Gå til innhold

96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)


BjornarHS
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk omsider Fahrfreude i posten igår (er kun hjemme i helgene), ble litt overrasket da det dukket opp en artikkel av bilen!
Ble oppfordret av klubben til å skrive litt om bilen og legge ved bilder, for en tid tilbake, men så hørte jeg ikke mer fra redaksjonen, så regnet med at det ikke kom med :)

Bildene på siste side er tatt av @Jørgen Lie ! 

Her er noen dårlig innskannede bilder:
New Doc 13_1.jpg
New Doc 13_2.jpgNew Doc 13_3.jpgNew Doc 13_4.jpg

Må si jeg angrer på jeg gikk bort ifra m-contour looken, var veldig kledelig på denne bilen!

ps: ikke jeg som la inn "i love my bmw"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Siden det ikke skjer mye her for tiden så legger jeg ut litt gamle bildet av bilen jeg har funnet rundt omkring :)

Ikke helt sikker hvilket årstall dette er, men tror det må være rundt 2008 engang.
salg.jpg
8iuk3lntojnqeru70qq2.jpg5151439_520x0-1.jpg5151441_520x0.jpg5151442_520x0.jpg5151443_520x0.jpg5151444_520x0.jpgBilde0001.jpgBilde0002.jpgBilde0003.jpgDSC00197.jpgPICT0009.jpgPICT0010 (1).jpg

Litt spesielt interiør orginalt i denne og..synd det var kun girkulen som var igjen av det når jeg fikk den..

Endret av BjornarHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Freakshow skrev:

gikk den bilen der i sandefjord før? minna veldig mye om plasser i sandefjord! oO

Har liste med alle eiere frem gjennom tiden (fra svv), kan liste opp noen her: 
23.11.1999 - 5590 ETNE (Privat)
25.03.2002 - 3117 TØNSBERG (Forhandler)
26.03.2002 - 3140 NØTTERØY (Privat)
07.12.2007 - 0579 OSLO (Forhandler)
17.01.2008 - 3157 BARKÅKER (Privat)

Etter denne eieren ble den solgt til Kr.sund og hadde der oppe to eiere, siste eier der før jeg kjøpte den hadde den vell stående rundt et halvt år uten skilt etter det jeg kan se :)

Enda et bilde som dukka opp (dette ligger vel og merke på side 1 og..), årstall ukjent.

aufzl4otul3h63kkkkmo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Freakshow skrev:

okey! da stemte det virkelig med bilder fra sandefjord da! :P

hvor fikk du opp eiere på bilen?

Kan vell stemme ja! :)
Kontaktet SVV på telefon og bad om eierhistorikk på regnummeret. Har gjort dette med flere biler/mc så dette er noe alle får gjort, kjekt å ha i historikken til bilen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En update uten bmw i seg..hehe! 

Har hørt mye om den våtvoksen til Gyon, så da den var på black friday tilbud forrige fredag så tenkte jeg at det kunne være en passendes til å kjøpe på. Har igrunnen vært litt skeptisk til hele wetcoat opplegget, i og med at man legger denne på med at voksen skal sprayes på når bilen enda er våt etter vask.

Tok da å testet denne på denne rimelig grodde mitsubishien.
-Avfettet hele bilen.
-Spylte av.
-Vasket med vanlig vaskehanske og noe simpel bilshampoo.
-Sørget for å få av all shampoo.
-Passet på at alle paneler var våte når jeg sprayet på.
-Spylte av det overflødige.

Bilder:
Før vask, rimelig skitten og grodd:
IMG_20161203_113443.jpg

Etter avfetting og shampoo.
IMG_20161203_120854.jpg

Etter man sprayet på våtvoksen:
IMG_20161203_122301.jpg

Helhet:
IMG_20161203_122715.jpgIMG_20161203_123442.jpg

Ikke mye som går på en bil heller, med tanke på jeg tok bilen med takboks, samt jeg gikk over etterpå og sprayet på områder der lakken ikke prellet skikkelig, altså områder med mangel på voks :) 
IMG_20161203_130522.jpg

Video:

Alt i alt meget imponert og effektivitet kontra hvor enkel den er å bruke!

Nå blir det bare spennendes og se hvordan den holder seg videre..sies den skal holde opp til 3mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Skulebollen skrev:

Slo til på denne jeg også på Black Friday, men ikke fått den ennå :) Men bilen må vere skjikkelig våt før man sprayer på? Også sprayer man bare på, og slipper og spyle av igjen?

Panelene bør vell være våtest mulig der man legger det på, så sprayer man den på, og etter litt vil vannet begynne og prelle av, til slutt spyler man over og får av det overflødige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Skulebollen skrev:

Blir spennende og prøve på arbeidsbilen :P Kan vel også vere en grei boost til bruksbilen en gang i blant for og vedlikeholde voksen

Ikke dumt det! Fin til å booste voks med nå på vinterhalvåret :)

 

5 minutter siden, DanielStance skrev:

Kan ikke huske om jeg har kommentert her før, men utrolig fin E36 du har! :) Bra du steller veldig godt med den også.

Den våtvoksen så jo ut som den funket ganske greit! :P

Takker så masse!:-D

Overrasket over hvor godt den fungerte ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge ut en liste over litt videre planer til neste sesong:

- Ny bremse høyre bak, den jeg har henger, og har vært overhalt før, så er nok bare å kjøpe nytt (caliper, klosser, skive, slitasjeindikator)
- Senkeskåler (senker jo ikke all verden, 10mm-ish, men synes bilen er hakket for høy i front nå, så får se om ikke det gjør det litt bedre.
- Lamin-X på frontlyktene, litt usikker på om man burde gå for lett soting, eller klar, heller igrunnen litt over på lett soting, selv om bilen har et veldig orginal preg over seg...
IMG_0534.JPG

Lage en "custom" individual hanskeromlist. Samme emblem som på bildet her, men lakkere så pusse lett ned etterpå slik "BMW Individual" kommer frem igjen :)
IMG_2936.JPG

Kom gjerne med innspill til andre ting som kunne vært gjort :)

Endret av BjornarHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, bimmerfun skrev:

Selv liker jeg best original looken, dvs ikke noe film på lyktene.

Meen, ser den at det kan bli litt kjedelig i lengden å ikke forandre noe 

 

Har du vurdert grøftelys?

Ja..er litt der jeg og er, men synes kansje de kler litt mørkere toning..men kan ikke være noe mer enn de er på bildet ovenfor :)

Har vært innom tanken på grøftelys flere ganger, men da muligens med en annen front og. Skaffe seg en org. front og montere alpina-leppe. Liker meget godt alpina front, er noe ikke alle kjører idag, men så er det det igjen at bilen ikke er org. alpina..:?

wallpapers_bmw_3-series_1995_6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • BjornarHS changed the title to 96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...