BjornarHS Skrevet November 24, 2015 Forfatter Share Skrevet November 24, 2015 Haha herlig "tidsfordriv prosjekt" du har med mini bmw'en. Har selv en Warsteiner M3 E36 modell bil i stål som er utrolig detaljert. Hatt den siden jeg var 3...må være en av grunnene til at jeg har en E36 Er selv på jakt etter en telefon, men det blir nokk en stund til da andre ting er mer prioritert.Artig du synes det..var nesten redd for at jeg var alene om å synes det [emoji1] Artig med slike pynte gjenstander! Etter at e36en er ferdig blir det å begynne på en e30 m3 jeg har bestillt (i samme skala 1/24), denne blir warsteiner Har kommet i kontakt med en som mest sannsynlig har telefon med alt utstyr + jeg har sjekket opp at jeg kan bruke tvillingsim fra djuice/telenor på desse telefonene. Eneste som uroer meg er mangelen av informasjon om hvordan man ettermonterer desse telefonene i desse bilene..:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williamthomas Skrevet November 26, 2015 Share Skrevet November 26, 2015 Artig du synes det..var nesten redd for at jeg var alene om å synes det [emoji1] Artig med slike pynte gjenstander! Etter at e36en er ferdig blir det å begynne på en e30 m3 jeg har bestillt (i samme skala 1/24), denne blir warsteiner Har kommet i kontakt med en som mest sannsynlig har telefon med alt utstyr + jeg har sjekket opp at jeg kan bruke tvillingsim fra djuice/telenor på desse telefonene. Eneste som uroer meg er mangelen av informasjon om hvordan man ettermonterer desse telefonene i desse bilene..:/ Er det med manglende informasjon jeg også er bekymret for også, men husker å ha lest gjennom for noen år siden en som installerte alt av "gadgets" i bilen. Dessverre var det nesten bare før og etter bilder av prosessen. :/ Hvis du bestemmer deg for å installere telefonen må du dokumentere det nøye her på forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet November 27, 2015 Forfatter Share Skrevet November 27, 2015 Er det med manglende informasjon jeg også er bekymret for også, men husker å ha lest gjennom for noen år siden en som installerte alt av "gadgets" i bilen. Dessverre var det nesten bare før og etter bilder av prosessen. :/ Hvis du bestemmer deg for å installere telefonen må du dokumentere det nøye her på forumet Viss jeg får tak i og monterer så tror jeg det blir en DIY-tråd på det...ser dette igrunnen er mangel på overalt.. williamthomas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet November 29, 2015 Forfatter Share Skrevet November 29, 2015 ENDELIG! Skaffet orginal telefon med midtkonsollboks, bagasjeromsmodulen og forbindelseskabel. Betalte 1100,- for delene med frakt (kurrant pris med tanke på at koed tar 1200,- kun for en ny forbindelseskabel) Denne stammer fra en e34, men dette er likt på e36 williamthomas, santho96, Skulebollen og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Desember 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2015 Mottok kjekk pakke i posten idag! Til min store glede fikk jeg med alle kabler og ledninger som trengs for å koble den opp! -Telefonrør -Eject-boks -Sender/Mottaker enheten til bagasjerom (planen er å montere denne under hattehyllen) -Komplett ledningsnett til telefonen (heldigvis ikke bare klipt ut i fra bilen) Men...skitten var den da...veldig [emoji15] Vasket tallrekken; 4-5-6 Ble endel vinylvipes... Ren: Som dere ser har strømpen sklidd av ved telefonrøret...dette tenkte jeg og reparere med en krympestrømpe Full montering med bilder og info vil komme om noen uker! santho96 og Skulebollen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williamthomas Skrevet Desember 8, 2015 Share Skrevet Desember 8, 2015 Der var telefonen i hus ja. Bra kablene ikke var klipt opp og at du fikk alle delene Men hvis man skal installere en telefon må man ha OEM radio spillern?? og er det plug and play installering for alle e36 varianter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Desember 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2015 Der var telefonen i hus ja. Bra kablene ikke var klipt opp og at du fikk alle delene Men hvis man skal installere en telefon må man ha OEM radio spillern?? og er det plug and play installering for alle e36 varianter? Veldi kjekt Må vell ikke ha orginal..men er et pluss da jeg tror du kan få opp litt info fra telefonen på spilleren, som fks. kontakter, og når det ringer osv.. Litt usikker hvor "pre-wired" desse bilene er..men slik jeg har forstått det skal det ligge en "x400" kobling under midtkonsollen en plass (til og med kansje under selve gulvtrekket i somme tilfeller...er denne man skal koble seg på williamthomas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 Dette blir tøft. Alltid morro med ettermontering av originale greier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Desember 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2015 Dette blir tøft. Alltid morro med ettermontering av originale greier Absolutt moro med slik utstyr..skal med tiden og ha handsfree-modul kobler opp på denne og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Desember 11, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2015 (endret) Siden jeg har så lite update om selve bilen for tiden...bruker jeg en post til å vise litt fra "oppussingen" forrige vinter. Mesteparten av desse bildene lå på gamle tråden på bimmeren, så mulig noen har sett de før (og så ligger det noen på første side). Oppussingen omhandlet: - Sveiset alle 4 jekkfester (kun 1 hadde kollapset, de 3 andre var dårlig plate under). - Sveiset litt i høyre innerskjerm. - Nye deksel/varmeskjold. - Nytt bensinfilter/slange. - Sandblåst mye understellsdeler og lakkert. - Nye skiver/klosser/skjold/hjullager fremme samt glassblåst og lakkert caliper/klave. - Nytt M3-skjørt på passasjersiden (det gamle var uorginalt og ville ikke passe med klipsene) BAKERSTE DEL: Sandblåst noe rust ved høyre hjulbue bak..smurte der etter med brunox Fikk litt lakk inni innerskjermen...menmen FREMME: Kappet ut: Nye bremser og div: KANALER: Solid jekkfeste... DIVERSE: Ny servoslanger og kjøler: Nytt bensinfilter/deksel: Bensintank klemmer: Har ikke bilder..men de ble lakket i sølv Blåst tankluker: Bjelken under: Lakkert i sølv denne og (se bilde første side..) HELHETSBILDER: Endret Desember 11, 2015 av BjornarHS bimmerR, Freakshow, Sndvik og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sndvik Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 Ikkje nåke slorv her nei, blir en knall komande sesong! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Desember 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2015 Ikkje nåke slorv her nei, blir en knall komande sesong!Like greit å fikse skikkelig når en først skal fikse satser på en knall sesong! Sndvik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 blir morsomt med tlf! og mimring av gammelt godt arbeid er alltid morsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 God stemning med slike tråder! Hadde bare flere gjort det også Tommel opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 Fantastisk arbeid, morro å se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå