JVJ994 Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Bilen var i verksted for å bytte olje, bmw anbefaler castrol men de brukte amobil, kan det være grunnen til at turtallet er nesten på 3000rpm på 80km/t, kan det være for lite olje????? og at den bruker jævlig mye bensin. Og at når bilen står stille så går turtallet opp og ned, og at den nesten kveles vêr gang turtallet er nede ved null nesten. Og at den lager en rar lyd når den er i høy fart som om en rør har sprekket eller noe, leste litt om at det er luftmengdemåler og lambda greier. BMW E46 318ci
evi Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Det er IKKE oljen som er problemet, 110% sikkert Sjekk innsuget for lekkasjer, så eventuelt fokuser på luftmassemåler.
Alpejohn Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Og alt dette skjedde etter at du fikk den igjen fra verkstedet? Og lage to poster om samme tema er jo ikke nødvedig, og kanskje en bedre overskrift hadde gjort seg.
bjalle Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Olja kan du glemme,Sjekk også katalysator,finner du ikke feilen så ta diagnose.
JulianS Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Veiv, eller kam aksel sensor. Hva er grunnen til at du tror det?
Morty999 Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Veiv, eller kam aksel sensor. Hva er grunnen til at du tror det? +1
Espen02E30 Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Falsk luft? Kan være så enkelt at ikke peilepinnen står skikkelig i. Har du automat? Turtallet skal uansett være samme i 80Km/t, om ikke dem har forandret utveksling på bilen noe dem helt sikkert ikke har gjort...
JVJ994 Skrevet April 11, 2013 Forfatter Skrevet April 11, 2013 Det er manuel, vedder på at verkstedet har gjort noe, så litt i motor rommet og de hadde fjernet 5 skruer på en lokk og at den hakker når jeg gasser i høy fart.... Er det normalt at turtallet er på 3500-4000 når jeg kjører 100km/t, og at de driver å roter i bagasjen når de skal bare bytte olje
Alpejohn Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Det hjelper jo ikke å spørre om her, dra tilbake til verkstedet og spør hva dem har gjort.
Espen02E30 Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Det er manuel, vedder på at verkstedet har gjort noe, så litt i motor rommet og de hadde fjernet 5 skruer på en lokk og at den hakker når jeg gasser i høy fart.... Er det normalt at turtallet er på 3500-4000 når jeg kjører 100km/t, og at de driver å roter i bagasjen når de skal bare bytte olje Kan du nevne hva dem kan ha gjort for å forandre turtallet i 100 km/t? 5 skruer på et lokk, og lokket er til? Du hadde den kun på verksted for oljeskift? Isåfall har dem vel lite i bagasjen å gjøre.
Julianv Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Ganske stilig at de har endret utvekslingen på oljeskift-service da.. Men ta å få lest ut feilkoder så finner du fort årsak til jagingen osv.. Lite vits i for oss å sitte å tippe
Espen02E30 Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Setter en kald cola på lekkasje mellom lmm og motor
lagunilla Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Sprut startgass (Eller bremserens) på slanger, og se om turtallet reagerer.
Anbefalte innlegg