Anterialis Skrevet April 10, 2013 Share Skrevet April 10, 2013 Hei, jeg forstår det slik at det var en LCI oppdatering mellom 2009 og 2010 på disse modellene. Jeg ser at iDrive har blitt oppdatert, med fler knapper rundt hjulet i midtkonsollen. Jeg har også lagt merke til at noen biler med oppdatert iDrive har setevarmeknapper nederst i raden hvor antispinnknappen også er, mens andre (nyere?) biler har setevarmeknappene lenger opp i selve klimaautomatikken. Hva er forskjellen her? Er knappene posisjonert annerledes pga. LCI eller på grunn av ekstrautstyr ol.? På denne bilen (link 1) er iDrive oppdatert, mens setevarmeknappene er på "gammel" posisjon, mens denne bilen (link 2) har varmeseteknappene lenger opp. Link1: http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... 137710.jpg Link2: http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=40844753 Hva er altså grunnen til forskjellen her? Kan noen fortelle meg hva annet skjedde ifm. denne LCI? Jeg mistenker at jeg roter med benevningene/terminologien her... Skjedde vel en utvendig endring også i denne perioden??? :s Oppklar gjerne =) Takk for alle svar! EDIT: Endret tittel da topic endret seg iløpet av dagene som har gått... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarod Skrevet April 10, 2013 Share Skrevet April 10, 2013 Ingen av disse er E92 LCI. Denne kom på E92/E93 som 2011 modell. Ikke helt sikker om d var fra 07.2010 eller 09.2010. Brytere for varmesetene ble flyttet opp som på bil i link #2 fra 09.2009 på E90/91/92/93. Oppdatert iDrive ble vel innført på 2010 modellene uten at dette var en offisiell LCI for E92/93. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 10, 2013 Share Skrevet April 10, 2013 Har ikke svaret, men min 08 modell har setevarmeknappene plassert som den på link 1. Bil nr 1 er definitivt ingen LCI. Mer usikker på bil nr 2. Man ser det lettest på frontfangeren (på både M og vanlig), men på disse bildene ver det ikke så enkelt å se. (Jeg tviler her og). Jeg har ikke iDrive i min, men er du sikker på at iDrive ble oppdatert først på E92 LCI i 2010, og ikke sammen med E90/91 LCI i 08? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anterialis Skrevet April 10, 2013 Forfatter Share Skrevet April 10, 2013 Jeg er på utkikk etter E92 fra 2008,2009,2010, og jeg ser at fra sent 2009 (2010mod?) har bilene oppdatert iDrive. Noen har også setevarmeknappene flyttet. Dette gjorde meg nysgjerrig, og ønsker egentlig bare lære meg når det kom og hvorfor (hvis ikke kun for oppdateringens skyld). Denne iDrive oppdateringen, er det kun flere knapper som er nytt, eller er det ny programvare, ny skjerm osv. også? Er det andre ting som også kom ifm. denne ikke-LCI oppdateringen rundt 2009-2010 som jeg kan være på vakt etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 10, 2013 Share Skrevet April 10, 2013 Det er totalt ny Idrive etter 2009. Du kan google CCC og CIC! Ny computer, ny skjerm med høyere oppløsning, integrert harddisk og mange flere muligheter. Andre ting som skjedde etter 2007 var vel bl.a. at 525/325 fikk 3.0 liter motorer i stedet for 2.5 (både diesel og bensin) Usikker på om det kom samtidig i E92/E93, men regner med det. Ellers litt kosmetiske endringer som andre nevner. Endring av baklykter osv. Meningen med facelift eller LCI er jo å forbedre barnesykdommer eller mindre/større feil, både tekniske og kosmetiske. LCI innebærer ofte en overgang fra glødepærer til LED osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 10, 2013 Share Skrevet April 10, 2013 Ny iDrive ble innført på alle modeller i løpet av modellåret 2009, helt uavhengig av LCI eller ikke. Ang. setevarmeknappene ble vel disse flyttet opp i 2009 eller 2010, men jeg aner ikke hvorfor. Det er gjort det samme på 1-serien også forøvrig, og det er ikke knyttet opp mot annet utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anterialis Skrevet April 10, 2013 Forfatter Share Skrevet April 10, 2013 Tusen takk for meget informative svar! Vel dersom det kun er setevarmeknappene som er flyttet, og dette ikke er et tegn på flere/andre oppdateringer, trenger jeg vel ikke tenkte på dette. Men iDrive-oppdateringen er jo viktig å få med seg! Er forøvrig en 320D jeg har lyst på, selv om jeg vet at mange har meninger rundt bensin/diesel valget på en coupe... Det får bli en annen tråd i så fall, men regner egentlig med det er nok av tilsvarende tråder, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet April 10, 2013 Share Skrevet April 10, 2013 Er forøvrig en 320D jeg har lyst på, selv om jeg vet at mange har meninger rundt bensin/diesel valget på en coupe... Det får bli en annen tråd i så fall, men regner egentlig med det er nok av tilsvarende tråder, hehe. Jeg kan si det kort: ikke kjøp en E92 320i. Jeg har hatt en, og jeg kommer aldri til å ha 4-cyl bensin igjen. Høres ut som en symaskin og det går ikke spesielt bra. Gå for diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet April 10, 2013 Share Skrevet April 10, 2013 Lci kom mars - mai 2010.. Led blinklys foran er en grei måte å sjekke på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet April 10, 2013 Share Skrevet April 10, 2013 320i er absolutt å foretrekke framfor en kaklende diesel som lukter vondt i en ellers nydelig coupe! Litt kjip lyd , det er greit. Men , den går pent og er sprek på litt turtall! En lett 16v 4er er ganske morsom den ! Diesel i en coupe er helt feil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anterialis Skrevet April 10, 2013 Forfatter Share Skrevet April 10, 2013 Evenol: Jeg har prøvekjørt 320D og 320i, og jeg er helt enig med deg! Jeg ble (meget) skuffet over 320i. Motoren kom aldri "igang" følte jeg, selv om jeg ventet og ventet på mere sprut. Dessuten var lyden kjip. Dieselen derimot likte jeg godt med en gang, og jeg syns faktisk diesel og M-pakka på coupéen var en god kombinasjon. Dessuten liker jeg chipmulighetene på dieselen =) Rollerboy: Dersom det ikke kom godt nok frem over: Jeg er uenig med deg Men hadde motorkarakteristikken hos bensinen vært lik som på dieselen (mer NM og styrke), og seks sylindre, DA hadde jeg nok vært helt enig med deg. Når det gjelder cabriolet tror jeg kanskje bensin er viktigere.. EDIT: Nå går jeg litt OT her, så si ifra dersom dette er dårlig forumoppførsel.. Men, er det ting jeg bør være på vakt etter på en slik bil som jeg har i tankene? 3-4 år gamme E92 320D... Typiske feil? Regner ikke med å finne rust på denne årgangen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet April 11, 2013 Share Skrevet April 11, 2013 Jeg har akk kjøpt meg en 08 E92 325DA med navi proffesional.. Er det mye jobb og bygge om til nye iDrive? Og priser på det man trenger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet April 11, 2013 Share Skrevet April 11, 2013 Evenol: Jeg har prøvekjørt 320D og 320i, og jeg er helt enig med deg! Jeg ble (meget) skuffet over 320i. Motoren kom aldri "igang" følte jeg, selv om jeg ventet og ventet på mere sprut. Dessuten var lyden kjip. Dieselen derimot likte jeg godt med en gang, og jeg syns faktisk diesel og M-pakka på coupéen var en god kombinasjon. Dessuten liker jeg chipmulighetene på dieselen =)Rollerboy: Dersom det ikke kom godt nok frem over: Jeg er uenig med deg Men hadde motorkarakteristikken hos bensinen vært lik som på dieselen (mer NM og styrke), og seks sylindre, DA hadde jeg nok vært helt enig med deg. Når det gjelder cabriolet tror jeg kanskje bensin er viktigere.. EDIT: Nå går jeg litt OT her, så si ifra dersom dette er dårlig forumoppførsel.. Men, er det ting jeg bør være på vakt etter på en slik bil som jeg har i tankene? 3-4 år gamme E92 320D... Typiske feil? Regner ikke med å finne rust på denne årgangen.. Man må jo såklart ha litt turtall for å oppnå samme kraft i en bensinbil. Turtall opplever man jo aldri i en diesel bil. Smaken er som baken ! Men jeg velger å ikke se meg blind på nm iaf. Diesel er greit på en e90/91 eller en avensis , Passat el. Men , ikke på en coupe!!!! Spes ikke bmw som skal være litt sporty ! Mener jeg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 11, 2013 Share Skrevet April 11, 2013 Jeg har akk kjøpt meg en 08 E92 325DA med navi proffesional.. Er det mye jobb og bygge om til nye iDrive? Og priser på det man trenger? Grei jobb, men du må regne med en 10-12K, litt avhengig av hvordan du velger å gjøre det. Står litt info her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anterialis Skrevet April 11, 2013 Forfatter Share Skrevet April 11, 2013 Evenol: Jeg har prøvekjørt 320D og 320i, og jeg er helt enig med deg! Jeg ble (meget) skuffet over 320i. Motoren kom aldri "igang" følte jeg, selv om jeg ventet og ventet på mere sprut. Dessuten var lyden kjip. Dieselen derimot likte jeg godt med en gang, og jeg syns faktisk diesel og M-pakka på coupéen var en god kombinasjon. Dessuten liker jeg chipmulighetene på dieselen =)Rollerboy: Dersom det ikke kom godt nok frem over: Jeg er uenig med deg Men hadde motorkarakteristikken hos bensinen vært lik som på dieselen (mer NM og styrke), og seks sylindre, DA hadde jeg nok vært helt enig med deg. Når det gjelder cabriolet tror jeg kanskje bensin er viktigere.. EDIT: Nå går jeg litt OT her, så si ifra dersom dette er dårlig forumoppførsel.. Men, er det ting jeg bør være på vakt etter på en slik bil som jeg har i tankene? 3-4 år gamme E92 320D... Typiske feil? Regner ikke med å finne rust på denne årgangen.. Man må jo såklart ha litt turtall for å oppnå samme kraft i en bensinbil. Turtall opplever man jo aldri i en diesel bil. Smaken er som baken ! Men jeg velger å ikke se meg blind på nm iaf. Diesel er greit på en e90/91 eller en avensis , Passat el. Men , ikke på en coupe!!!! Spes ikke bmw som skal være litt sporty ! Mener jeg da.. Jeg har full forståelse for at du mener bensin passer bedre, jeg var av samme oppfatning før jeg prøvekjørte 320i og 320D. Da endret jeg mening gitt.. Men som sagt, skjønner godt at du mener det du gjør! =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå