SST Skrevet Mai 1, 2013 Share Skrevet Mai 1, 2013 Etter å ha vært uten E28 i over to år, skal det bli en glede å bli bedre kjent med denne! Har tidligere bare hatt 518i, så skal bli ekstra morsomt å bli kjent med M30B28-motoren. Faktisk første bilen med M30 motor jeg eier. Valget falt på denne: Bestilte også i samme slengen disse, som jeg tror kan bli knallbra på bilen (originale 3-delte ACS) Nye felger påmontert Jeg har bommet litt på dekkdim., da jeg bestilte 235/45-17 bak. Ser nå at det absolutt skulle vært 40-profil. Dessuten er felgene bak muligens en anelse for bred, så ikke umulig at jeg legger disse ut for salg igjen snart. Tror faktisk de hadde passet E34 bedre, da disse svelger en del bredere felger. Time will show Og beklager bildekvaliteten, håpløs fotograf med mobiltelefon blir aldri en hit! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Mai 1, 2013 Share Skrevet Mai 1, 2013 Dette kommer til å bli rålekkert! Andre planer ang. bilen? Få også ut flere bilder av den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mai 1, 2013 Share Skrevet Mai 1, 2013 Gratulerer med fin bil Jeg var å så på denne samme dag annonsen kom ut, men valgte å reise hjem uten bil. Den kommer til å bli nydelig med di hjulene, interiøret i den var jo meget pent. Har du fått sett noe mer på hva som har skjedd med høyre hjulbue bak? Det er nok litt å ta tak i under på denne også som di fleste gamle biler, men jeg har stor tro på at denne kan holdes på veien i mange år fremover med litt pleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SST Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2013 Dette kommer til å bli rålekkert!Andre planer ang. bilen? Få også ut flere bilder av den! Ja, håper på det samme selv Ikke noen voldsomme planer da så å si hele understellet er nytt med stag, foringer, høydejusterbart Bilstein senkesett osv. Var å hentet "Swissvax Leather Care Kit" på posten i går, så det første prosjektet er nok å farge opp igjen og behandle skinninteriøret (selv om det faktisk er i overraskende god form). Bilen er inne på verksted nå for litt småfix, men legger ut flere bilder etter at jeg får den hjem igjen. Forhåpentligvis er felger og ny gummi på plass neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SST Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2013 Gratulerer med fin bilJeg var å så på denne samme dag annonsen kom ut, men valgte å reise hjem uten bil. Den kommer til å bli nydelig med di hjulene, interiøret i den var jo meget pent. Har du fått sett noe mer på hva som har skjedd med høyre hjulbue bak? Det er nok litt å ta tak i under på denne også som di fleste gamle biler, men jeg har stor tro på at denne kan holdes på veien i mange år fremover med litt pleie Ja, du har rett i det. Må påberegnes noe jobb, men den er veldig mye bedre enn mange av E28ene jeg har kikket på tidligere. I forhold til hjulbuen bak så blir nok denne byttet i løpet av førstkommende vinter. Dette blir en sommerbil for meg, og da har jeg noen måneder på vinteren å utbedre diverse skavanker Kjøremessig er den veldig tight å fin, men reagerte på noe "ullen" styring. Men hjulvinklene var ganske på bærtur, så håper den bedrer seg etter en justering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 Når jeg titta på den så virka ikke slavecyl så vi fikk ikke testa den, men den virket fast og fin ja. Bra det blir sommerbil. Swissvax skinn fargen virker ekstremt bra, tok akkurat et E30M3 interiør med det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 Gratulerer med grom E28! Høres ut som du har gode planer og tanker for den, og de felgene blir nok helrå! Hvor store er de? Hadde vært gøy og treftes en gang, selv om jeg bare har en 518i da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SST Skrevet Mai 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2013 Når jeg titta på den så virka ikke slavecyl så vi fikk ikke testa den, men den virket fast og fin ja.Bra det blir sommerbil. Swissvax skinn fargen virker ekstremt bra, tok akkurat et E30M3 interiør med det Uten slavesylinder er det ikke så lett å prøvekjøre, nei Har selv testet Swissvax tidligere på et hvitt interiør, og har samme erfaring som du. Kanonbra resultat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SST Skrevet Mai 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2013 Gratulerer med grom E28! Høres ut som du har gode planer og tanker for den, og de felgene blir nok helrå! Hvor store er de? Hadde vært gøy og treftes en gang, selv om jeg bare har en 518i da [/quote Felgene er 8,5 og 9,5x17. Tror det blir ganske passe på E28. Klart vi kan treffes! Må bare få i ordning bilen 518i er nydelige biler, så det skal du ikke kimse av. Av alle 14 BMWer jeg har hatt, er E28 518i den bilen jeg totalt sett har vært mest fornøyd med. Har ikke kjørt 528i nok enda, så får se om denne tar 1.plassen etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 Gratulerer med fantastisk flott bil Disse med denne motoren er blitt sykt sjeldene nå, ta godt vare på denne så har du en bil som ikke taper seg i verdi i årene som kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SST Skrevet Mai 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2013 Gratulerer med fantastisk flott bil Disse med denne motoren er blitt sykt sjeldene nå, ta godt vare på denne så har du en bil som ikke taper seg i verdi i årene som kommer Takk for det, Fredrik Er nettopp dette som trigger meg også, at de begynner å bli relativt skjeldne (hvertfall i god stand). Da føler man det nesten som en plikt å overta bilen for å behandle den pent i tiden som kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 Gratulerer med fantastisk flott bil Disse med denne motoren er blitt sykt sjeldene nå, ta godt vare på denne så har du en bil som ikke taper seg i verdi i årene som kommer Takk for det, Fredrik Er nettopp dette som trigger meg også, at de begynner å bli relativt skjeldne (hvertfall i god stand). Da føler man det nesten som en plikt å overta bilen for å behandle den pent i tiden som kommer +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 Flott bil som må passes på ja.Dette er en bil du garantert kommer til å kose deg i.Hadde selv en 86 mod 528i ifra 96 til 02.6 problemfrie år med bare kos .Så ja du er heldig som har kommet over en sånn en .Gratulerer så masse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paukri Skrevet Mai 2, 2013 Share Skrevet Mai 2, 2013 liker denne... ! gratulerer med fin bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SST Skrevet Mai 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2013 Flott bil som må passes på ja.Dette er en bil du garantert kommer til å kose deg i.Hadde selv en 86 mod 528i ifra 96 til 02.6 problemfrie år med bare kos .Så ja du er heldig som har kommet over en sånn en .Gratulerer så masse. Takker og bukker! Håper på mange fine år med denne, ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå