-2r Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 http://www.bmw.no/no/no/general/tilbud/ ... panje.html Reklameres heftig for denne om dagen. Noen som har innspill på om d er et bra tilbud sett opp mot kjøp? Vurderer ny konebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Løp å kjøp!! Tror kampanjen er ut mai! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Er ikke gærn pris for en kliss ny bil inkl service! Skulle vi hatt en bil nr to ville jeg vurdert det selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Billigere enn hva du betaler med 100k i et billån... Hva er innskuddet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Billigere enn hva du betaler med 100k i et billån... Hva er innskuddet? 54177,- ... og maks 45000 kilometer over tre år (15000 Km årlig). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Billigere enn hva du betaler med 100k i et billån... Hva er innskuddet? 54177,- ... og maks 45000 kilometer over tre år (15000 Km årlig). For meg er det litt i underkant på km. Ellers vil det koste meg ca. 165.000 kr. over 5 år. Hva har jeg da igjenn etter 5 år? INGENTING. Tok et raskt overslag i hodet for å finne ut om det var lurt i forhold til å kjøre dagens E39 523iA, det er en bil vi liker godt og er ganske bra utstyrt og er fin å kjøre, men har høyt forbruk sammenlignet med 1 serien. Den er nå kjørt 170.000 km og jeg antar salgsverdi på ca 65.000,- , etter 5 nye år ca 35.000 kr. Forbruk 5 år på E39 kr 120.000,- mot kr 50.400,- på 1 serien. 5 serie: 150.000 kr + service (gjør det selv) 1 serie: 165.000 kr inkl. service. Da ender det vel opp med at det koster omtrent det samme som å kjøre min gamle E39 ?? Men det er liksom noe med det å eie sin egen bil, tror nok jeg beholder den gamle. HVA MENER DERE OM VALGET ? Er det mye å utsette på regnestykket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Billigere enn hva du betaler med 100k i et billån... Hva er innskuddet? Det er riktig, men da eier du bilen selv også. Kjell sikkert ikke galt regnestykke, men leasingen er på 3 år. Blir også litt forskjellige biler, 1 serien er en ny og bra bil, men 5er mye mer praktisk og større! Med e39en så kan det også komme regninger grunnet slitasje. Girkasseproblemer, motorproblemer osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Billigere enn hva du betaler med 100k i et billån... Hva er innskuddet? 54177,- ... og maks 45000 kilometer over tre år (15000 Km årlig). + det med små skrift, kanskje 10000?(* Frakt, lev.omkost, årsavgift og etableringsgebyr kommer i tillegg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Billigere enn hva du betaler med 100k i et billån... Hva er innskuddet? Det er riktig, men da eier du bilen selv også. Kjell sikkert ikke galt regnestykke, men leasingen er på 3 år. Blir også litt forskjellige biler, 1 serien er en ny og bra bil, men 5er mye mer praktisk og større! Med e39en så kan det også komme regninger grunnet slitasje. Girkasseproblemer, motorproblemer osv. Men hva skjer etter 3 år? Kan man fortsette å leie samme bilen for 1700 kr/mnd, eller må man leie en ny og dermed betale inn nye 58.000 kr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Her i DK kan du evt. fortsette å leie den samme bilen, men det skal skrives en ny leasingavtale (med et lavere mnd. beløp + et nytt innskudd/engangsbeløp). Du kan evt. også velge å kjøpe bilen... normalt til en nogenlunde fornuftig pris. Jeg tror at situasjonen er nogenlunde identisk i Norge. Innskuddet/engangsbeløpet bør oppfattes som en del av leiebeløpet (hva det faktisk er!) og derfor tillegges det månedlige leiebeløpet + tap av renter. Min holdning til leasing er at man normalt kan gjøre det vesentlig billigere ved å eie bilen selv, men det er fire primære utfordringer som man skal være komfortabel med: 1. Når garantitiden på en privatbil er over flyr man solo og på eget ansvar. Det er ingen kjære mor og bilen blir bare eldre og eldre med dertil slitasje og muligheter for problemer. 2. Ved å lease bilen får man et langt bedre overblikk over de totale kostnadene. Det som evt. står med liten skrift i leasingkontrakten er peanuts i forhold til de kostnadene som påløper når bilen er 5-6 år gammel og runder 200K kilometer. I tillegg kommer det faktum at en leaset bil kan byttes ut når leasingkontrakten er avsluttet. Eier man bilen må man leve med den på godt og vondt. 3. Verditapet... kan bli relativt dramatisk hvis man eier bilen og ingen vet egentlig hvordan verditapet er om tre år. Leasingselskapene har avanserte beregningsmetoder for å finne ut av dette og den månedlige leien og/eller innskudd/engangsbeløpet tar selvfølgelig høyde for hva de kommer frem til. 4. I likhet med Kjell mener jeg også at det er noe eget ved å eie bilen selv. Den er min og jeg kan ta vare på den som jeg vil og dette betyr svært mye for meg og min bilinteresse. Hvis man leaser bilen bør man være komfortabel med i praksis å kjøre en leiebil hele tiden. Les evt. forøvrig mer i denne tråden... viewtopic.php?f=9&t=59440 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Her i DK kan du evt. fortsette å leie den samme bilen, men det skal skrives en ny leasingavtale (med et lavere mnd. beløp + et nytt innskudd/engangsbeløp). Du kan evt. også velge å kjøpe bilen... normalt til en nogenlunde fornuftig pris. Jeg tror at situasjonen er nogenlunde identisk i Norge.Innskuddet/engangsbeløpet bør oppfattes som en del av leiebeløpet (hva det faktisk er!) og derfor tillegges det månedlige leiebeløpet + tap av renter. Min holdning til leasing er at man normalt kan gjøre det vesentlig billigere ved å eie bilen selv, men det er fire primære utfordringer som man skal være komfortabel med: 1. Når garantitiden på en privatbil er over flyr man solo og på eget ansvar. Det er ingen kjære mor og bilen blir bare eldre og eldre med dertil slitasje og muligheter for problemer. 2. Ved å lease bilen får man et langt bedre overblikk over de totale kostnadene. Det som evt. står med liten skrift i leasingkontrakten er peanuts i forhold til de kostnadene som påløper når bilen er 5-6 år gammel og runder 200K kilometer. I tillegg kommer det faktum at en leaset bil kan byttes ut når leasingkontrakten er avsluttet. Eier man bilen må man leve med den på godt og vondt. 3. Verditapet... kan bli relativt dramatisk hvis man eier bilen og ingen vet egentlig hvordan verditapet er om tre år. Leasingselskapene har avanserte beregningsmetoder for å finne ut av dette og den månedlige leien og/eller innskudd/engangsbeløpet tar selvfølgelig høyde for hva de kommer frem til. 4. I likhet med Kjell mener jeg også at det er noe eget ved å eie bilen selv. Den er min og jeg kan ta vare på den som jeg vil og dette betyr svært mye for meg og min bilinteresse. Hvis man leaser bilen bør man være komfortabel med i praksis å kjøre en leiebil hele tiden. Les evt. forøvrig mer i denne tråden... http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=59440 Hvis man må inn med nytt innskudd etter tre år er det ikke akkurat billig lenger. Jeg har kjørt eldre bruktbiler i over 30 år og har aldri hatt dyre kostnader på mine biler syns jeg, og jeg pleier å ha bilene lenge. Men jeg er nok over snittet flink til å kjøpe bil, har betingelser jeg aldri bryter. Hvis jeg f.eks ser på en 5 serie og den har 10" felger er den uaktuell uansett hvor fin den er. Kjøper aldri bil av en som selger den grunnet huskjøp (betyr ofte ung mann eller en med ikke all verdens økonomi til vedlikehold) Har mange andre kriterier også, dette gjør at jeg ikke har vært uheldig på de snart 33 årene jeg har hatt bil. Jeg skal likevel ikke påstå at jeg ikke kan være uheldig neste gang, men jeg bergrenser mulighetene for det til et minimum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Jeg tror helt klart at vi kunne få en interessant samtale over en øl eller to for å si det på den måten. Vi har ikke en helt ulik tilnærming til dette fenomenet. Jeg har også et par tre temmelig bestemte meninger om hvordan en bruktbil skal være før jeg kjøper den og min erfaring er som din (dog kun 28 år gammel)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Etter 3 år, så kan du vel evt. kjøpe den ut for resterende sum eller levere den inn og evt. leie ny bil. Innskuddet taper du når du leverer inn bilen, og må ut med nytt, om du da skal ha en ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Vi vurderete faktisk dette tilbudet for ett års tid siden da vi måtte ha en ny nummerto bil, ikke måtte det koste mye heller. Vi var på Bavaria og så på F20 men selgern der frarådet oss faktisk å gå for leasing, var mye skumle fallgruver rundt dette. Som bla fratrekk for skade, overkjørte kilometer, manglende service og det faktum at du betaler på en bil som ikke er din. Så det ble E34 520i i stede, ga 18 000,- lapper for min 1994 modell med 230 000 km. Med skinn, automat og stor klima så hadde bilen mer komfort enn en F20 kunne gi, bilen bar også preg av meget godt vedlikehold opp igjennom. Bilen koster meg 700 kr i måneden i forsikring og ca 1600 kr i drivstoff utgifter, mer går det ikke til denne bilen. Har i løpet av ett år kostet meg 1900,- i uforutsette utgifter, har selv kostet på den nye sommer dekk og tatt full service selv. Det at jeg liker å stelle med bil og bruke penger på det er ikke bilens feil Vet at det kan bli dyrt å eie gamle bil, så langt har det gått veldig bra og med bilens gode vedlikeholds historikk og med fortsatt bra stell så tror jeg virkelig denne kan forsette å gå driftsikkert og billig. Gjenstår kun å se! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Ser du bort i fra driftkostnader og registreringskostnader kan du faktisk kjøpe en 18000-kroners e34 hvert halvår i den samme perioden for den samme summen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå