[space] Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2013 Tanken om 1-serie begynner å vokse litt på meg, selv om det da blir 116i eller kanskje en 118d (Ser aldri 118i?). Ikke verdens mest spennende bil, men med tanke på e46, så blir facelift 325/330 for dyre, og preface sliter jo med denna subframedriten. Kjedelig å måtte kjøpe bil på kompromisser. (Glad jeg kjøpte z4en den gangen, og ikke kjøpte noe fornuftig da) En liten Eurolottopremie hadde løst mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassew93 Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38890705 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Subframe-problemet ble utbedret i april 2000, og 320i 2.2, 325i og 330i ble produsert etter dette, så disse er ikke omfattet av dette. Man trenger derfor ikke nødvendigvis en faceliftet bil for å unngå dette. Rustproblematikken derimot er det verre med. Her må man opp i biler produsert i 2004 for at man skal fortsatt ha garanti, og de ligger noe høyere i pris om man skal ha sekser. Det dukker opp noen 118i fra tid til annen, men det er nok ikke de det ble solgt mest av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2013 Hvordan er 116i å kjøre da awt, du som har en? Er den seig, eller føles den rask nok? Er jo ikke imponerende 0-100 tider på hverken 116i eller 118d... e46 sedan blir litt trist. Sølvgrå bil blir det heller ikke. Da skal den være et SKIKKELIG godt kjøp ellers. Mørk grå metallic KAN funke. Denne ser fin ut: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=41558546 En venn av en bekjent (eller noe) som selger den. Fint utstyrt, og felger som kledde bilen godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 ":14legf5j]Hvordan er 116i å kjøre da awt, du som har en?Er den seig, eller føles den rask nok? Er jo ikke imponerende 0-100 tider på hverken 116i eller 118d... e46 sedan blir litt trist. Sølvgrå bil blir det heller ikke. Da skal den være et SKIKKELIG godt kjøp ellers. Mørk grå metallic KAN funke. Denne ser fin ut: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=41558546 [ Bilde ] En venn av en bekjent (eller noe) som selger den. Fint utstyrt, og felger som kledde bilen godt. Du har jo også denne da: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40597650 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2013 Ja, har sett den også. Ser fin ut den. M-tech og alt som trengs (utenom felger) Nå har min fornuftige samboer fått utsatt bilkjøp til lenger ut på sommeren, slik at vi faktisk får sett an behovet, og hvor mye penger som er igjen etter garasjebygging. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 ":tn55dxql]Hvordan er 116i å kjøre da awt, du som har en?Er den seig, eller føles den rask nok? Er jo ikke imponerende 0-100 tider på hverken 116i eller 118d... Jeg hadde igrunn null forventninger til bilen når jeg hentet den. Jeg hadde aldri kjørt en 116i før, men jeg har kjørt e46 316i uten å bli så veldig imponert. På papiret var i tillegg 116i ca. to sekunder tregere til hundre i forhold til e46-en jeg hadde og e61-en som begge er oppgitt til 8,2. Til tross for dette ble jeg (og fortsatt er) veldig imponert over 1-serien. Den føles kvikk ut der det trengs, og jeg synes ikke den føles merkverdig tregere ut enn de to andre bilene. Man må naturligvis bruke girkassen noe mer, men det er bare morsomt. Jeg får fortsatt et smil rundt munnen når jeg kjører på svingete veier med den. Min er riktignok en "facelift" (3-dørs ble lansert på likt med faceliften av e87, så den ble vel igrunn aldri faceliftet), med 6-trinns girkasse og ny motor. Jeg har ikke testet pre-facelift, men jeg ser denne er noe tregere på papiret, samt at den kun har 5-trinnskasse(?). Det har vel også vært litt motorproblemer på prefacelift-bilene som kan koste litt (facelift-bilene er heller ikke feilfrie, men her har det ikke vært de store kostnadene). Bortsett fra dette går min stemme også til den blå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 ":1xwtfm8h]Hvordan er 116i å kjøre da awt, du som har en?Er den seig, eller føles den rask nok? Er jo ikke imponerende 0-100 tider på hverken 116i eller 118d... Jeg hadde igrunn null forventninger til bilen når jeg hentet den. Jeg hadde aldri kjørt en 116i før, men jeg har kjørt e46 316i uten å bli så veldig imponert. På papiret var i tillegg 116i ca. to sekunder tregere til hundre i forhold til e46-en jeg hadde og e61-en som begge er oppgitt til 8,2. Til tross for dette ble jeg (og fortsatt er) veldig imponert over 1-serien. Den føles kvikk ut der det trengs, og jeg synes ikke den føles merkverdig tregere ut enn de to andre bilene. Man må naturligvis bruke girkassen noe mer, men det er bare morsomt. Jeg får fortsatt et smil rundt munnen når jeg kjører på svingete veier med den. Min er riktignok en "facelift" (3-dørs ble lansert på likt med faceliften av e87, så den ble vel igrunn aldri faceliftet), med 6-trinns girkasse og ny motor. Jeg har ikke testet pre-facelift, men jeg ser denne er noe tregere på papiret, samt at den kun har 5-trinnskasse(?). Det har vel også vært litt motorproblemer på prefacelift-bilene som kan koste litt (facelift-bilene er heller ikke feilfrie, men her har det ikke vært de store kostnadene). Bortsett fra dette går min stemme også til den blå. Pre-face har også 6 trinns kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Jeg tror at et viktig poeng i forbindelse med de motorsvake BMW´ene er å ikke ha for store forventninger til akselerasjonsytelsene. Så kan man heller bli positivt overrasket over at bilen går bedre enn forventet samt nyte de fine kjøreegenskapene bilen tross alt deler med de motorsterke BMW´ene. Mange finner det også interessant og attraktivt at motoren må presses litt for å yte sitt beste. Dette betyr aktiv kjøring og flittig bruk av gearkassen. Med på kjøpet får man også en mer rå og ekte kjøreopplevelse fordi man kan føle at motor, drivverk og understel virkelig jobber... uten at hastigheten kommer helt ut av proporsjoner i forhold til fartsgrensene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Pre-face har også 6 trinns kasse. Det er godt mulig, men er du helt sikker? Det ser ihvertfall ut som om den blå har 5-trinns. Denne artikkelen/testen nevner at den kom senere, men ikke nødvendigvis på faceliften. Og så skal man igrunn heller ikke ta alt som journalister skriver for god fisk. Selve testen er forøvrig verdt å lese gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Pre-face har også 6 trinns kasse. Det er godt mulig, men er du helt sikker? Det ser ihvertfall ut som om den blå har 5-trinns. Denne artikkelen/testen nevner at den kom senere, men ikke nødvendigvis på faceliften. Og så skal man igrunn heller ikke ta alt som journalister skriver for god fisk. Selve testen er forøvrig verdt å lese gjennom. Det ser ut som 116i har 5-trinns kasse på pre-face, dieselutgavene har dog 6 trinns. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2013 Testen på dinside sier vel at 120i har 6-trinns, mens 116i har 5, om jeg husker riktig. Det betyr ca 3000rpm i 100km/t, ikke ulikt z4'en jeg hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 I fare for å overdrive er jeg ekstremt fornøyd med min 118d. Brukes hovedsakelig til pendling/jobb og 6trins, relativ sterk, lite støy og cruisekontroll er den perfekt og forsvarer den lave innkjøpsprisen! Det at den er veldig billig i drift veier opp for at den ikke er veldig sprek. Munne vært fint med 120i/d men sånn ble det ikke denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 I fare for å overdrive er jeg ekstremt fornøyd med min 118d. Brukes hovedsakelig til pendling/jobb og 6trins, relativ sterk, lite støy og cruisekontroll er den perfekt og forsvarer den lave innkjøpsprisen! Det at den er veldig billig i drift veier opp for at den ikke er veldig sprek. Munne vært fint med 120i/d men sånn ble det ikke denne gangen Er det en Pre-face 122hk du har? Hva bruker den i praksis på langkjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 I fare for å overdrive er jeg ekstremt fornøyd med min 118d. Brukes hovedsakelig til pendling/jobb og 6trins, relativ sterk, lite støy og cruisekontroll er den perfekt og forsvarer den lave innkjøpsprisen! Det at den er veldig billig i drift veier opp for at den ikke er veldig sprek. Munne vært fint med 120i/d men sånn ble det ikke denne gangen Er det en Pre-face 122hk du har? Hva bruker den i praksis på langkjøring? Ja, forbruke varierer selvsagt endel og avhenger av hvor mye kø- og små-kjøring det blir. Nå varierer det fra 0,55-0,60 i snitt i ukene (utregning ved fylling da kjørecomputeren viser litt feil). På ren langkjøring med fart i fartsgrenser vil den naturlig nok ligge endel lavere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå