Gå til innhold

Prisvurdering E46

Yoneck
 Share

Anbefalte innlegg

Ser ut som en ryddig og grei bil, men tror jeg hadde endret prisen til rett under 100 000,- for å få med alle som har det som maks grense. Da vi hadde E46 sedan med samme motor gikk det fint å få forbruket ned i 0,65 l/m så lenge det ikke var for mye stigning på veien, så det er ingen horribelt tørst bil så lenge man ikke er tung med høyrefoten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bilen, men jeg er enig med Hansh i at en pris rett under 100K virker mer attraktiv for mange og gjør bilen mer lettsolgt. Alderen spiller en rolle og man kan etterhvert få mye fint for 100K i Norge. Jeg solgte forøvrig for 4 måneder siden vår 2003 E46 318d Touring med 342000 Km på telleren for 70K. Bruktbilmarkedet her i Danmark er virkelig vanskelig, men med den rette prisen tok salget kun en uke. Det handler om å gjøre bilen attraktiv for den rette målgruppen som i mitt tilfelle var pendlere (les: nylig EU, nylig service og nye dekk i standarddimensjonen). Det er ellers ikke uvanlig at tilsvarende biler blir solgt for 40-50K. Det er heller ikke uvanlig at tiden før man får solgt er et halvt år eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei. Jeg har dessverre ikke sett at det var kommet tilbakemeldinger her. Dette med å få den like under 100k var noe av det første jeg sa, men det ble ikke tatt hensyn til. Jeg tror dette gjør at mange ikke får den opp på søk. Jeg holdt selv på å gå glipp av huset jeg har bodd i de siste 12 årene pga. at det lå like utenfor prissøket mitt (under, faktisk), men pappa fant det. 

Det ble lite respons på den første annonsen, så bilen er lagt ut på nytt, denne gangen med noe jeg vil tro er en ganske bra pris. Bilen selges kun fordi de har oppgradert til en 2010-modell 320 bensin touring. 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46338964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Bilen ser fin ut, men synes ikke det er noe som gjør den "litt mer spesiell enn alle andre" på finn. Skal du få solgt må du nok ned i pris.

Markedet bestemmer og får du ikke solgt er det nok ikke annet å senke prisen som er veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det for mye å forlange for denne? Er halvgamle 3-serier verdiløse? 

E46 touring og sedan er rett og slett ikke like ettertraktet som coupe og cabriolet. 

Folk som betaler mye (100k og oppover) for touring ser som regel etter biler med 2.5l eller 3l..  Mange foretrekker nok 2.5 liter og oppover i en BMW, akkurat slik som jeg gjør og. M54B22 har jo også et rykte som litt sketchy mtp oljeforbruk og bensinforbruk.

Det ble forresten solgt en 325ixat på finn nå nylig for ca 50 000 kr mener jeg. Og en bekjent kjøpte en meget pen 03 325ixat med lavere km og uten rust fra forhandler for ca det samme som du vil ha for annonsert bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

Hva tenker du på med at motoren har et dårlig rykte mtp olje- og bensinforbruk? Vi har ikke sett noe tull med oljeforbruk, og bensinforbruket er det i hvert fall ikke noe å si på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del M54-motorer har historikk med oljeforbruk. Mange tror vel også at de bruker mer bensin enn de egentlig gjør. Er jo en del slike rykter om gamle BMWer - noen stemmer og noen ikke. Men det er nok en av faktorene som gjør at bilen er "tungsolgt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk. 

Oljeforbruk har i hvert fall aldri vært noe tema på denne. Pappa kjører opp og ned til hytta på under 0,7 hvis han vil. Egentlig en ganske trivelig motor, så lenge man ikke er blitt helt miljøskadd av dieselbiler, og tror at alt over 2000 rpm er forbudt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...