Gå til innhold

911 (996) eller Z4 (E89)

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

M96-motoren har flere problemer. Ovale sylindere, skjørtebank, sprekk i sylindervegg/sprekk i motorblokk og IMS. IMS-problemet er altså et kulelager som sprekker, samt at bolten til dette lageret knekker.

Her er en illustrasjon:

http://s138.photobucket.com/user/nisen/ ... 8.jpg.html

Det er tragisk av Porsche at de produserte dette i 10 år uten å gjøre noe med det, eller ta ansvaret for havarier. Siden dette har skjedd fra km-stand 50 000 vil jeg tro at Porsche så de første motorrasene allerede på 90-tallet.

Angående bytte, så tar vel SSP 100 000kr for rep, og Porsche tar 145 000kr pluss montering for ny motor.

Har hørt at Porsche GT3 RS 4.0 motoren også ryker. Dette er jo en av de nyeste motorene til Porsche, så ser ikke helt ut som det er over helt enda :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord.. kjøp en bil hvor disse problemene er utbedret. Dukker stadig vekk opp biler på finn med «nye» motorer...

Men hva hjelper det når samme feilen kan skje med den nye motoren, er jo ikke noe løsning på problemet akkurat. Isåfall ikke så lenge Porsche ikke har utbedret feilen som jeg fikk inntrykk at de ikke hadde gjort over her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt nok, men det er heller ikke alle eiere av Porscher med vannkjølte B6 motorer som opplever disse problemene. Kanskje er en sammenligning med subframe disaster på E36 og E46 relevant i denne sammenhengen for å få et perspektiv på tingene. Eller rustproblemene på deler av 90 og 2000-tallet. På den annen side er det ingen tvil om at disse motorproblemene er alvorlig for Porsche og få om noen er imponert over måten Porsche har taklet problemene.

I likhet med BMW´s subframe disaster problemer er Porsches motorproblemer lite egnet til å dreie fokuset vekk fra at M3 og 911/Boxster/Cayman er svært gjennomførte og kompetente bilmodeller. Jeg mener derfor at man ikke skal fravelge disse modellene kun fordi de kan ha alvorlige skjulte problemer. Det avgjørende er å få den aktuelle bilen sjekket av profesjonelle fagfolk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbomotorene i 996 mener jeg at jeg har lest kan sprekke i sylinderveggen på sylinderen "lengst vekk fra kjølingen" eller noe slikt, pga varme.

Trådstarter: Jobber du i christian krohgs gate? Ser stadig fine biler som testes i finansavisen der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...