Gå til innhold

Motorproblemer med e46 320ci

Tiseth!
 Share

Anbefalte innlegg

Har en e46 320ci, m54b22.

Trøbles litt med at den ikke drar som den skal. Mista mye kraft bare, den går helt fint og fjusker ikke. kan lugge litt iblandt. Normal eksos, sjekka alle plugger, sjekka lmm, alt virker ok.. Kan virke som om den ikke går på alle sylindre, men alle pluggene så helt fine ut..

Noen ganger kommer den, da går den godt, som normalt. Så bare blir den dau igjen, den er for det meste dau. blir veldig tungt opp bakker osv..

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken feilkoder får du da?

har ikke prøvd diagnose enda, ingen lamper i dash som lyser..

Det vil jo ikke si at der ikke er noen/noe.. :)

Ville sjekka uansett.. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noe av det samme på min m52b20, aner ikke hva det er, men noen ganger når den står på tomgang, går turtallet opp og ned mellom 500 og 1000 rpm, merkelig for den kveler seg nesten, gasser ejg litt kjapt så går faktisk turtallet ned og kveler seg før den går opp igjen. og når jeg f.eks kjører i 60 tråkker inn clutchen så dropper den rett ned og kveler seg.. noen som har tips på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok diagnose til naboen iste, fikk opp feilkoder: 7B og 41

Camshaft sensor og cooling map sensor tror jeg det var, noen som kan si meg helt sikkert hva det er?

søkte på feilkodene, da var det snakk om føler i termostat, bensin filter og kamsensor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde noe av det samme på min 320i M52TU, den hadde dårlig drag på lave turtall, men gikk ellers bra lenger opp i registeret. Hadde feilkoder på kamakselsensor for inntak og MAP cooling sensor. Jeg byttet kamakselsensoren enkelt selv og problemet forsvant. Vær obs på at mange anbefaler å kjøpe original BMW sensor, da kvaliteten på uoriginale har visstnok vært noe varierende.

Har selv aldri hørt noe om å bytte veivakselsensor samtidig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...