Gå til innhold

Frodes E92/E90-garasjetråd


 Share

Anbefalte innlegg

du får sikkert kjøpt på møbelforhandler men tror mest at du får kjøpt hos en som reparerer skadede sofaer å slikt.. kanskje han nede på hop?

Ja, han har jeg vært hos før så kan høre med han. :) Fant i USA uansett, men lettere om det er tilgjengelig i Norge.

Ah, digger at luftunderstell begynner å snike seg inn i BMW-miljøet.

Dette blir rått.

Det blir spennede å se hvordan det fungerer. :)

-

Fortsatte litt idag. Gikk egentlig veldig mye rundt meg selv og visste ikke helt hvor jeg skulle begynne. Alle festeskruene er for korte til å skru ting fast i 10mm plate, så det ble litt stopp der. Får kjøpe lengre bolter imorgen.

Uansett, lagde en mal i papp og skar deretter ut i mdf:

9263074611_67654c6bf1_b.jpg

Så måtte jeg lage noen spacere for å få tanken opp i riktig høyde. Ikke bare bare å få tak i bolter heller, siden dette er tommer. Fant tilfeldigvis noe som passet fra noe biltema klemmer :lol:

9263073373_4818f1a5f4_b.jpg

Så kledde jeg platen til kompressoren med sort filt. Her er kompressor satt på plass. Usikker på om den skal få stå fritt eller om jeg skal skjule den. Får se hvor varm den blir.

9263073051_704c310d1c_b.jpg

Fått på plass tank og litt styring, men måtte gi opp pga korte bolter.....

9263072759_a794f8912e_b.jpg

Alt av alektronikk bilr skjult med en plate til slutt.

9265848104_6ee6ba314f_b.jpg

Det var alt for idag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:applause: Dette blir awesuume :D

Sattan dette blir gromt!:-)
Her må eg følga med! Rått med luft! :D

Ta masse bilder!

Vakkert :D Følger med videre!

Takker! :) Kunne tatt en drøss med bilder, men det er ikke så veldig spennende å se nøyaktig hvor jeg strekker ledninger osv. Så tar bare bilder av hovedtingene.. ;)

-

Dagen idag har gått mest til å strekke ledninger og lodde/koble opp. Bagasjerommet nærmer seg ferdig nå. Er bare å lage gulvet og å få strekt luftslangene under bilen. Har også strekt frem bryteren til å heve/senke bilen. Denne er ikke synlig siden jeg skal bruke fjernkontrollen primært. Skulle kjøpe kabelgjennomføringer idag, men det var selvfølgelig utsolgt. Og så klarte jeg å rive gjengene på ene koblingen på tanken, når jeg skulle løsne(!) trykksensoren. Så må få tak i gjengetapp og ny sensor. Min flaks. I tillegg til det så mangler jeg litt koblinger for å ferdigstille alt, så de blir bestilt på mandag.

Kun to kjappe bilder av oppsettet. Alt av ledninger blir skjult med nytt gulv. Alt grovarbeidet er hvertfall gjort. :)

9276897801_19c779c597_b.jpg

9276897403_764446e156_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har god tro på at dette blir knall!

Satser på det. :D

blir jo bra dette here frode;) funne lakk til stoffet? de har vist stofflakk på mekonomen

Får svinge innom lakkspesialisten imorgen, har mye småting som skal handles imorgen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å nærme seg noe. Er ferdig med gulvet og har laget til et rom som jeg kan ha reservedeler/verktøy i.

Utgangspunktet:

9301074891_6c6cb60462_b.jpg

Lagde et lite rom som jeg kan ha reservedeler og verktøy i:

9301074597_7ef3d81794_b.jpg

9303856998_e879d17373_b.jpg

Nytt gulv på gang:

9303856726_5c43c3cd57_b.jpg

Laget støtter til gulv og holder til vannutskillere:

9301072951_70108c1d52_b.jpg

Etter my måling og pappmaler ble gulvet delt slik:

9301073315_d9a99d8630_b.jpg

Ferdig gulv:

9301073617_8816c881c8_b.jpg

Nå venter jeg på litt koblinger fra Bagriders for å få koblet opp alt i bagasjerommet. Og så får jeg ikke tak i gummigjennomføringer til å få gjennom slangene. Får prøve igjen imorgen :P

Jeg sliter med å finne lakk til bekledningen i bagasjerommet, men har kanskje funnet på finn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...