Gå til innhold

Superbiler i Norge?


bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen M5 F10 her til lands? Det er ikke mange som er vært annonsert på finn.no

Det har vært oppe i en rundt 4 stk F10 M5 er samtidig på Finn, nå ligger kun to stk der. Er nok litt for tidlig ennå, men jeg mener det finnes rundt en 10 til 15 biler på skilt uten at jeg skal si dette sikkert. I følge BMW Norge så var det i høst solgt i overkant av 50 stk M550d, dette tallet er nok nærmere tresifret nå hvis man legger til de bilene som kommer inn som "brukt" import :)

I denne sammenheng så kan det jo nevnes at Egil Stenshagen og Bavaria Stavanger nå er offisielle BMW M forhandlere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egil Stenshagen? Han solgte de tre Stenshagen butikkene sine til bilia og bavaria. Stenshagen Lillestrøm gikk til Bavaria, ble ikke bilia siden den ligger maks 50 meter unna og Stenshagen Skøyen gikk til Bilia og Kongsvinger tror jeg også gikk til Bilia. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egil Stenshagen? Han solgte de tre Stenshagen butikkene sine til bilia og bavaria. Stenshagen Lillestrøm gikk til Bavaria, ble ikke bilia siden den ligger maks 50 meter unna og Stenshagen Skøyen gikk til Bilia og Kongsvinger tror jeg også gikk til Bilia. :)

Selvsagt, er Bilia Stenshagen ved Drammensveien jeg tenker på :) Tenkte ikke på at de har bytta navn, kjører bare forbi der jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av superbiler er i Arendal og omegn så er det mest Ferrari det går i, vet om iallfall tre 458 Italia. En gul og to sorte som har regnummer som begynner på henholdsvis PD38xxx og PD45xxx. Vet også om tre F430, to av disse er Secuderia utgaver i rød og en i svar. Disse er registret PD21xxx, PD31xxx og PD30xxx tror jeg den sorte Secuderian hadde. Imponerende "samling" i grunn med tanke på hvor tynt befolket det er her i forhold til Østlandet, går også hen hel del nyere Porche her noe som sikkert bare blir mer av nå som de åpner Porsche Center Sør her i byen :)

Jeg har desverre ikke så mange bilder av grombilene her i byen, men her er ett lite utvalg i allfall :)

Norge er egentelig ganske gode når det kommer til superbiler, og klart best i Skandinavia. Sverige er nok helt sikkert bedre på volum men så bort det dobbelt så mange mennesker der også, men når vi ser i forhold til innbygger tall så er vi klart best. Norge er det land i Verden som har flest Porsche per innbygger sa importøren for merket i Norge, derfor har vi i dag blandt annet verdens nordligste Porsche Center i Tromsø 8) Vi "har" Nord Europas eneste Lexus LFA, da SLR McLaren kom så ble det solgt hele 6 stk, 7 stk hvis vi regner med Arne Fredly sin som han kjøpte på eksport til Monaco. Men 6 biler ble solgt nye igjennom forhandler og finnes på skilt, tillegg til de som har måtte blitt importert i ettertid. Så her er vi også helt klart best i Norden :) Og så ofte som man spotter nye Ferrarier i Oslo om dagen så tror jeg det går unna i svingene hos Autostrada om dagen :wink:

Men noen skyggesider finnes det dog med tanke på at vi har fått mange nyrike "Japper", respekten for verdifulle ting er ikke alltid som den skulle være :( Som denne stakkars F430en her eller den skittene Bentley Continental Flying Spur jeg så parkert på en byggeplass med henger med minigraver oppå :roll:

De Ferrariene er det i hovedsak 2 personer som eier eller har eid.

Person 1: Eier 458 Italia gul og 2009 F430 Scuderia rød, men har hatt en 2008 F430 rød på PD skilt. Denne går i Lillesand nå.

Person 2: Eier 458 Italia sort, Porsche Boxster S, ny type som konebil. Har eid en annen 458 Italia sort, denne går i Oslo nå. Har eid F430 Scud sort, denne går i Oslo nå. Har eid California (X-konebil) rød, denne går i Oslo nå. Har eid Porsche 997 GT3 RS mk2 (på bildet), denne går i Oslo nå.

Så med andre ord, går det bare ett fåtall av disse bilene i Arendal for øyeblikket.

Når det gjelder den hvite F430en så ble den krasjet av ansatte hos Autoforum i Drammen. De vraket også en sølv F430 Spider. Har mistanke om at det mer eller mindre har vært med vilje :?

Norge klart best i Skandinavia, nei du. Sverige ligger langt foran på antall superbiler. Det er flere Enzo, F50 og F40 f.eks. Flere Veyron, masse Lambo, mange Koenigsegg. For å illustrere det bedre så er det ca 350 registrerte Ferrari i Norge, Sverige har ca 1200. Vet om noen enorme bilsamlinger der borte, som overgår mange Internasjonale samlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen M5 F10 her til lands? Det er ikke mange som er vært annonsert på finn.no

Spottet en hvit BS regget F10 M5 igår ved Lierbakkene retning Oslo igår ettermiddag :) 2minutter før det kom Norges eneste LFA andre veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok bedre oversikt på denne enn meg, har bare sett disse bilene i Arendal med PD skiller og tenkt mitt. Visste ikke at byens bilentusiaster bytter ut gromskapen så ofte :) Men den røde Californiaen har jeg sett igjennom hele vinter, selv i -18 så møtte jeg denne på veien og det er heller ikke lenge siden jeg så den sist :?

Som jeg sa så er nok Sverige større på Volum ja, men 350 Ferrari var ikke dårlig med tanke på hvor mye færre folk som bor her og de hinsides bilavgiftene vi er plaget med her. Selv om folk flest som kjøper Ferrari har råd til det så hadde det nok blitt solgt flere hvis avgiftene hadde vært på nivå med Sverige. Ser for meg at veldig mange som kjøper ny 911 kanskje hadde kjøpt en California hvis denne hadde kostet rundt millionen heller. De som hadde kjøpt Cayman hadde nok heller kjøpt 911 hvis denne hadde kostet 600 000, og jeg hadde nok kjørt 335d i stede for 325d :mrgreen:

Men var det ikke Lamborghini forhandleren i Sverige som gikk konk for ett års tid siden, Von Braun Sportscars ett eller annet? De skulle jo åpne opp i Norge også hadde de luftig planer om mener jeg å huske :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok bedre oversikt på denne enn meg, har bare sett disse bilene i Arendal med PD skiller og tenkt mitt. Visste ikke at byens bilentusiaster bytter ut gromskapen så ofte :) Men den røde Californiaen har jeg sett igjennom hele vinter, selv i -18 så møtte jeg denne på veien og det er heller ikke lenge siden jeg så den sist :?

Som jeg sa så er nok Sverige større på Volum ja, men 350 Ferrari var ikke dårlig med tanke på hvor mye færre folk som bor her og de hinsides bilavgiftene vi er plaget med her. Selv om folk flest som kjøper Ferrari har råd til det så hadde det nok blitt solgt flere hvis avgiftene hadde vært på nivå med Sverige. Ser for meg at veldig mange som kjøper ny 911 kanskje hadde kjøpt en California hvis denne hadde kostet rundt millionen heller. De som hadde kjøpt Cayman hadde nok heller kjøpt 911 hvis denne hadde kostet 600 000, og jeg hadde nok kjørt 335d i stede for 325d :mrgreen:

Men var det ikke Lamborghini forhandleren i Sverige som gikk konk for ett års tid siden, Von Braun Sportscars ett eller annet? De skulle jo åpne opp i Norge også hadde de luftig planer om mener jeg å huske :?

Ja, Californian ble byttet inn i en 2013 Boxster S i Grå med rødt skinn. Så ble den solgt til en Oslo kunde. Californian hadde en skjelden option også, Carbon racing seter, sjelden noen velger det på disse.

VonBraun Sportscars ja, de hadde en butikk i Gøteborg med div og var Lambo forhandler i Stockholm. Ja, de hadde vel planer om å åpne i Fredrikstad, men ble aldri noe av. Er ikke sikker på hvorfor de gikk konk.

Vi har jo ett samarbeid med den Svenske Ferrari, Maserati, Bentley, Lotus og Mclaren importøren. De har Europas råeste og største Ferrari og Maserati Showroom. Sier litt om hvor mye de selger.

Bilde av butikken på 10000kvm

showroom.bmp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo ett samarbeid med den Svenske Ferrari, Maserati, Bentley, Lotus og Mclaren importøren. De har Europas råeste og største Ferrari og Maserati Showroom. Sier litt om hvor mye de selger.

Bilde av butikken på 10000kvm

[ Bilde ]

^ Sykeste... :D For en butikk! Hva heter den og hvor i Sverige ligger den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo ett samarbeid med den Svenske Ferrari, Maserati, Bentley, Lotus og Mclaren importøren. De har Europas råeste og største Ferrari og Maserati Showroom. Sier litt om hvor mye de selger.

Bilde av butikken på 10000kvm

[ Bilde ]

^ Sykeste... :D For en butikk! Hva heter den og hvor i Sverige ligger den?

Heter Autoropa og er den sykeste bilbutikken i Skandinavia. Den ligger i Malmø, de selger både til Norge og Danmark.

Sjekk denne linken, så trykk på "Event galleri", så "Nya Autoropa Malmö" for bilder av bygget:)

http://autoropa.se/

6046576483_0e0fe4c4b3_o.jpg

228177_10150180408370334_1167152_n.jpg

fdrhci.jpg

Så har de en sånn kjedelig 599GTO

scale.aspx?imageId=16669

Er ikke så mange bilforhandlere som har egen Sauna i butikken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, tenkte selv på Autoropa først, men turte ikke å anta noe som helst :) Helt annet nivå enn Autostrada (no offense!) :)

Ja, selvfølgelig. Hadde de Norske kundene vært like ivrige på Ferrari som Svenskene er, så hadde vi kunnet satse skikkelig. Vi selger 50 Ferrari i året. Svenskene 300!! Ferrari har en helt annen aura rundt seg i Sverige. Folk syntes det er rått å se bilene på veien, her er man bare misunnelig. Har vært på Nordens største Ferrari treff i Sverige fire år på rad, så vet hvordan det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...