Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

av ren nyskjerrighet, hjelper slikt som dette på en E39 520d med 175hk (trf-performance tuning + rake rør)

senket med coilover og powerflex i det man får powerflex til disse bilene, ved kjøring på bane / nurburgring foreksempel? Eller det rett og slett bortkasta penger?

Gs performance shortshift

GS performance bremsepakke fremme og bak med ventilerte skiver

Eibach anti rollbar kit 27mm foringer fremme og 18mm foringer bak

4 punkts karrosseri avstiver fra schmiedmann (http://static.schmiedmann.dk/ProductPic ... 35_big.jpg)

vil dette merkes forskjell på ved banekjøring og slikt eller er det rett og slett bortkasta penger på en sånn bil?

Seriøse svar settes stor pris på :)

Skrevet

Shortshift; stort sett ikke noe særlig. Det finnes noen gode kit, men ikke fra kina. Videre så er det jo en smakssak, jeg kan ikke fordra kort/lav girstang. Du ser heller ingen ordentlige banebiler med kort stang (de har kort vandring, og lengre stang både over og under).

gs performance bremesepakke; vurder heller å oppgradere til originale m5 bremser hvis du skal ha noe med litt mer virk i. Evt facelift 530i/d bremser om det skal gjøres billig. Deretter kan du gå på noen grommere klosser om du sliter med at de blir for varme.

Eibach stab stag: Stivere stab stag er viktig, og burde stå øverst på prioriterings liste etter noen ordentlige dempere.

Kaross avstiveren fra Malaysia; Denne har jeg ikke helt troa på. Ingen måledata på hvor mye de har fått dette til å gi seg (originalt) ved banekjøring heller. Greia er at e39 har et svært vridningsstabilt karosseri i utgangspunktet.

Skrevet

Som Otis sier, jeg prater om komplette bremser ja.

Det er klart du kommer langt med ordentlige klosser, god væske og kjøling til bremsene. Men ebc har et frynsete rykte, og vet lite om GS skivene (gs vet lite om dem selv, hvilket er et dårlig tegn)

Skrevet

Kan du utdype frynsete rykte?

Hørt mange gode erfaringer på redstuff klosser vertfall.. :) Blir og kjøpe det til sommeren selv. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...