Fredrik Skrevet Juni 15, 2013 Share Skrevet Juni 15, 2013 Hvis jeg ikke tar helt feil har den minst 6 airbags. En i hver fordør, rattet, i dashboardet foran passasjersetet og en i hver A-stolpe. Husk at rusten kommer "innenfra" på E46 og E39 (det er primeren som slipper stålet). Ergo er rustangrepet godt igang når lakken også gir etter og rusten er synlig. På skjermer og dører er rusten derfor gjennomgående (les: det er hull igjennom)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 15, 2013 Share Skrevet Juni 15, 2013 Denne ser fin ut Men jeg aner ikke noe om sikkerhetsutstyr i denne. Kanskje bare airbags foran? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42274223 Nå kjenner ikke jeg deg nore særlig, men utifra det du skriver får jeg ihvertfall ikke inntrykk av at du er 18-19 år og råning er det som teller. Dette synes jeg nemlig denne bilen "skriker" med jalla frontfanger, jalla sideskjørt, jalla speil og superjalla "luftinntak" på skjermene. Det er heller ingenting som har noe med facelift å gjøre på denne bilen. Let heller litt mer og se om du ikke kan finne en pen original bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
POS Skrevet Juni 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2013 Nå kjenner jeg ikke hvordan BMW "skal" se ut, så muligens jeg ser med andre øyne. Er voksen mann (35 år), men liker sportslig utseende. Kjører en E300 TDT Avantgarde med org sportsunderstell i dag. Dvs knapt luft mellom gummi og hjulbuene. Men det er originalt, og den er komfortabel (om enn litt stiv) over fartsdumpene. Har 18" AMG felger med 245/35-18. Det er org på denne bilen. Så jeg er mer "guttete" enn "gubbete". Men stor og kraftig motor er viktigere enn styling. Må ha hengerfeste. Kjører mye henger privat. Derfor jeg liker godt den 3 liters rekke-6'eren diesel jeg har i dag. Ser det er noen fine 530D på markedet også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 15, 2013 Share Skrevet Juni 15, 2013 Jeg liker selv å "pynte" bilene mine, og har så absolutt ingenting imot det, men akkurat den synes jeg ble for voldsom, og mye av det som er gjort synes jeg ikke passer til linjene på bilen. Om du liker den derimot må du naturligvis bare kjøre på, dette er kun min personlige mening. Jeg ville konsentrert meg om en nyest mulig bil, og aller helst en faceliftet bil (2001-modell og nyere). Du har nok ikke allverdens utvalg her med ditt budsjett, men du bør likevel klare å finne noen. Om du finner en bil med M-sport-styling ser den straks litt "freshere" ut også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 15, 2013 Share Skrevet Juni 15, 2013 Hvis jeg ikke tar helt feil har den minst 6 airbags. En i hver fordør, rattet, i dashboardet foran passasjersetet og en i hver A-stolpe. Husk at rusten kommer "innenfra" på E46 og E39 (det er primeren som slipper stålet). Ergo er rustangrepet godt igang når lakken også gir etter og rusten er synlig. På skjermer og dører er rusten derfor gjennomgående (les: det er hull igjennom)... Eller sideairbager og airbager foran, som jeg skrev! Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 15, 2013 Share Skrevet Juni 15, 2013 Med ditt budsjett ville jeg gått for en E39 523i(a) eller 528i(a). Km-stand betyr mindre enn vedlikehold/rust. 530D begynner å bli billig, men de er stort sett med automat. Og 3l-dieselen sin automat-kasse har hatt en lei tendens til å havarere - BMW sine automater funker greit på rekkesekser bensin, men det kan se ut som de sliter mer med sekserdiesel og V8 bensin. Akkurat der er MB noen skritt foran mtp holdbarhet. Jeg tror ikke E34 touring blir noe billigere i drift enn E39. Evt kan du vurdere E46 320D touring - den matcher dog ikke W210 på komfort og plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juni 15, 2013 Share Skrevet Juni 15, 2013 BMW sine automater funker greit på rekkesekser bensin, men det kan se ut som de sliter mer med sekserdiesel og V8 bensin. Akkurat der er MB noen skritt foran mtp holdbarhet. De er kvalitetsmessig foran på alt utenom rust. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
POS Skrevet Juni 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2013 Hva mente du nå? At MB leder med kvalitet på alt utenom rust? - eller motsatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sledoholic Skrevet Juni 16, 2013 Share Skrevet Juni 16, 2013 Er betydelig mindre plass i en E39 enn en MB210 hvis det er nøye. BMWen er mer skrå hekk på som stjeler mye bagaskeplass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
POS Skrevet Juni 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2013 Ja, sammenliknet med min kamerat sin 520 (mener det er den modellen) fra 2009-2010 er det betydelig mer plass i min 210. Men samtidig er tiden med barnevogn over, så muligens jeg ikke trenger plassen mer. Hadde en tur der jeg fikk plass til mer enn jeg trodde var mulig. Hadde med vinterbagasje for familie på 4, 2 reisesenger, 1 barnevogn, 1 stort maleri, soveposer, akebrett, barneski, reisekontoret og 4 vinterdekk. Alt baki bagasjerommet. Ingenting i bilen, og ingenting som kunne komme frem ved bråbremsing. Men mesteparten av tiden brukes jo ikke den plassen. Men det er praktisk å kunne lempe inn byggsaga og kjøre av gårde uten henger. Men den får nok plass i en E39 også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 16, 2013 Share Skrevet Juni 16, 2013 Bagasjerommet i E39 Touring er overraskende lite i forhold til hvor stor bilen ellers er, spesielt når baksetene er i bruk. Faktisk er bagasjerommet i E46 Touring litt større målt i antall liter (435 vs. 410 liter). E39 er imidlertid 6,1 cm bredere enn E46 og dette gir utslag også i bagasjerommet som er litt bredere, men knapt så dypt som på E46 Touring. Skal du laste tungt er luftfjæringen i E39 Touring også en fordel iom. at E46 Touring ikke har slike finesser. Jeg tror derfor at du må opp i E61 (5-serie Touring etter E39 Touring) hvis du skal ha et bagasjerom som er tilnærmet like stort som det W210 tilbyr. Har du forresten vurdert Volvo V70? Det er også fine biler og bagasjerommet er lett å utnytte iom. at det er temmelig kvadratisk utformet. Kjører du mye vil du også sette pris på setene som trolig er de beste på markedet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juni 16, 2013 Share Skrevet Juni 16, 2013 Hva mente du nå? At MB leder med kvalitet på alt utenom rust? - eller motsatt? Mercedes har best kvalitet, punktum. Motoren du har er kanskje den meste som er laget noen sinne. Mange bevegelige deler, men flere jeg vet om har likevel en million km. Og de kan trimmes til man ser mannen med ljåen. Fiks rusta og behold bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sledoholic Skrevet Juni 17, 2013 Share Skrevet Juni 17, 2013 Godt svar. Man vet hva man har men ikke hva man får.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
POS Skrevet Juni 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2013 Ja, har fått litt å tenke på Er overrasket over så ærlige og direkte tilbakemeldinger som ikke nødvendigvis favoriserer BMW - til å være et bimmers-forum Har inntrykk at Merce-klanen er mye mer "Merce er best. Punktum" i holdningen :-0 Teknisk er bilen min veldig god. Fast og fin. I tillegg er det en fin familieracer med god og stor motor, myk giring, skinn interiør, takluke og Avantgarde med sportsunderstell. 18" AMG felger. Originalt Bose-anlegg som spiller ganske bra også. Skader ikke at det er memory på sete, speil og ratt heller. Litt mapping av motoren, så skal den yte rett over 200 hk og rundt 380 Nm. Det er rusta som er fortvilende. Så kanskje jeg heller skal koste på den noen tusen med sandblåsing, syregrunn og lakking? Forresten noen som kjenner til noen som gjør slikt for en ok/ billig pris på Sørlandet? Evt østover. (Alternativet er at jeg gjør det selv, men har ikke et godt sted å stå for tiden. ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 17, 2013 Share Skrevet Juni 17, 2013 Det er rusta som er fortvilende. Så kanskje jeg heller skal koste på den noen tusen med sandblåsing, syregrunn og lakking? ...Og til våren dukker rusta opp på nytt. Det er jo det som er hovedproblemet med W210, at på tross av rustfjerning kommer det alltid tilbake innen meget kort tid. Det er rett og slett penger ut av vinduet - lev heller med en bil som er stygg kosmetisk. Jeg kjører W124, og vil aldri kjøpe W210 pga dette. Synd, da det er driftssikre og solide biler - i god MB-tradisjon. Men E39 (i hvert fall med moderat senk) er rimelig kvass å kjøre ifht MB - du vil nok bli overrasket over hvor morsom en billig, sedat mellomklassebil kan være. Den har også meget god kvalitetsfølelse og bedre design enn W210. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå