Gå til innhold

Tips til service I tyskland?

Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

Har brukt Albert Beuer i Flensburg flere ganger. Kjempe service hver gang.

http://www.bauergruppe.de/

Hiver meg på den. Veldig god service, og snakker god engelsk.

Albert bauer i Husum(tror eg det hette), 30 km sørover, ble jeg ikkje så imponert over. Ikkje like nøye, og litt slapp holdning til bilen på verkstedet. Men hadde tid til full service på drop-in...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De både snakker og skriver dansk (burde være forståelig for de fleste nordmenn) hos Albert Bauer i Flensburg. Husk imidlertid at "halve" Danmark også bruker disse verkstedene rett over grensen til Tyskland. Prisene er derfor ikke de laveste der. Kjører man litt lenger ned i Tyskland blir det billigere og like god service... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De både snakker og skriver dansk (burde være forståelig for de fleste nordmenn) hos Albert Bauer i Flensburg. Husk imidlertid at "halve" Danmark også bruker disse verkstedene rett over grensen til Tyskland. Prisene er derfor ikke de laveste der. Kjører man litt lenger ned i Tyskland blir det billigere og like god service... :)

Har du noen anbefalinger lengre nedover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alber Bauer har jeg alltid hørt mye bra om, mine foreldre bruker disse og de er strålende fornøyd :) Er vist ett servicenivå mange ganger høyere enn her hjemme hvor verkstedene kun er flinke til en ting, å ta seg godt betalt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med høyere pris har jeg hørt før her på forumet og jeg er veldig uenig.

Jeg har også hatt service i Lubeck men prisene er de samme, dessuten likte jeg meg mye bedre Albert Bauer i Flensburg. Jeg feriert i 18 byer i Tyskland men foretrekker det flotte servicen i Flensburg. For meg virker det ikke som de har justert prisene pga at Danmark er så nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gode servicen hos Albert Bauer i Flensburg er det ingen tvil om, men danske aviser skriver jevnlig om at prisnivået rett syd for grensen generelt er for høyt i forhold til hva som er alminnelig i Nordtyskland. Årsaken er at byene rett syd for grensen blir valfartet av danskene på samme måte som når nordmenn drar på harrytur til Strømstad. Prisforskjellen mellom Danmark og Tyskland er i praksis minst ca. 10-15% så snart man krysser grensen. Ergo anbefaler f.eks FDM (dansk pendant til NAF) at man kjører litt lenger ned i Tyskland slik at prisene generelt blir litt mer "tyske" (altså mindre påvirket av det høyere danske kostnadsnivået).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...