Bjornhbjelland Skrevet September 8, 2013 Forfatter Skrevet September 8, 2013 Skal sjekke i dag helgeb, gå over kontakten skikkelig. Har nesten budd inne på bimmerforums.com og lest all slags tråder om AC problem. Det brer seg vidt fra ute temperatur sensor som er ødelagt og viser -40 grader til Dynavin IBUS boks som tuller med HVAC systemet og til IHKA panelet. Kan utetemperatur sensoren ver ødelagt sjøl om den viser rett temp i dashbordet? Av rein nysgjerrighet fjerna eg IBUS boksen til dynavin (den som sender signalet videre til OBC og rattstyring) men AC pumpa slår allikvell ikkje inn. Men eg har hatt et veldig merkelig problem som oppstod etter eg monterte Dynavin D99 speleren som eg trur den kanskje er grunnen til. Når eg går fra P til D eller P til R og vice versa osv så blåser plutselig vifta for fullt og/eller dør heilt ut. Absolutt ikkje i nærheten av det hakket den er stilt til. Og vist eg stiller på den når den tuller seg, så er nivåene heilt på tur. Det er litt dei samme symptonene som viftemotstanden holder på å dø. Men den er heilt ny hos meg. Men lurer no på om det er det problemet er vekke når eg fjerna den boksen. Itillegg så synst eg det blei litt mer lunk i lufta istedenfor at det blåste kun varmt på beina og oppe på vinduet. Så er kanskje noke med det... Skal prøve å tvangskjøre AC pumpa i dag, sette 12volt på stikket og sjå om den slår inn. Da veit eg vertfall at da ikkje er den som er ødelagt. Utenom alt anna så handla eg ny AC vifte og prøvde å kople den innpå stikket på bilen, men den gjekk fortsatt ikkje rundt eller AC pumpa slo ikkje inn. Det er ei stond sida no (2 uker). Tok ein diagnose igår kanskje noken har tips om feilene? Finner ingenting når eg googler feilene heller. Inni helvete irriterende.
Bjornhbjelland Skrevet September 8, 2013 Forfatter Skrevet September 8, 2013 Fekk satt 12V rett på AC pumpa i dag, den klikka og slo inn heilt fint. Starta bilen og tvangkjørte den og kald god luft kom gjennom slusene! Skjønner ingenting lenger... Noken?
Alpejohn Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Sjekke wds og finne ut hvor styrestrømmen kommer fra. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
Bjornhbjelland Skrevet September 9, 2013 Forfatter Skrevet September 9, 2013 Wds? Kan du utdjupe litt?
Alpejohn Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Wiring diagram det er vel ikke tilgjengelig på nett lenger. Så da må du ev laste ned. Ikke det at jeg oppfordrer til piratkopiering.. Kan sjekke til deg i løpet av dagen Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
Bjornhbjelland Skrevet September 9, 2013 Forfatter Skrevet September 9, 2013 Ja, har søkt etter det men.. Hadde vert strålende! Takk for det!
Otis Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 BMW WDS programvare https://docs.google.com/file/d/0B-5KtFt ... FxaEk/edit
Bjornhbjelland Skrevet September 9, 2013 Forfatter Skrevet September 9, 2013 Tok for lang tid å laste ned, satser på at Alpejohn kan hjelpe med det.
Alpejohn Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Har sjekket WDS, signalet for og slå på AC komp. kommer fra noe jeg tror er klimapanelet. Eller "heater and aircondition controlmodule". Men som Otis nevnte, rele til til aux fan kan sikkert spille en rolle. Og det ser ut som der er flere skiller i wds. Og på delefilmen er der 6 forskjellige paneler. Alt fra biler med park heater, latent varmer osv. Når er bilen din produsert? Vet du hvilken måned i 99?
Bjornhbjelland Skrevet September 9, 2013 Forfatter Skrevet September 9, 2013 Har sjekket WDS, signalet for og slå på AC komp. kommer fra noe jeg tror er klimapanelet.Eller "heater and aircondition controlmodule". Men som Otis nevnte, rele til til aux fan kan sikkert spille en rolle. Og det ser ut som der er flere skiller i wds. Og på delefilmen er der 6 forskjellige paneler. Alt fra biler med park heater, latent varmer osv. Når er bilen din produsert? Vet du hvilken måned i 99? Bilen er produsert i januar 99. Produksjonskode DM61. Panelet har eg tenkt på faktisk men ikkje feilsøkt på det. Ang. rele fra AUX fan, det er i orden, kjøpte en ny og vifta gikk fortsatt ikkje rundt. Skal få hjelp av ein mekanikker med svart belte i AC system på BMW i morgen, han hadde kanskje et par ideer. Når eg nevnte at AC kompressoren fungerte når eg tvangskjørte den, så sa han at han viste kanskje ka som gjor det. Det blir spennende å sjå/høra fra han imåro.
Reef89 Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Del evt. Ett svar da Har samme problem på min at det blåser av og til og når det først blåser så blåser det ukontrollert høre liksom at det suser. Kan sammenligne det med at når man skrur opp og ned på dimmeren på en Spotlight lyset gpr opp og ned. Dette skjer når jeg trykker på auto. Fikk noen feilkoder på AC i helga og slettet de og da fungerte det helt fint etter flere dager dødt. Nå i dag var det tull igjen. Hører at motor endrer lyd og når jeg trykker on off på panelet bilen går jo stillere når AC anlegget er av og det skal det jo gjøre. Så kan jeg nesten da utelukke kompressoren? Har heller en bad feeling på motstanden som sitter på selve blåseren at den er i ferd med å ryke helt snart. Noen innspill?
Bjornhbjelland Skrevet September 9, 2013 Forfatter Skrevet September 9, 2013 Skal dele svar då ja. Håper på ein ordning imåro! Eg hadde tippa viftemotstanden din som har/holder på å ta kveld! Veldig typisk symptomer på at den tuller seg! Edit: Reef, les her! http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=I
Reef89 Skrevet September 28, 2013 Skrevet September 28, 2013 Fikk skiftet motstand, men det varte kun i noen få timer satan altså. Noen som har flere tips? kan det være selve viften som er problemet at den sluker motstander p.g.a feil på seg? tok jo den ut og den så jo ikke akkurat helt ny ut vasket den da med syrebad. Alt fungerte helt fint helt til jeg slo av bilen og på igjen da var det dødt. Får å få varm luft på disse kalde dager så må jeg kjøre i 60kmt eller mer, da merker jeg det kommer litt luft inn, veldig irriterende på disse kalde dager Her er et bilde av en feilkode jeg aldri får vekk: Kan denne være noe synder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå