HenrikE30+ Skrevet Juli 5, 2013 Share Skrevet Juli 5, 2013 Jeg vurderer for tiden å selge min kjære E61 545iA. Men, fordi den har gått snart 215000 kilometer og fordi disse bilene er SJELDNE har jeg store problemer med å finne en riktig pris som utgangspunkt. Spør derfor dere etter litt kvalifisert hjelp... Bilen er en 2005 modell Godt utstyrt og selvfølgelig M-pakke, navi, comfortstoler, skinn osv. osv. osv. Ca. 300K i ekstrautstyr da den var ny. Titansilber med sort interiør SÆRDELES godt vedlikeholdt og ALDRI spart på en krone. Her snakker vi om en bil som til og med er håndvasket under flere ganger iløpet av året. Bilen ser ut som den er maks 6 måneder gammel under!!! Nesten ikke noe å utsette på utsiden heller. Med bare ubetydelige lakkskader. Vil betegne bilen som "1 år gammel" på utsiden. Masse fine oppgraderinger som feks. Bilstein B8 dempere med moderat senking (15-20mm mer enn org. M-understell). ALT i understellet er byttet (med unntak av traversforinger - som jeg vurderer å gjøre nå) Det blir også byttet tannstang i nær framtid. Alle hjullager er nye. Kupevifte er byttet Nivåreguleringsdeler er byttet (kompressor osv) Pluss MASSE annet Oljeskift er utført OFTE Ja, hva skal man si...? Bilen er eiet av entusiast og behandlet likeså. Hva tror dere jeg skal sette den til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 5, 2013 Share Skrevet Juli 5, 2013 Som du selv sier er det naturligvis vanskelig å prissette en slik bil. For et års tid siden var det en e60 2006 550i tilsalgs. Denne hadde også noen kilometer på baken (rundt 160 mener jeg på), og lå til litt over 400'. Videre får man 535d fra i underkant av 300' og oppover, så muligens et sted i mellom her? Som du sikkert vet er du uansett veldig avhengig av å treffe rett kjøper, så det hele blir bare ren gjetning. Hvilken verdi har du sett for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 5, 2013 Share Skrevet Juli 5, 2013 Med denne kilometerstanden tror jeg en realistisk oppnåelig pris, dessverre, kun ligger rundt 300.000kr. Man får importbiler, både som E60 og E61 ferdig importert for 290-350.000kr med betydelig lavere kilometerstand. Nå vet jeg ikke utstyrsniveået på din bil (jeg mener å huske at den blant annet mangler PDC?), men importbilene er som regel proppet med utstyr (biler med og uten SMG). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Juli 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2013 Med denne kilometerstanden tror jeg en realistisk oppnåelig pris, dessverre, kun ligger rundt 300.000kr. Man får importbiler, både som E60 og E61 ferdig importert for 290-350.000kr med betydelig lavere kilometerstand. Nå vet jeg ikke utstyrsniveået på din bil (jeg mener å huske at den blant annet mangler PDC?), men importbilene er som regel proppet med utstyr (biler med og uten SMG). Tror nok du har rett her Lasse... Bilen mangler PDC, men vil ikke si at den mangler noe annet egentlig. Jeg lurte på om jeg skulle annonsere den til rett over 300K eller kanskje 299K og vurdere å la den gå for feks. 285K. Er det en fornuftig tanke mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Juli 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2013 Bare legger ut litt bilder her jeg. Har fått en del PMer ang. bilen så kan likesågodt illustrere litt her. Dette er IKKE en salgstråd, har ikke fått laget bilder til det ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Juli 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2013 Når jeg først er i gang legger jeg ved noen bilder fra fjorårets vårrengjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Juli 7, 2013 Share Skrevet Juli 7, 2013 Link til to forskjellige på mobile: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 50747.html http://cerca.automobile.it/auto-inserzi ... 32301.html Ligger på ca. 11.000 euro, og om ikke jeg har tastet helt feil på toll.no, så er avgiftene på ca. 266k, totalpris havner da på ca. 350.000. Vet ikke reglene for alternativ beregning, om det kanskje er rimeligere på en slik bil. Vil jo tro at en potensiell kjøper for en slik bil er interessert nok til å sikkert lete gjennom mobile og andre sider, men er litt lettere å kjøpe bil som allerede er i Norge enn og importere selv. Også er det vel få biler som er tatt vare på like godt som denne. Kan jo selge den mot en gammel 330 familiebil da Henrik Ønsker deg lykke til med salg, om du bestemmer deg for å selge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 7, 2013 Share Skrevet Juli 7, 2013 Jeg ville nok lagt den ut rundt 300 000,- Vet det er veldig surt men dagens bruktmarked er utrolig tregt og det vil sitte langt inne hos de fleste å betale så mye for en 8 år gammel 5 serie med nærmere 200 000 på tellern. Dette begrenser antallet potensielle kjøpere til ett totalt minimum, av disse igjen vår vil flesteparten kikke etter bil i Tyskland pga større utvalg En slik bil vil inn fra Tyskland komme på rundt 300 -350 000 kr men da lavere kilometerstand, tas den inn på alternativ så skal du ikke se bortimot at bilen kommer inn for godt under 300 000 ,-. Biler med stor motor og mye utstyr er det MYE å spare på ved alternativ beregning, bare synd Mobile24 har bestemt seg for å være kødder og gjort alternativ kalkulatoren til ett betalings tilbud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 7, 2013 Share Skrevet Juli 7, 2013 Sjekk muligheten for å få igjen det som er igjen av engangsavgiften (såvidt jeg vet har Tollvesenet gjort en slik tilbakebetaling mulig nå). Når denne avgiften er ført ut av regnskapet står du tilbake med en bil som prismessig kanskje kan konkurrere mot div. tyske, svenske, nederlandske etc. biler. Her i DK er denne businessen kanske interessant når det gjelder litt eldre premium bilmerker (dog usikker på om din bil er gammel nok i denne sammenhengen)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 7, 2013 Share Skrevet Juli 7, 2013 Dette er ikke mulig i Norge. Det har kun vært snakk i media om at det kanskje en gang skulle la seg gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 7, 2013 Share Skrevet Juli 7, 2013 Sjekk muligheten for å få igjen det som er igjen av engangsavgiften (såvidt jeg vet har Tollvesenet gjort en slik tilbakebetaling mulig nå). Når denne avgiften er ført ut av regnskapet står du tilbake med en bil som prismessig kanskje kan konkurrere mot div. tyske, svenske, nederlandske etc. biler. Her i DK er denne businessen kanske interessant når det gjelder litt eldre premium bilmerker (dog usikker på om din bil er gammel nok i denne sammenhengen)... Hæ? Hva er det du mener nå? Kan man få igjen engangsavgiften? Drømmer jeg eller Har jo hørt at de har snakket om det at man kan få igjen engangsavgiften slik at man kan selge bilen på eksport, men dette var noe som KANSKJE skulle komme tidligst i 2017 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 7, 2013 Share Skrevet Juli 7, 2013 Jeg var dessverre litt tidlig ute, men det kommer. EU krever dette for å få lik konkurranse på eldre bruktbiler. http://www.regjeringen.no/nb/dep/fin/ak ... ?id=728737 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 7, 2013 Share Skrevet Juli 7, 2013 Jeg var dessverre litt tidlig ute, men det kommer. EU krever dette for å få lik konkurranse på eldre bruktbiler.http://www.regjeringen.no/nb/dep/fin/ak ... ?id=728737 Hvem vil ha biler som har gått i Norge? Gått på salta og fillete veier når man kan velge Tyske eller andre europeiske biler. Eneste som skjer er at fileten, altså grombiler blir eksportert ut mens vi sitter igjen med møkka altså kjipe hverdags biler. Disse bilene man i utgangspunktet vil bli kvitt lettere med en slik ordning, tull og tøys Sett ned engangsavgiften i første omgang så gir denne ordningen litt mer mening! Finnes det ikke noe i EU som de skyhøye Norske bilavgiftene strider i mot? Noe i positiv retning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 8, 2013 Share Skrevet Juli 8, 2013 Som du ofte poengterer så er det etterhvert svært mange fine biler i Norge. Det ser jo heller ikke akkurat ut som om Henrik´s E61 har tatt stor skade av norske veier. Selve forretningskonseptet med eksport av uregistrerte eldre premium bilmodeller til Østeuropa, Afrika og deler av Midtøsten er stort på kontinentet. Akkurat som nyere tyske bruktbiler er populære i Norge er de samme bilene noen år senere populære i f.eks Afrika. Det nye er at nå får nordmenn også snart muligheten til å tjene penger på denne handelen. Her i DK er det imidlertid mest innvandrere som står for handelen (naturlig nok siden de kjenner kulturen og språket der bilene eksporteres til). Jeg vil imidlertid tro at en bil som Henrik´s E61 kan være interessant i Tyskland på lik linje med deres egne bruktbiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Juli 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2013 Ja... Hadde det vært mulig å få refundert tollsummen hadde det vært en interessant løsning faktisk. Men, jeg vet at det ikke er et tema enn så lenge. Danmark ligger langt foran der og har tatt innover seg at de lever i en verden der man må tillate handel over grensene. Apropos vinterkjøring i Norge kontra andre land. Min konklusjon er veldig enkel, det dreier seg nesten bare om vedlikehold og vask/rens. Min bil er det mange vil kalle strøken under (jeg sier ikke det, fordi det er bare nytt/bedre enn nytt som kan kalles det mener jeg), og beviset har jeg fått ved flere anledninger det siste året. Det har nemlig begynt å dukke opp flere E6Xer som nå blir underkjent på PKK pga. rust på bremserør. Nå senest (for 2-3 måneder siden) fikk vi inn en E60 530d fra 2006 som hadde kjørt 160000km. Denne måtte få nye bremserør. På min bil er det ikke engang antydning til rust på de. Jeg liker ikke Tectylering men det gjør meg ingenting å vedlikeholde - derfor råder jeg alle som spør om dette å faktisk VASKE bilene SKIKKELIG under. Ikke bare i hjulbuene og litt på eksosanlegget, men bruk litt ekstra tid ifbm. hjulskift sommer og vinter til å ta bort alt som samler seg i kriker og kroker. Det sparer deg for MYE penger og ikke minst har du en god følelse av at det du kjører rundt i er tipp topp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå