Gå til innhold

Marrakech BMW E21.

Share

Anbefalte innlegg

BMW E21 legionen er et relativt lite samfunn som består av de få utvalgte som fortsatt verdsetter disse "glemte" bilene.

Den massivt populære E30'n overskygger sin mindre, lettere og enklere eldre bror.

Jeg kan nå si at jeg tar del i en gruppe eiere som tar stolthet i sine biler og omfavner ideen om at deres E21,

oppstarten til linjen av BMW 3-serie, er ikke bedre enn sine søsken ... bare først.

så etter en tur over svenskegrensa står det nå et lite stykke historie, og en håndfull drømmer i garasjen. nemlig min egen lille E21

jeg har enda ikke lagt en konkret plan om hva jeg skal gjøre med bilen. så forslag, innspill og inspirasjon til hva.. tas imot med åpne armer.

så uten mer om og men.. her er min bmw e21.

wtujqk89g0mfzx7qiblr.jpg

79g0uotftdi58de9sz8q.jpg

hq1ffh8ehlh1sy32mcbt.jpg

Om bilen:

BMW 318i

1982 mod.

Den har hatt 2 svenske eiere iløpet av sitt 31 år lange liv.

og nå fortsetter reisen på norske veier!

første eiger av bilen var en eldre herre som kjørte den hver dag, hvor enn veien skulle gå.

den ble flittig brukt av han frem til 1996, da den ble satt bort under en pressending på en låve i sveriges svar på Toten.

Fortsatt på "Toten" så ble bilen plukket opp i slutten av 2012 av enda en svensk totning.

Han sandblåste og epoxygrunnet hele karroseriet,

før han i Mars måned pågående år, falt for det som etter min mening er den peneste BMW fargen som er å oppdrive... nemlig marrakech brun.

7yex89xte1vonaiesn29.jpg

6cl169cvmxo5w2fw171r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk :applause:

Velkommen til forumet! :)

Mere info om bilen da?

Motor, bilder av interiør/motorrom... Oppusset? osv osv :)

takktakk:)

skriver litt til nå!

så kommer det fortløpende flere bilder etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye man trenger å gjøre med denne vel? :applause:

Lurer på om denne bilen hadde kledd originale (eller hvite) blinklys? Får litt bedre frem særtrekket på fronten på E21 om man ikke kamuflerer med mørke blinklys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil! Synes disse er vel så pene som E30! ;) Men den hadde kanskje trengt å kommet litt ned foran, så du slipper campingstuket! ;)

Ang. blinklys er jeg litt enig med resten om orange blink rundt om, men er samtidig litt usikker på hvordan knallorange passer sammen med marrakech..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...