Gå til innhold

Min Aegean Blå 330Ci ESS TS2 is BACK!


 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Da var det montert og det gikk som smurt... untatt at jeg selfølgelig glemte at jeg hadde nivåsensor på bærearmen og knakk den :P

Å nå er vi i gang me montering av den nye M3 look eksosen :) (hyggelig kjøp av sto0one) Så nå venter jeg bare på fangeren (ble sendt i dag) sånn at jeg kan få tilpassen CSL look diffuseren (også kjøpt av sto0one) og sendt det på lakkering!

Så Eisenmann potta er forsåvig for salg, men usikker om jeg gidder sende den da høyre og venstre del er sveiset og trenger da en veldg stor eske :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig! Alltid noe. Hehe.

 

Angående LSD. Har tenkt samme tanken. Har du funnet noe kurant og komplett som ikke koster en million? Hehe.

Har bare kommet over Quaife (var det det het?) som jeg forsåvidt bare har hørt gode ting om, men det er jo litt dyrt og så virker det som du må åpne diff og bytte innmaten selv. Vet ikke helt om kompetansen min er stor nok til slikt viktig urverk. Haha.

 

Så på Wheeler Dealers når han mekanikeren byttet innmat i en diff. Da var det sånn "ikke prøv dette hjemme, må være diffekspert osv" og så var det masse målinger og dill. Ble litt skremt. Litt tryggere å ta oljeskift på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LSD skal jeg nok ha ila neste sesong. Har heller ikke funnet noe annet enn Quaife sine. Tror ikke du får så mye billigere LSD til våre.

Å bytte innmaten tror jeg ikke skal være noe hokus pokus, men det må sjekkes litt mer opp i når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med noen på OSlo Motor show om Quaife-diff til min 335i og da var det fastpris på 10500 for innmaten og 4000 for montering. Dyrt, men for min del det beste, siden M3-diff er eneste alternativ utenom og da må mellomaksling sveises om og stikkakslinger byttes.

 

Kjøpte innmat til en E30 jeg hadde og byttet denne selv. Jeg fikk ikke til å shimse den så den ble ikke brukendes. Så for min del blir diffen levert bort til montering, har hørt rykter om en i Bergensområdet som tar 1500 for montering men har ikke fått tak i han enda.

 

Edit: Kanskje det er muligheter for å montere M3-diff på E46(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quaife diffen koster 8100 fra Quaife til 330 manuel + frakt, så jeg ser ikke på det som så alt for drøy pris.

Jeg skal få hørt litt rundt hos mine kontakter ang. montering på E46.

 

Ikke noen som tilfeldigvis vet noen andre som selger M3 look bakfanger som ikke krever bredding annet enn schmiedmann sine?

Har ikke fått svar fra de ennå om de kan være feilvare eller om disse fangerene har såpass dårlig passform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Stawky changed the title to Min Aegean Blå 330Ci ESS TS2 is BACK!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...