Gå til innhold

[space] sin E39

Share

Anbefalte innlegg

Ikke prøvd sånn liten silverado :P

Jeg hadde en Big Dooley. Og det var ingen silverado ifølge forsikringsselskapene og hos chevrolet forhandler. Det er "chevrolet pickup 4X4"

Jeg syns den var helt ok og kjøre. Litt uvandt i starten da den er mye breiere bak deg. Så om du bare følger med ut frontruta og legger deg inntil den hvite stripa. Så har du et bakhjul på fortauet. Bilen hadde lasteevne på ca 2,5. Ton. Så den var jævlig stiv bak uten noe last på. Ellers var den flott å kjøre.

Det var en lastebil. Så man må ha C1 for og kjøre den.

Husker en gang ikke så lenge etter jeg kjøpte den. Så en svart bil i midtspeilet. Etter litt så jeg i sidespeilet. Den lå helt inntil lasteplanet mitt. Så bare taket på den. Og det neste sekundet rakk jeg og tenke utrolig mye rart. Riper i nye bilen, kræsje, jævla idiot i svart liten bil. Osv... før bilen plutselig var foran meg. Og taket hans fortsatt var i speilet. Først da oppdaget jeg at det svarte taket bare var min egen hjulbue :s

Mer om bilen kan vi ta et annet sted om ønskelig. Trenger ikke og bruke denne tråden til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Snakka litt med banken i dag....

Om vi sier en har 300.000 + dagens bilpark (e39 + touran), å bruke på oppgradering. Hva gjør en da?

Beholde begge jeg har + :

-996 carrera

-e46 M3

For:

Morrobil!

Mot:

1 bil utenfor garasjen. (skrape is, måke snø +++) Ekstra kostnader. Lite tid til å bruke.

Selge én av de jeg har + :

-F11 520d. (ny og deilig / dyr)

-E61 525d (billigere / litt kjip i forhold til F11)

-F31 316/318 d/i (ny og deilig / dyr selv med liten motor)

-e91 facelift 320/325 d/i (Egentlig en fin bil med mulighet for fin motor til denne prisen / Litt kjip i forhold til F31)

Selge begge jeg har. Kjøpe :

-e87 1-serie (116i/118d) + e91 facelift

Noen alternativer her er klart dyrere enn andre. Gjør ikke noe om det blir billig. :)

Har litt å tenke på frem til våren nå!

Når først pengene er tilgjengelige så blir jeg alltid så forbasket fornuftig!

Men en deilig komfortabel familiebil å kjøre til hytta med, som ikke bruker over literen på mila hadde vært deilig, og tross alt bilen som hadde blitt brukt absolutt mest til hverdags. Bil nr. 2 blir stående på togstasjonen hver hverdag. Der skal det definitivt ikke stå noen dyr bil året rundt.

En litt sprek 3-serie er kanskje et godt kompromiss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo nesten utelukkende kjedelige biler med svak motorisering på lista. Man lever bare en gang....

Så vidt jeg har skjønt kjører du relativt lite i året, så da spiller egentlig ikke forbruket noen stor rolle. Jeg kjører 70 000 i året med biler som bruker 0.75-1l, og det fungerer fint.

Jeg ville beholdt de to du har og kjøpe en Porsche 996 cab som har overhalt motoren/byttet ut den delen som ofte sørger for motorras. Ville ikke kjøpt E39 M5, da det ikke er noe sportsbil. Og de drikker bra mye på mila, ofte 1.4-1.6....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. E39 M5 er ingen sportsbil. Tung bil, men den har mye kjøreglede i seg. Jeg ville valgt Porsche eller E46 M3.

Jeg klarer rundt 1 loter på mila på langkjøring. Men, jeg kjøpte heller ikke M5 fordi jeg er gnikken på bensinpenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger jo bare en kosebil. En M5 er kos. Brukte jo ikke Z4 for og kjøre race med heller. Bare kosa seg med den :P

Edit: Du syns jo min gammle 728 var artig på gardermoen raceway. Da kan ikke en M5 være noe verre [space]?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" med E39 M5 er at den krever å bli brukt ganske hardt for at man skal få kos/kjøreglede. Det blir til at man har 180km/t der han kunne kose seg i 110km/t med f.eks. Z4en. Man er for isolert fra kjøreopplevelsen til at det er kosebil i mine øyne. 996 cab er gunstig siden man får med seg ungene og en fin naturopplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har misforstått grundig, men jeg har ikke 180km/t noensteder, men koser meg likevel grensesløst med bilen. Jeg har hatt min tid med grisekjøring og liknende. For meg så er det gleden av å vite hva bilen klarer, høre lyden av motoren, og draget som teller.

Synes det er en super bil man kan dre ut på veien med i alle slags tilfeller. Det er nok absolutt opp til hver enkelt å bestemme hva den er. Ihvertfall har det vært min "oppnåelige" drømmebil siden 98/99.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært min drømmebil siden jeg så pressebildene i 1998 også, men med tiden har jeg innsett at den kanskje ikke passer mine personlige preferanser mtp kjøreglede. Har jeg 400hk, så bruker jeg alle sammen. Er altfor glad i fart...Og man får fort hastigheter når man "bare" skulle kjøre forbi en kø e.l. med en slik bil.   Ofte kan det være morsommere med en mindre sprek bil, slik at man kan bruke hele potensialet og unngå følelsen av å holde igjen. Riktignok faller 996 utenfor denne rammen da den er kvikk den også, men som cab blir det en litt annen dimensjon og nytelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...