Gå til innhold

Slutt på 98 oktan ved flere Statoil stasjoner......??IDIOTER

Erikyog
 Share

Anbefalte innlegg

Med alu.topp er ikke bly noe poeng. Kjørte min 76modell M30 på blyfri i hele mitt eie, og gamle 02 gutta kjører også blyfritt.

Med 95 oktan sleit jeg med fusk, kan ikke huske at tenningsbank var noe man klarte å høre noe til/provosere fram.

Så 98 er vel greit nok, men det funker nok helt sikkert greit med 95 og dersom du har kjørt på det! Du kan jo bare prøve.

Blyet er vel ikke for toppen men for ventilene.

Det er jeg klar over, er herdede ventilseter på alu. topp.

Grunnen til at jeg valgte å si alu.topp er fordi BMW har dette langt tilbake i tid og bly er ikke nødvendig hos disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg fyller 45liter blyfri 98 og 15liter e85 på min e39 m5... å det skal jeg si har har en MERKBAR forskjell i forhold til 95okt... Tror oktantallet bikker 100. Hele drivstoffsystemet får seg en rens i samme slengen.

Å til dere kritikere, jeg har sjekket om dette går med flere veldig motorkyndige folk, inkludert meg selv... skulle dere fortsatt være i tvil, så kan jeg meddele dere at jeg har kjørt 35000km med denne blandingen i over et år nå, og motoren går bedre enn noen gang, samt at absolutt ingen ting har tatt kvelden eller har gitt meg noen antydninger til å gjøre det heller.

Fyll, tut og kjør.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte å fylle 98 på min m54B22. Ingen enorm forskjell, men merket den var bittelitt latere når jeg fylte 95 og hadde litt høyere forbruk. Dette kan muligens stemme dersom jeg fikk noen få nm mer med 98. Tror nok også det er mest på s-motorer ol. en merker forskjellen. Fyller jeg 98 på 116'n min tviler jeg på at jeg merker noen forskjell i det hele tatt. Et viktigere utgangspunkt er nok å passe på at motoren er frisk med ordentlig luftfilter, plugger ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på ka S38B38'en skal ha. (94 modell)

95 eller 98.

Merker at den går litt ujevnt på tomgang og lavt turtall (typisk 60km/t i 5.gir)

Men føler den gir det den skal på når høyrefoten presses i gulvet.

Kan ikke tro at det har noe med oktantallet å gjøre, men kanskje noen andre er uenig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...