Gå til innhold

Daniel's E36 328i Coupe M-tech. "Airlift" picture-heavy.

Share

Anbefalte innlegg

Heisann. :)

Etter å ha hatt utallige forskjellige BMW'r opp igjennom la jeg nettopp ut F11'n og M3'n for salg, og satt igjen kun med en 08 Suburban som familiebil, så kom tanken på at jeg ikke kan være uten en kosebil av rett fabrikat.

Jeg har kun hatt en E36 coupe tidligere, for 11 år siden og dette var en 318iS, så da måtte jeg nesten ha en coupe igjen. (jeg er litt over snittet glad i E36) men denne gangen ville jeg ha 6'er, men ellers hadde jeg ikke satt meg noen krav, iom at jeg hadde tenkt å bare ha en bil som var i relativt god stand til en lav pris som jeg kunne ha til litt kosekjøring.

men som alltid når jeg skal handle bil, så begynner jeg å sammenlikne litt, og følelsene tar overhånd, og tilslutt sitter jeg igjen med noe som er langt over den innledende tanken. ;)

Etter mye frem og tilbake endte jeg opp med å ta en tur til Tønsberg for å se på 328'n til "Kny" her på forumet. denne kjenner mange av dere fra før, så noen større beskrivelse av bilen er vel unødvendig? :wink:

Turen endte med at bilen ble med meg hjem igjen, og står nå trygt parkert her hjemme.

en kjøretur på 20 mil med dette oppsettet, og blanke bakdekk, i mørket, og med realt sprutregn var mer enn spennende, men det gikk veldig greit. {SMILIES_PATH}/eusa_pray.gif

noen kjappe mobilbilder av nyinnkjøpt bil:

fc3woxjo3khx49cu1oae.jpg

m5xgt3uv8s5fsyw9xr5a.jpg

qfwklc935orv63bzzlb3.jpg

nyj25r959ywlufsqb75t.jpg

Videre planer med bilen er å heve den litt, sette på komplett Seidl styling, rieger infinity vinge, 20" chrome felger.... hahahaaaaaa........ :lol: nei, bilen skal få lov til å beholde det meste som det er, da en av grunnene til at jeg kjøpte bilen, er fordi jeg synes den er helt "riktig"

Men noe skal jeg da gjøre:

-Lakkering, mye steinsprut og småplukk her og der.

-Bytte ratt

-Tone rutene en smule

-Vader?

-M-speil?

-Fikse pixelfeil i instrumentet

-Montere midtarmlen

-Max velocity leppe? (usikker)

-GT-vinge? (veldig usikker)

-Montere baklamper med CheckControl

+ litt smådill som kommer etter hvert.

Jeg regner ikke dette som et prosjekt, så jeg legger oppdateringene og bildene i denne tråden underveis. :)

Hva synes Bimmers-folket?

Mvh Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, den er ikke langt i fra.

trenger litt kjærlighet, men det skal den få. :)

Hehehe, du husker M3'n ja? ha i bakhodet at den ble bygget midt i glassfiber-tiden, og at jeg bygde den som en show-bil, ikke en entusiastbil, og pokaler vant den. :wink: men at jeg angrer på at jeg brukte en original M3 kan nok hende. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en fin bil!

Eneste jeg ikke er enig med i planene dine er M3-speil og GT-vinge. E36 er så firkantet at M3-speilene blir veldig klumpete, og GT-vingen har "alle".

Den er så gjennomført clean sånn den er nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig, så enig.

Jeg personlig synes M3-speilene er penere på bilen enn disse, men den føles liksom riktig med de originale.

GT-spoileren er jeg som sagt veldig usikker på. jeg synes den er superherlig men "alle" har den, og det vil også resultere i at bakenden vil se høyere ut.

vi får se, det blir i hvert fall ikke første prioritering uansett, så jeg tenker ikke så mye på det enda. men innspill mottaes med takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se utviklingen av denne! Har vært en helt super bil å ha i mitt eie, og savner den allerede. Men godt å vite at den har havnet i gode hender :) Planene dine ser også fine ut :) Eneste jeg er veldig uenig i er sote ruter, alt det andre er jo fine greier. Fishtank-looken er finest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en fin bil!

Eneste jeg ikke er enig med i planene dine er M3-speil og GT-vinge. E36 er så firkantet at M3-speilene blir veldig klumpete, og GT-vingen har "alle".

Helt korrekt uttalelse!

GT-vingen med klosser er det ikke alt for mange av, derimot mister bilen mye av det "cleane" utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en fin bil!

+1 :)

Elsker denne bilen! Gratulerer med sykt digg bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig med planene dine, selvom bilen er dritpen nå, så hadde det vært kult å sett den med en litt annen look :) m3 speil, MV RS leppe og sota ruter blir nice

:-D

Gleder meg til å se utviklingen av denne! Har vært en helt super bil å ha i mitt eie, og savner den allerede. Men godt å vite at den har havnet i gode hender :) Planene dine ser også fine ut :) Eneste jeg er veldig uenig i er sote ruter, alt det andre er jo fine greier. Fishtank-looken er finest ;)

Bare å følge med det. :) Har ikke tenkt å SOTE rutene, men jeg lurer på å prøve å få lagt en veldig lys film på rutene. tror det vil gi den et lite løft. blir det ikke bra, så river vi det bare av igjen. :wink:

Gratulerer med flott bil :)

Takk takk!

Dette er en fin bil!

Helt korrekt uttalelse!

GT-vingen med klosser er det ikke alt for mange av, derimot mister bilen mye av det "cleane" utseendet.

GT vinge med klosser får den heller ikke uansett, for beklager å måtte si det, men den synes jeg er mindre pen, og i hvert fall med dette stuket der fronten nesten forsvinner nedi asfalten. ;)

Dette er en fin bil!

+1 :)

Elsker denne bilen! Gratulerer med sykt digg bil ;)

Tusen takk! :D

Grattis. Fin denne :)

Fikk middagen i vranghals når jeg leste tulleplanene dine. Haha.

Hehe, det var litt meningen. ;)

Flott bil ja:)

Absolutt. Kenneth har hodet på rett plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...