Gå til innhold

Min BMW E46

Share

Anbefalte innlegg

Ja, det er 1,8 literen på 116hk.. Kan og bekrefte at jeg har pittelitt tull med den, som ventiltikking på lavt turtall, og forrige uke knakk alt av fjærer i en fartsdump på vei hjem fra hyttetur

Ellers herlig bil, hehe  :smile:

Ops, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden olje skift? Skal du ha nuæye fjærer anbefaler jeg den eibach pro kit. 30-20 senk. Passelig det.

Den var på service for 6 måneder siden, og da mente Sandven i Bergen at det var lite ventiltikking, som ikke var nødvendig å gjøre noe med..Men mye kan vel skje på 6 måneder

Min far tok bilen på rep da fjærene gikk til helvete, og jeg hadde reist da, så vet ikke om det er så vits å kjøpe nytt sett til den når det nå er helt nye org dempere og fjærer på den.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke 6mnd siden da? Er fort lenge siden det vist du har kjørt 40000 km feks ;-)

Hehehe den er ikke kjørt 40000km, står at jeg skal ha oljeskift om 14000 km i dashbordet.. 

Den var på service for 6 mnd siden, i en annen manns eie, så om han hadde oljeskift på den da vet jeg ikke, men kan sikkert godt være

Bilen skal hvertfall på en liten sjekk i morgen så får se hva de konkluderer med  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott førstebil!
Veivhusventilasjon + filter. Få sjekket opp det samtidig, før både det og peilepinnerør går tett. Da begynner det å lekke olje ved toppdekselet. Kan bli dyrt om du venter for lenge, og må få verksted til å bytte både toppdekselpakning og bunnpannepakning :whistle:  ..

Ser at du også har 04- mod, som kan omfattes av 12 års garanti mot gjennomrusting. Sjekk spesielt i bunn/ på innsiden av dørene, og bagasjeromsluka. Det begynner som små bobler, og kryper oppover panelene etter hvert. Min skal på verksted i dag for bytte av dør + bakluke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott førstebil!

Veivhusventilasjon + filter. Få sjekket opp det samtidig, før både det og peilepinnerør går tett. Da begynner det å lekke olje ved toppdekselet. Kan bli dyrt om du venter for lenge, og må få verksted til å bytte både toppdekselpakning og bunnpannepakning :whistle:  ..

Ser at du også har 04- mod, som kan omfattes av 12 års garanti mot gjennomrusting. Sjekk spesielt i bunn/ på innsiden av dørene, og bagasjeromsluka. Det begynner som små bobler, og kryper oppover panelene etter hvert. Min skal på verksted i dag for bytte av dør + bakluke. 

Tusen takk for det!

Min far var på sjekk i dag med bilen, og de konkluderte med at ventilene ikke får nok trykk fra oljen, så oljeflush og ny olje med høyere kompresjon i motoren hadde ikke vært en dum idè, så jeg får gjøre det når jeg kommer hjem igjen fra båten.. Reiser ut i morgen så lagrer den vekk for en liten stund nå  :cool: 

Angående rusten har jeg ingen gjennomgående rust på den nå, egentlig svært lite rust. Er litt rust under ene hjulbuen, også har jeg to små bobler under panseret  :???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er ny grill montert, og angel eysene kommer når jeg har fått nye lykteglass da det var håpløst å prøve å polere de opp... :)

kkbf5zh9qawtdc3ekaqa.jpg

bopr6lmq8dgourazse9r.jpg

Ja er ikke noe særlig med hele opplegget rundt det med lykteglass av plast og ikke god gammeldags glass ^_^ Må visst til å skifte jeg også ser jeg, så tenkte å stikke innom BMW forhandler i Kiel (Tyskland) nest uke når jeg uansett er i området. Billigere en i Norge viss en skal gå for originalt :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan si meg om det er en quick fix av de ripene på fangeren her? Eller er det håpløst?

Den er lik farge som bilen min (silbergrau) og kan få den billig  :cool: 

attachicon.giffanger.PNG

Ingen som kan si om dette er kjapt gjort å fikse??

Litt pussing, sparkel, grunning og lakking kan vel fikse det der? Eller blir det lame fargeforskjell da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fint å fikse det der ja, men du må nok/bør lakkere hele fangeren på nytt da man først er i gang ;)

Ja, var det jeg tenkte.. Men hva er en slik mtech fanger, med den skaden verdt da? Han skal ha 1400 uten grøftelys, syntes det hørtes litt stivt ut jeg..  :???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...