Gå til innhold

Trygt med bankoverføring ved salg av bilen?

vicky81
 Share

Anbefalte innlegg

Det tar ikke mer enn 5min i banken for å ordne med en remisse. Med så store beløp hadde ikke jeg tatt sjangsen på noe annet..

Man får faktisk bankremiss på posten også, solgte bil til en på jobben igår som hadde ordnet det på posten.

Uansett så burde han jo kunne få ordnet en bankremiss =)

Hadde ikke levert fra meg bilen uten cash,umiddelbar overføring eller remisse

Det forutsetter at det skjedde i post-banken. De fungerer som en filial til DNB.. ;)

Jeg er usikker på om man får gjort slike tjenester i "post i butikk" kontorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg solgte siste bil, så ordnet vi det med pengeoverføring mens han satt på min PC ved kjøpet.

Jeg sjekket da i forkant med hans bank om det var mulig å stanse en overføring etter at den var utført, og fikk bekreftet at dette ikke var mulig.

Bankremisse er nok det tryggeste - utfordringen er vel at kjøper da frasier seg retten til å prute ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta en bankremisse på 80% av summen og resten i kontanter.

Jeg har gjort to potensielle tabber på transaksjoner ved bilkjøp:

1. "Krysset" bankremisse på selger av kjøretøy og så ble det ikke handel likevel.Denne kan egentlig ikke løses ut av noen andre enn den navnet er krysset på, selv ikke av meg som kjøpte den av banken. Fikk løst det takket være at jeg tok vare på kvitteringen for kjøpet av bankremissen.

2. Ung og naiv hev jeg meg på flyet sørover, for å møte en kar på et busstopp nord for Sinsenkrysset med 75 tusenlapper i en konvolutt... Det gikk bra i mtt tilfelle, men styr langt unna selgere som vil ha kontant betaling og vil avtale et møtested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg solgte min siste bil overførte kjøper penger til meg, og jeg hadde pengene på konto før han fikk bilen. Faktisk et par dager før. Da må man kunne stole på folk, hadde jeg vært en badass kunne jeg stukket av og ikke overlevert bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestandig kjøpt og solgt via nettbank. Fører over sammen med selger/kjøper og skriver ut kvittering. Kontant hadde jeg aldri tatt i mot for en bil over 20.000kr. Er jo bare prakk. Ikke er det lov å ta i mot større beløp pga. hvitevaskingsloven heller. En aner ikke hvor kontantene kommer fra og om de er rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...