Peak Skrevet August 25, 2013 Forfatter Skrevet August 25, 2013 Noen andre som har opplevd samme feilmelding eller lignende symptomer?
CrZyWiz Skrevet August 25, 2013 Skrevet August 25, 2013 Vi får nesten bare vente å se...Dette er den første 4 sylindrede bilen jeg har og vet man må gire en god del for at bilen skal føles rask da den er ikke er så sterk i forhold til NM, men er det slik at bilen begynner å nøkke en GOD del dersom jeg ligger i 3 gir i 30-40 km/t. slik er i allefall min? Kan det ha en sammenheng? En motor er ikke svakere, bare pga den har 4 sylindre vs 6. På disse småmotorene er det ofte motsatt, og den skal ikke nykke i såpass lav fart på 3 gir. Jeg tipper det er en sensor eller noe som tuller med deg.
Peak Skrevet August 26, 2013 Forfatter Skrevet August 26, 2013 Har dem ikke ofte mindre Torque? Har dette isåfall noe med coil å gjøre CrZyWiz? Var uanset hos Bilia Drammen idag. Ringte først og fortalte om feilen, fikk satt opp time hos dem mandag den 02.09, men han fortalte meg at jeg bare kunne svinge innom med nøkkelen allerede idag, så kunne de lese av enkelte feilkoder via den. Gjorde det, og fikk en hyggelig beskjed om at det kun var én eller flere coiler som hadde røket og BMW har nå innkalling på nettopp 1 serien (sikkert også andre modeller, med samme motor) så dette ble dekket kostnadsfritt! Creds for god service av BMW!
Thundercoil Skrevet August 26, 2013 Skrevet August 26, 2013 Takk for at du postet utfallet Høres bra ut!
CrZyWiz Skrevet August 26, 2013 Skrevet August 26, 2013 Har dem ikke ofte mindre Torque?Har dette isåfall noe med coil å gjøre CrZyWiz? Var uanset hos Bilia Drammen idag. Ringte først og fortalte om feilen, fikk satt opp time hos dem mandag den 02.09, men han fortalte meg at jeg bare kunne svinge innom med nøkkelen allerede idag, så kunne de lese av enkelte feilkoder via den. Gjorde det, og fikk en hyggelig beskjed om at det kun var én eller flere coiler som hadde røket og BMW har nå innkalling på nettopp 1 serien (sikkert også andre modeller, med samme motor) så dette ble dekket kostnadsfritt! Creds for god service av BMW! Nei, en 4 syl motor har ikke mindre torque\dreiemoment av den grunn. F.eks sammenlignet fra E30. så har E30 M3 (2.3L rekke 4) mer dreiemoment en E30 325 (2.5l Rekke 6). Nei,f.eks en kamsensor har ingenting med coilene å gjøre Men det kan som du fikk beskjed om også være coil(er), det vil bare tiden vise.
Peak Skrevet August 26, 2013 Forfatter Skrevet August 26, 2013 Takk for svar CrZyWiz, kommer tilbake med svar om luggingen fortsetter ved noe høyt gir i lave hastigheter, etter at ny(e) coil(er) er replaced.
CrZyWiz Skrevet August 26, 2013 Skrevet August 26, 2013 Takk for svar CrZyWiz, kommer tilbake med svar om luggingen fortsetter ved noe høyt gir i lave hastigheter, etter at ny(e) coil(er) er replaced. Jess! Min bil med lignende symptomer hadde feil med kamsensor, coilene ga litt andre symptomer på min.
CrZyWiz Skrevet August 26, 2013 Skrevet August 26, 2013 Jøss, bensinmotor på deg også? Har hatt 2 stk E92 320i, der den ene hadde coilproblemer. og den andre sensor
Peak Skrevet August 26, 2013 Forfatter Skrevet August 26, 2013 Hehe, jøss! Hva var de forskjellige symptomene på disse? Tenkte jeg skulle få skiftet den coilen i morgen, ta en kjøretur å sjekke om luggingen fortsatt er der. If so, må jeg få tatt en ordentlig diagnose av bilen, evt. la mekaniker få testet den ut om dette faktisk er normalt (noe jeg tviler sterkt på).
Peak Skrevet August 27, 2013 Forfatter Skrevet August 27, 2013 Uanset... Da var det gjort, problemet er løst og bilen virker perfekt. Spurte også om hvorfor "service lampen" dukker opp hver gang ved oppstart av motor kun etter 10 000km etter forrige service, ble fortalt at dette ikke var noe jeg skulle bry meg om og ikke gjaldt meg og min bil, så feilmeldingen ble slettet. Var jo så forbanna heldig at frontruta sprakk på vei til Bilia i morgest, så ringte også Riis bBilglass som kunne ordne dette allerede i morgen, ruta var temmelig slitt så gjorde absolutt ingenting, bare glad den steinen ikke traff panseret, for det kunne blitt stygt.
Otis Skrevet August 27, 2013 Skrevet August 27, 2013 Det var en rar kommentar ang. service meldingen du får da. Men men.
Peak Skrevet August 27, 2013 Forfatter Skrevet August 27, 2013 Han sa det kun gjaldt tyske biler og at var kun vanlig der? (bilen er foresten import.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå