Bjørnøy Skrevet Oktober 25, 2013 Share Skrevet Oktober 25, 2013 Rustfrie gjengestenger har en strekkfasthet på mellom 6,8 og 8,8 alt etter kvalitet. (Biltema sine ligger på 7,85 som er Din-975) "Svartstål" gjengestenger får du som standard opp til 12,9 (kan spesialbestilles på 14,9) Husk at dette må kjøpes på ett industri utsalg, da biltema sine ikke nærmer seg denne kvaliteten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 25, 2013 Share Skrevet Oktober 25, 2013 Aha, kanskje det var det som var feilen når jeg holdt på. Gjengene klarte seg såvidt, men det var jævlig tungt å skru inn/ut foringene altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
diesel-power82 Skrevet Oktober 25, 2013 Share Skrevet Oktober 25, 2013 poenget er at biltema sine rustfrie gjengestenger holder bra til denne jobben,billig er det også! Bare husk å ta med en patron med fett når du skal skru. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 25, 2013 Share Skrevet Oktober 25, 2013 Har god erfaring med og handle fra Car-Parts24, de selger Lemforder deler til gode priser. Frakten er 40 euro UANSETT hvor mye du bestiller. Bestilte alle understellsdeler der i fjor, alt av bremser i år. Går ca ei uke før delene dukker opp. Her er en god guide på støtdempere bak, bytte av deler i bakstilling for sedan, men er ganske likt. God guide på foringene i bakstillinga her. Kan vertfall anbefale Car-Parts24. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 26, 2013 Share Skrevet Oktober 26, 2013 Jeg fikk byttet traversforingene hos BMW i Sverige. De tok betalt for 2 timer om jeg minnes riktig. Beste investeringen jeg gjorde på den bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Oktober 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2013 Jeg fikk byttet traversforingene hos BMW i Sverige. De tok betalt for 2 timer om jeg minnes riktig. Beste investeringen jeg gjorde på den bilen. Hvor i Sverige? Hvor mye kostet hele jobben deg? Tok du med delene selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 28, 2013 Share Skrevet Oktober 28, 2013 Det var Lindholms Bil i Umeå, litt for lang nord for dere søringer kanskje. Husker ikke hva jeg betalte, men det var ca halvparten av hva mitt lokale verksted ville ha for jobben. Jeg har fått gjort mye arbeid i Sverige. Generelt har de samme delepriser, foruten Castrol-oljen som pleier å ligge godt under norsk pris, og timekostnad som i Norge regnet kr mot kr, så det er som regel en 10-20% gevinst på kursen. Men det har ALLTID beregnet mye mindre tid enn hva mitt lokale verksted gjør. Så i sum pleier det å koste 1/2-2/3 i Sverige. Brukt 3 forskjellge verksted når jeg har vært der, samme erfaring med alle. Det jeg faktisk liker beste med svenske verksted er hvor ryddige de opptrer. I Norge får man beskjed om å levere bilen på morgenen og den er kanskje ferdig til å hentes utpå ettermiddagen før de stenger. De vil ikke si noe mer. I Sverige får jeg beskjed om å levere den ved et tidspunkt, f.eks 10.30 og at jeg kan hente den ved et annet tidspunkt, f.eks 13.30. Jeg pleier å sitte å vente, siden det som regel går ganske raskt om det ikke er mye som skal gjøres. De begynner alltid 10-15 min etter det tidspunktet jeg har fått for levering og de er alltid ferdig ved det tidspunktet jeg har fått for henting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå