Gå til innhold

Vanskelig å bytte bakstilling? - E39

Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Rustfrie gjengestenger har en strekkfasthet på mellom 6,8 og 8,8 alt etter kvalitet. (Biltema sine ligger på 7,85 som er Din-975)

"Svartstål" gjengestenger får du som standard opp til 12,9 (kan spesialbestilles på 14,9)

Husk at dette må kjøpes på ett industri utsalg, da biltema sine ikke nærmer seg denne kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med og handle fra Car-Parts24, de selger Lemforder deler til gode priser. Frakten er 40 euro UANSETT hvor mye du bestiller.

Bestilte alle understellsdeler der i fjor, alt av bremser i år. Går ca ei uke før delene dukker opp. :)

Her er en god guide på støtdempere bak, bytte av deler i bakstilling for sedan, men er ganske likt. God guide på foringene i bakstillinga her. :)

Kan vertfall anbefale Car-Parts24. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Lindholms Bil i Umeå, litt for lang nord for dere søringer kanskje. Husker ikke hva jeg betalte, men det var ca halvparten av hva mitt lokale verksted ville ha for jobben.

Jeg har fått gjort mye arbeid i Sverige. Generelt har de samme delepriser, foruten Castrol-oljen som pleier å ligge godt under norsk pris, og timekostnad som i Norge regnet kr mot kr, så det er som regel en 10-20% gevinst på kursen. Men det har ALLTID beregnet mye mindre tid enn hva mitt lokale verksted gjør. Så i sum pleier det å koste 1/2-2/3 i Sverige. Brukt 3 forskjellge verksted når jeg har vært der, samme erfaring med alle.

Det jeg faktisk liker beste med svenske verksted er hvor ryddige de opptrer. I Norge får man beskjed om å levere bilen på morgenen og den er kanskje ferdig til å hentes utpå ettermiddagen før de stenger. De vil ikke si noe mer.

I Sverige får jeg beskjed om å levere den ved et tidspunkt, f.eks 10.30  og at jeg kan hente den ved et annet tidspunkt, f.eks 13.30. Jeg pleier å sitte å vente, siden det som regel går ganske raskt om det ikke er mye som skal gjøres. De begynner alltid 10-15 min etter det tidspunktet jeg har fått for levering og de er alltid ferdig ved det tidspunktet jeg har fått for henting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...