Lab161 Skrevet August 27, 2013 Skrevet August 27, 2013 Etter mange forsøk med regenerering og div bytte av sensor osv, har jeg nå bestemt meg for å fjerne partikkelfilteret og programmere om software. Hvordan blir dette når bilen importert? Her er det vel betalt avgifter med utgangspunkt i at filteret er der.....
Otis Skrevet August 27, 2013 Skrevet August 27, 2013 Det beste er om at du ikke annonserer at du har tatt det bort, da det egentlig ikke er lovlig? Så avgifter kan du bare glemme å tenke på.
Lab161 Skrevet August 27, 2013 Forfatter Skrevet August 27, 2013 Verkstedet som fjerner filteret skriver dette "Diesel particulate filters are surplus to requirements,It filters the soot which is called N0x N0x emissions are not tested during the EU kontrollen . All you need to pass your EU kontrollen is a fully working catalytic converter. While removing the DPF/ FAP we never touch your catalytic converter so as long as everything else in your car works as it should- you will not have EU kontrollen problems. The removal process is 100% legal. We perform this service for 2-4 cars per week.
Otis Skrevet August 27, 2013 Skrevet August 27, 2013 Høres helt rett ut det der. Var det noe mer du lurte på?
TRF Skrevet August 27, 2013 Skrevet August 27, 2013 At du ikke blir tatt for noe er ikke det samme som at noe er "lovlig". Jeg blir faktisk litt provosert av utsagnet du har sitert.
Otis Skrevet August 28, 2013 Skrevet August 28, 2013 Joda, fra et profesjonelt firma så er utsagnet litt pussig, men det stemmer jo uansett. Eller tar jeg feil?
TRF Skrevet August 28, 2013 Skrevet August 28, 2013 Jeg synes utsagnet er intet mindre enn bambus. Sot partikler og nox er ikke det samme. Du trenger heller ikke kat for å bestå avgasstesten.
Lab161 Skrevet August 28, 2013 Forfatter Skrevet August 28, 2013 For min egen del er egentlig det meste ok rundt det å fjerne dette filteret. Men med tanke på salg av bilen i fremtiden er det både ryddig og riktig og kunne gi kjøper god og riktig informasjon om modofikasjonen som er gjort. Er det lovlig iht avgifter betalt ved import.... Blir bilen eugodkjent.... Nb: er det separat katalysator eller fjernes den sammen med partikkelfilteret?
PenguiN- Skrevet August 28, 2013 Skrevet August 28, 2013 Ifølge det firmaet du har sitert så innebærer fjerning av DPF ikke at de trenger å røre katalysator...men jeg har ikke så god greie på slikt..TRF vet nok svaret!
CrZyWiz Skrevet August 28, 2013 Skrevet August 28, 2013 For min egen del er egentlig det meste ok rundt det å fjerne dette filteret. Men med tanke på salg av bilen i fremtiden er det både ryddig og riktig og kunne gi kjøper god og riktig informasjon om modofikasjonen som er gjort. Er det lovlig iht avgifter betalt ved import.... Blir bilen eugodkjent.... Nb: er det separat katalysator eller fjernes den sammen med partikkelfilteret? Kommer an på hvilken bil du har. Har du en 520d er DPF og Katalysator i samme enhet, har du 525\530d er de separat.
Lab161 Skrevet August 28, 2013 Forfatter Skrevet August 28, 2013 Det er snakk om 525d 197hk 2007 mod, så da er vell katalysatoren ok
CrZyWiz Skrevet August 28, 2013 Skrevet August 28, 2013 Din har i samme enhet I hvilket år kom skillet?
Lab161 Skrevet August 28, 2013 Forfatter Skrevet August 28, 2013 Men i svarte da. Er partikkelfilter og katalysator i samme.... Det kan jo umulig være en lovlig løsning og kjøre uten katalysator.......
CrZyWiz Skrevet August 28, 2013 Skrevet August 28, 2013 Men i svarte da. Er partikkelfilter og katalysator i samme.... Det kan jo umulig være en lovlig løsning og kjøre uten katalysator....... Er ikke lov å kjøre uten DPF heller, for den saks skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå