Gå til innhold

Sladding av skilt.

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Å sladde skilt for sin egen del er nok lurt, om du føler du har noe å beskytte (ulovlige modifiseringer, en garasje full av godsaker etc).

Normalt er det ikke vanskelig å finne ut hvem folk er om man VIL. Har man biltype, bosted og nick kan man begynne researchen. Hvem er vedkommende kompiser med (Facebook er rene etterretningstjenesten), hva/hvor jobber vedkommende etc.

1 uke maks, så vet de hvem du er og hvor du bor.

Det er nesten umulig å beskytte seg mot folk som VIL finne deg/dine eiendeler.

Prosjekttråd/bildetråd er den største sikkerhetsrisikoen. Tenk deg godt om hva slags info du slipper ut og hvor mye du viser av fasiliteter.

De som er drevne Gatebil-deltakere vet at man burde spørre en kompis om å kjøre med sin trekkvogn og biltralle som ikke står på ditt navn når BT febrilsk prøver å finne ut identiteten til bilen på tralla, inkludert hvilke andre biler i ditt eie som kan være i deres interesse å kalle inn. De forstår såpass at en kar som har en "banebil" trolig har flere..

Dette er et kjent triks som har reddet mange med ulovlig Eu godkjente biler på skilt med ulovlige mods. Det er få ting som frustrerer BT ansatte mer enn EU godkjente biler som kommer uten skilt på tralle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier meg enig med oddis jeg..

Selv sladdet jeg også skiltnummere tidligere, men det har jeg helt sluttet med. Om jeg f.eks tar bilder innendørs på jobb eller annet privat / ikke offentlig område sladder jeg såklart skiltene til biler i bakgrunn, men på bilder tatt ute i det offentlige eller på biltreff gjør jeg ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med de som sladder på FINN når de selger bilen, med fullt tlfnummer og adresse :)

De pleier da oftest også å skjule navn (slik at man bare har postnummer), og tlfnr (slik at man må logge inn).

Det mest naive jeg ser er folk på finn med fete biler der huset deres står markert på kartet. Er nok mange kjeltringer som har benyttet seg av denne teknikken for å finne snacks. Har sett flere biler på Finn som har blitt stjålet etter noen dager. Den mest minneverdige var en daytonafiolett E34 M5 Touring i Grenland, der eieren ikke hadde gjort seg anonym. Jeg tenkte at det der er risikosport - og tror du ikke at etter en ukes tid var annonsen forandret til "BIL STJÅLET NATT TIL MANDAG. DUSØR UTLOVES."....

Bilannonser kan også brukes av innbruddstyver, da folk ofte poserer med fint hus/garasje og oppkjørsel i bakgrunnen i annonser med dyre biler - det er ment som skryt/posering for å skape misunnelse, men kan fort bli å skyte seg selv i foten. Noen skriver til og med når de skal på ferie...

De Skien-gutta som stjal den gamle E36 M3 GT til bimmersmedlem Tommy er/var jo registrerte brukere her på Bimmers. Så både kjeltringer og det store stygge byråkrati-trollet (aka BT) følger med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvasi sin beskrivelse passer for meg.

Jeg har ikke sladdet skilt før, men gjorde det på alle bildene mine nylig.

Det er ikke fordi at jeg tror jeg sitter på noe spesielt som jeg tror alle vil stjele. Hehe

Og det er ikke for å være anonym for dere på forumet.

Det er kun fordi jeg skal slenge på ESS TS2 og poste bilder og info av/om det her inne, og jeg har ikke lyst til at BT eller politi skal se det og gi meg innkalling til BT e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke denne evige frykten for tyver... Det er bare å slå hardt ned på dem, og ha overvåkning/sensorbelysning. Det SISTE man bør gjøre er å IKKE ta saken i egne hender. Da får tyvene puter synd under armene av snuten, og de kommer til å prøve å stjele MAAAANGE ganger etter det.

Hadde tyver utenfor meg seneste i våres... de rømte alt de orket når jeg skreik "I will kill you" og kom løpende ut med et 1,5 meter jernrør med 2" bredde:) Skulle de også ha tilsvarende utrustning, så henter jeg rifle. Problem solved

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke denne evige frykten for tyver... Det er bare å slå hardt ned på dem, og ha overvåkning/sensorbelysning

Det har vel noe med alle de fjerne dophuene eller østblokk kriminelle som roter rundt på nattestid. Jeg er nok ikke så tøff som deg, jeg gir meg ikke i kast i basketak med dophuer fulle av speed og med HIV infiserte nåler på seg. Ei heller østblokk brutuser på 2,10 høyde med så mye adrenalin at det tyter ut av ørene....

Nei da sikrer man seg så godt det går og er det ikke godt nok så ringer man Politiet :) Heldigvis så har jeg til nå sluppet slike ubehageligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerner skiltet for og ikke vise alle hvor jeg bor jeg. Sikkert usansynlig at noen gidder å gjøre mye for og finne en gammel E38. Men da er det hvertfal litt sikrere.

Om man ikke vil ha skiltene vist på bilder fra treff så ta de heller av. Vanskelig og fa 100 folk til og gidde og sensurere skilt.

Da jeg solgte forrige E38 på finn fikk jeg mail iløpet av første natt. Noe om at mannen hennes var intresert i å kjøpe bilen. Så skulle jeg sende adressen der bilen stod parkert. Eller ringe på et tlf nr og fortelle det der. Nummeret sjekket jeg opp og det var rumensk.

Jeg bare svarte at bilen står i garasjeanlegget i kjelleren på en adresse i sentrum. Adressen jeg brukte var politistasjonen i by'n. Håper de dro dit for og finne bilen.

Skjønner ikke hvorfor de gadd og spørre. Skilt på bil. Navn. Tlf og adresse med kart var jo tilgjengelig der fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke denne evige frykten for tyver... Det er bare å slå hardt ned på dem, og ha overvåkning/sensorbelysning

Det har vel noe med alle de fjerne dophuene eller østblokk kriminelle som roter rundt på nattestid. Jeg er nok ikke så tøff som deg, jeg gir meg ikke i kast i basketak med dophuer fulle av speed og med HIV infiserte nåler på seg. Ei heller østblokk brutuser på 2,10 høyde med så mye adrenalin at det tyter ut av ørene....

Nei da sikrer man seg så godt det går og er det ikke godt nok så ringer man Politiet :) Heldigvis så har jeg til nå sluppet slike ubehageligheter...

Det forstår jeg godt. Godt å høre at du har sluppet slikt! Sånn tenkte jeg også, som enhver seriøs borger i samfunnet gjør. Men i praksis har ting endret seg veldig de siste årene, hvertfall når du bor milevis unna nærmeste politistasjon!

Leveregel 12:

Man kan ikke rømme fra frykt, man må møte den!

Problemet er at "små" tyveri- eller voldssaker blir henlagt!! I beste fall de kriminelle en symbolsk straff som egentlig bare er et fint hotellopphold, så drar de det garantert endra lengre neste gang! DET aksepterer jeg ikke! Tyver og annet samfunnsmessig oppsop er det bare å få slått halvveis i hjel.. eneste måten å få de til å tenke seg om neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sladder skiltet i hovedsak for å være anonym, for å holde uvedkommende borte og det faktum at jeg kjører rundt med litt mer enn original effekt i bilen. Er ikke så forferdelig nøye på å gjøre det dog men.... Man vet aldri hva av kjeltringer og myndighetspersoner som snuser rundt på diverse nettforum, se bare på alle de som har blitt frastjålet bilen etter å ha lagt den ut på finn.no. Finnes også mye folk med uærlig hensikter når det kommer til misunnelse....

Jeg ser ikke helt problemstillingen din med dette, hva er greia med å vite folks registreringsnummer. Hva er det du liksom vil ha greie på?

Er kun ett par tre personer her inne jeg kjenner med fullt navn da dette er personlige bekjente utenfor forumet. Ellers så er det nok også ett fåtall om kun ett par som kjenner mitt fulle navn også og det synes jeg er greit.

Mye av dette er grunnen til at jeg har begynt å sladde skilt også. Bedre å være "føre var" enn "etterpåklok". :)

Men som det er nevnt her i tråden; vil noen finne bilen, så finner de den til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...