Gå til innhold

Min kjøreglade '06 130i (E87)


MrQuiet
 Share

Anbefalte innlegg

Da har bilen fått litt justeringer:

  • Bilstein B12 Pro-Kit, med Eibach fjører
  • E9x M3 wishbone
  • E9x M3 stab-stag og linker foran
  • E9x M3 casterstag
  • E9x M3 traversforinger bak
  • Stålomspunnede bremseslanger
  • Ny bremsevæske - Ate Super Blue

Dessverre kom ikke bremseklossene i tide, så de må på etterhvert.

 

Og nå gleder jeg meg til Rudskogen i morgen :)

 

Nuh litt bilder. Jeg ser selvsagt at skiver og calipere bør få seg en shinings. Men jeg er småbarnsfar...

post-74645-0-98969200-1380318916_thumb.j

post-74645-0-52484200-1380318930_thumb.j

post-74645-0-24789700-1380318935_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bra oppgraderinger det der. Men ang rundetider.. så, utrolig vanskelig å si utifra videoen, men det ser ut som du kan spare mye tid på å være mer kontant på bremsen. Kortere og hardere oppbremsinger, og tidligere på gassen. Nå har ikke jeg prøvd nye Rudskogen enda, bare gamle.. men ser sånn ut på videoen. Hagenissen har sikkert noen innspill her til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. rundetider så kom de ned på 1:51 på trackday 28. sept, som er 5 sek forbedring fra forrige gang. Dessverre var det omtrent kul umulig å kjøre rene runder den dagen, med mye biler, gulflagg og annet. Jeg kjenner at jeg kan være tøffere i innbremsingene... :smile:

 

Jeg ser også at jeg fortsatt trenger mer camber, da framdekkene slites mest i et belte ca 1/3 inn fra ytterkanten og det legger seg "kladder" med gummi på den innerste tredelen. Dette til tross for at M3 bærearmer er såvidt lengre en ikke-M, og gir dermed mer camber. Filte også vekk "styrepinnen" i topplageret, slik et dette kan dras lengre innover. Vurderer et sett Vorslag camberplater, der jeg evt kan veksle mellom vei- og banevinkler. Har sett et par karer som driver med dette.

 

Bilstein B12 coilovers er omtrent like stivt som M-sport, og marginalt lavere foran. Dette gir likere avstand mellom hjulbue og dekk fram/bak, enn med M-sport, som har større avstand foran. Og det er jo litt mer stilig, sånn på gata. I tillegg er Bilstein B12/Eibach vesentlig mer komfortabelt på vanlig vei, med mindre røff demping, på skarpe kanter, fartsdumper og slikt. Jeg innser at stivere og noe lavere kan være mer effektivt på bane, men bilen brukes til daglig også.

 

Til neste år vurderer jeg noen frekkere bremseskiver og så skal jeg få på Ferodo-klossene, som enda ikke har kommet. Jeg tok av Toyo-hjula i kveld, og gikk direkte til piggfrie vinterdekk. Så da er vel banesesongen over :|

 

Forhåpentligvis blir det noe iskjøring til vinteren, og da må jeg vel kanskje skaffe noe med pigger i. Sikler også litt på Quaife sperre-diff, men det er vel 25-30' ferdig montert, så det må jeg nok tenke litt mer på... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Med disse på plass skulle det være mulig å raskt veksle mellom vei- og banevinkler ved behov :)

 

De skulle egentlig vært på plass sammen med de øvrige understellsbitene som ble montert tidligere i høst. Men denne varianten var "back ordered", og kom nå. De monteres vel på plass når asfaltsesongen igjen nærmer seg.

 

post-74645-0-77412800-1384205516_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hoho! Jeg er i forkant og har kjøpt nye sommerfelger. Gleder meg veldig. Vurderer et nytt strøk lakk før de taes i bruk. Men skal få de hjem før jeg bestemmer meg for lakk eller ikke.

 

Kan røpe at de er tyske, og litt retro. Har så langt ikke sett de på en norsk 1'er før, så det blir moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...