RNJ Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Gratulerer med veldig fin bil! Jeg har hatt 130i E87 siden 2007 og er fortsatt veldig glad i bilen. Den skal aldri selges Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrQuiet Skrevet September 27, 2013 Forfatter Share Skrevet September 27, 2013 Da har bilen fått litt justeringer: Bilstein B12 Pro-Kit, med Eibach fjører E9x M3 wishbone E9x M3 stab-stag og linker foran E9x M3 casterstag E9x M3 traversforinger bak Stålomspunnede bremseslanger Ny bremsevæske - Ate Super Blue Dessverre kom ikke bremseklossene i tide, så de må på etterhvert. Og nå gleder jeg meg til Rudskogen i morgen Nuh litt bilder. Jeg ser selvsagt at skiver og calipere bør få seg en shinings. Men jeg er småbarnsfar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Oktober 10, 2013 Share Skrevet Oktober 10, 2013 kul bil dette.. jeg har hatt litt med -Martin- sin er på forumet og vi byttet stabilisatorstaget bak på den ti 1M\\\ og det ga STOR forbedring.. ellers sinnsykt kul bil.. du bør får prøvd den på nurburgring veldig morsom på den banen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Oktober 11, 2013 Share Skrevet Oktober 11, 2013 Bra oppgraderinger det der. Men ang rundetider.. så, utrolig vanskelig å si utifra videoen, men det ser ut som du kan spare mye tid på å være mer kontant på bremsen. Kortere og hardere oppbremsinger, og tidligere på gassen. Nå har ikke jeg prøvd nye Rudskogen enda, bare gamle.. men ser sånn ut på videoen. Hagenissen har sikkert noen innspill her til hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrQuiet Skrevet Oktober 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2013 Ang. rundetider så kom de ned på 1:51 på trackday 28. sept, som er 5 sek forbedring fra forrige gang. Dessverre var det omtrent kul umulig å kjøre rene runder den dagen, med mye biler, gulflagg og annet. Jeg kjenner at jeg kan være tøffere i innbremsingene... Jeg ser også at jeg fortsatt trenger mer camber, da framdekkene slites mest i et belte ca 1/3 inn fra ytterkanten og det legger seg "kladder" med gummi på den innerste tredelen. Dette til tross for at M3 bærearmer er såvidt lengre en ikke-M, og gir dermed mer camber. Filte også vekk "styrepinnen" i topplageret, slik et dette kan dras lengre innover. Vurderer et sett Vorslag camberplater, der jeg evt kan veksle mellom vei- og banevinkler. Har sett et par karer som driver med dette. Bilstein B12 coilovers er omtrent like stivt som M-sport, og marginalt lavere foran. Dette gir likere avstand mellom hjulbue og dekk fram/bak, enn med M-sport, som har større avstand foran. Og det er jo litt mer stilig, sånn på gata. I tillegg er Bilstein B12/Eibach vesentlig mer komfortabelt på vanlig vei, med mindre røff demping, på skarpe kanter, fartsdumper og slikt. Jeg innser at stivere og noe lavere kan være mer effektivt på bane, men bilen brukes til daglig også. Til neste år vurderer jeg noen frekkere bremseskiver og så skal jeg få på Ferodo-klossene, som enda ikke har kommet. Jeg tok av Toyo-hjula i kveld, og gikk direkte til piggfrie vinterdekk. Så da er vel banesesongen over Forhåpentligvis blir det noe iskjøring til vinteren, og da må jeg vel kanskje skaffe noe med pigger i. Sikler også litt på Quaife sperre-diff, men det er vel 25-30' ferdig montert, så det må jeg nok tenke litt mer på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Oktober 13, 2013 Share Skrevet Oktober 13, 2013 liker bilen din og planene dine.. man kan få quaife diff billigere enn det hvis du tar ned diffen og leverer den til noen som driver med differ og girkasser istedet for å bruke vanlig veksted.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrQuiet Skrevet November 11, 2013 Forfatter Share Skrevet November 11, 2013 Med disse på plass skulle det være mulig å raskt veksle mellom vei- og banevinkler ved behov De skulle egentlig vært på plass sammen med de øvrige understellsbitene som ble montert tidligere i høst. Men denne varianten var "back ordered", og kom nå. De monteres vel på plass når asfaltsesongen igjen nærmer seg. Andy520iA reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy520iA Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Blir bra det her. Digger at du bruker bilen aktivt på bane og. Stilig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrQuiet Skrevet November 24, 2013 Forfatter Share Skrevet November 24, 2013 Hoho! Jeg er i forkant og har kjøpt nye sommerfelger. Gleder meg veldig. Vurderer et nytt strøk lakk før de taes i bruk. Men skal få de hjem før jeg bestemmer meg for lakk eller ikke. Kan røpe at de er tyske, og litt retro. Har så langt ikke sett de på en norsk 1'er før, så det blir moro. Papperboy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet November 27, 2013 Share Skrevet November 27, 2013 Spent på å se hva du har stelt i stand nå MrQuiet reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrQuiet Skrevet Desember 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2013 Hvordan kaste tusenlapper ut av vinduet? Man tar ett stykk ambassadesort BMW 750 iL og rygger den inn i en blå BMW 130i. Nylakket frontfanger neste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 26, 2013 Share Skrevet Desember 26, 2013 Kjedelig, men så lenge det ikke går utover mer enn en støtfanger er det jo levbart. Du får heller bare nyte tanken på nylakkert front. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Kristiansen Skrevet Desember 26, 2013 Share Skrevet Desember 26, 2013 bestill 1m fanger ))hvor handler du sperre diff ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrQuiet Skrevet Desember 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2013 Jeg har ikke fått taksert skaden ennå. Dersom fronten må byttes så må jeg litt i tenkeboksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 men muligheten er der veldig for ny fanger da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå