Gå til innhold

Min kjøreglade '06 130i (E87)


MrQuiet
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg tar sjansen på blå calipere og sølv skivesentre. Men jeg sliter litt med å få gjort dette før det blir varmt i været, da jeg i alle fall bør ha mer enn 10 grader når jeg skal male. Noen som har tilgang på oppvarmet garasje på kveldstid? Stor-Oslo.

 

Hjulene har jeg fått høre fra Oslo Felgretting at er rettet opp og er hos lakkereren. Spigot-ringer er på plass, det samme er spacerne. Lengre bolter er på vei. Det blir square oppsett, 225/40-18 på alle hjørner. Har et sett Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 på vei fra dekkonline.com. Overraskende nok var de på tilbud. 4200,- levert på døra. Som er hyggelig.

 

Etter påryggingen i vinter, så fikk jeg takst på 9500,- på å fikse fronten. Og dette er som kjent en god anledning til å bytte til coupé-front, som jeg har kjøpt tidligere fra awt. Så jeg har bestilt litt deler til denne hos GS - Performance-nyrer, luftstyring, grill/"nett" til åpningene nederst, holdere til tåkelys, litt ferske skruer, pluss ny innerskjerm etter et litt ublidt møte med en snøfonn under iskjøringen tidligere i vinter. Vurderte 135i-ribbene på sidene, men endte til slutt med å beholde tåkelysene. Tenker å kappe den gamle M-fronten, for å få et skjøtestykke mellom coupé-fronten og underdekselet til motoren. Er usikker på om holderne til PDC-sensorene fra M-fronten passer på coupé-fronten. Har ikke klart å finne ut av dette ennå. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen fått litt justeringer:

  • Bilstein B12 Pro-Kit, med Eibach fjører
  • E9x M3 wishbone
  • E9x M3 stab-stag og linker foran
  • Nye casterstag
  • E9x M3 traversforinger bak
  • Stålomspunnede bremseslanger
  • Ny bremsevæske - Ate Super Blue

Dessverre kom ikke bremseklossene i tide, så de må på etterhvert.

 

Og nå gleder jeg meg til Rudskogen i morgen :)

 

Nuh litt bilder. Jeg ser selvsagt at skiver og calipere bør få seg en shinings. Men jeg er småbarnsfar...

 

Så at du hadde bytta casterstag, men er det m3 det å?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket akkurat fakturaen og ja, casterstagene er også M1/M3. Visstnok er lengden lik på M og non-M versjon av disse, men det er oppgraderte løsninger i endene. Altså noe bedre foringer og ledd.

 

Så hvis du kun er ute etter geometriendring, så skjer det ikke noe med M-versjon av disse. Men jeg liker å tro at bilen har blitt bittelitt tightere ;) Jeg kjøpte delene som et samlet kit.

 

Forresten så er M3 stab-staget E93-varianten, som er 28mm tykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Performance bakre lyddemper er riktig svar. Det viste seg at et bimmers-medlem hadde en slik, ny-i-eske, som hadde ligget lenge. Men nå har den kommet "hjem".

 

Har ikke fått hørt på bilen ennå, da jeg ble ferdig sent. Og soveromsvinduet til naboen er ikke veldig langt unna oppkjørselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...