Gå til innhold

Min kjøreglade '06 130i (E87)


MrQuiet
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sjekket akkurat fakturaen og ja, casterstagene er også M1/M3. Visstnok er lengden lik på M og non-M versjon av disse, men det er oppgraderte løsninger i endene. Altså noe bedre foringer og ledd.

 

Så hvis du kun er ute etter geometriendring, så skjer det ikke noe med M-versjon av disse. Men jeg liker å tro at bilen har blitt bittelitt tightere ;) Jeg kjøpte delene som et samlet kit.

 

Forresten så er M3 stab-staget E93-varianten, som er 28mm tykt.

 

Hvor mye camber får du med det oppsettet og når man dytter topplager helt inn. Tenker da når man bruker originalt topplager.

Hvis man bare dytter inn topplageret så får man -1 i camber (er -0,7 originalt).

 

Hva kostet det settet du kjøpte og hvor kjøpte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å bli fornøyd! spesielt etter 4500 rpm! Få noen andre til å varve børsa mens du står bak og nyter :)

 

Tok meg en liten tur i kveld, og må si meg fornøyd med mer snerr på toppen. Moro! Men må innrømme at jeg hadde forventet mer. Kanskje jeg ikke får hele opplevelsen fra førersetet.

 

 

Hvor mye camber får du med det oppsettet og når man dytter topplager helt inn. Tenker da når man bruker originalt topplager.

Hvis man bare dytter inn topplageret så får man -1 i camber (er -0,7 originalt).

 

Hva kostet det settet du kjøpte og hvor kjøpte du?

 

Jeg skal rote fram utskriften fra firehjulskontrollen etter montasjen av M3-armene, så kan jeg gi et detaljert svar. Uansett, når jeg så tallene ble jeg egentlig litt overrasket over hvor lite camber jeg fikk. Dette vil bedre seg straks jeg får på Vorshlag-platene. Men først litt EU-kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice.. Det der blir tøft.

 

Stilige felger, og kul farge! Vi blir en grom trio som skal harve nedover mot mekka.

 

Jeg er skikkelig spent selv. Det har jo ikke vært superenkelt å få tak i de felgene, med den fargen. Men jeg har ikke sett dette noen gang på en norsk bil, så jeg er ganske sikker på at det blir i alle fall litt unikt. Den litt mørkere sølvfargen på hjula, må ha "selskap" av litt mørkere detaljer på resten av bilen for å bli helt "rätt stuk". Så planen er mørkere sideblinkere, sorte speilkåper, blackline baklykter og sorte nyrer. Rekker nok ikke alt dette før bmwccn sitt vårtreff, men ila sommeren burde det være mulig.

 

... og så er jeg helt noob på detaljering :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...