Julianv Skrevet September 13, 2013 Forfatter Share Skrevet September 13, 2013 Har faktisk vurdert det! Kjøre til helt syd i Spania og ferge over.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Noen flere med gode tips? Har du vurdert Frankrikes vestkyst? Bretagne har jo grei natur med fjellklipper ned mot store sandstrender og havet... Dog har jeg mitt verste ferieminne fra Bretagne-kysten. Fant en avsidesliggende sandstrand og koste meg i sola i et kvarters tid. Men etter hvert la jeg merke til at det var mistenkelig mange single mannfolk rundt der, faktisk BARE mannfolk ...Fikk noen lange blikk til tross for at jeg ikke er en hunk av dimensjoner. Da jeg skjønte at det var et lokalt møtested for homser og en del perverse typer løp jeg til bilen og så meg aldri tilbake - har faktisk ikke vært i Frankrike siden Merrushe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Av plasser jeg vil anbefale deg er følgende: Monaco! Helt fantastisk plass å være, bilene, båtene, butikker og hele byens atmosfære får deg til å trives. Jeg kjørte F1 ruta hele fire ganger bare for morroskyld, alltid noe å se på eller ta seg til Nice! Her har du masse butikker og milelange strender, byen ligger også å grei kjøreavstand til Antibes, Cannes og Monaco. Dette er også byer jeg vil anbefale deg å dra til. Gamledelen av Nice er helt magisk, koselig små murhus tett i tett og du får skikkelig følelsen av å være langt hjemmeifra München! Kommer ikke unna BMW byen, som også er en fantastisk flott by som har utrolig mye å by på. Men hit drar du i hovedsak fordi du har BMW dilla Ellers så er jo Paris en herlig by, litt krevende å kjøre i men det er bare morro. Du har eiffeltårnet, elevecruise på Seinen, vakre Montmatre, Notredame og mye mye mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Tyskland generelt er nevnt, men ellers vil jeg anbefale Frankrike. Det er vanskelig å anbefale et spesielt område av landet i relasjon til opplevelser iom. at landet har svært mye å by på for enhver smak, men hvis store kjøreopplevelser er viktig er intet som regionen Provence-Alpes-Côte d'Azur. Små svingete fjellveier med god asfalt får en helt ny mening i dette området. Veiene er såpass herlig svingete at selv en E46 føles stor og klumpete... og det sier en hel del. Når man blir forbikjørt av eldre Peugeot 205´er og Renault Clio´er i svingene forstår man at man er i superminiens hjemland + at de kjører som gale der nede hvis man først utfordrer dem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Mer tid i Italia! For et land<3 Skulle ønske jeg var født der, og kunne tilbringe resten av livet i verdens beste land! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Både Frankrike og Italia er nedtur mtp bil, alle kjører drittbiler med diesel. Men italienere flest forstår turist-engelsk og litt tysk, mens franskmenn er tafatte - de kan/vil ikke forstå så mye annet enn fransk. Så Italia er et mer vennlig land slikt sett. Som nevnt tidligere synes jeg Monaco mangler sjarm, og blir litt kjedelig etter et par timer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 15, 2013 Forfatter Share Skrevet September 15, 2013 Da er Provence-Alpes-Côte d'Azur, Nice og San Marino lagt til listen.. Fjernet Barcelona og igrunn hele Spania for denne gangen. Lite spennende der igrunn. Takk for tipsene! Vis folk har flere tips er det bare å dele.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Du kan trygt legge til italienske Portofino på den listen... https://maps.google.dk/maps?q=portofino ... dk&t=m&z=8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 Damn.. Det så ut som et fint sted.. Ser ut som den må med på listen også ja.. Tror vi må søke om litt mer barnefri så vi kan utvide med noen dager.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Portofino MÅ bare oppleves, en fantastisk liten by full av idyll og luksus Var der i fjor og jeg må si det var en av de vakreste plassene jeg har vært Anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Får ikke dratt på no sånn tur med det første...Siste to årene har jeg jo feriert med bil i Europa...og det har gitt mersmak... Erfaringer gjør at neste tur kommer til å bli perfekt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 Får vel muligheten om noen år når lille jenten din er blitt større.. Samme her, og det gir mersmak som du sier. Orker ikke tanken på "Tyrkia-ferie" noen gang igjen. Hater å være bundet til ett sted.. Vis jeg absolutt skal noe sted utenom bilferie må det bli New Zealand. Når vi reiser på tur med barna blir det vel kun Danmark og slikt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Blir nok noen år til neste gang ja...så inntil da blir det nok Tyrkia-aktig ferie... Skal jo til Pakistan neste år...det kan bli spennende : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mai 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2014 Drar opp igjen denne litt jeg. Nærmer seg avreise med stormskritt. Avreise blir 20 Juni og vi har 2uker og 3 dager disponibelt. Har planlagt en del og satt av 2 dager i Paris for å kunne slappe av litt ekstra siden det blir mye kjøring denne turen. Har funnet et par restauranter vi vil på, samt noen aktiviteter. Dog trengs det litt flere tips til hva som er verdt å se og hva som ikke er verdt å se her. Vi har veldig lyst å prøve oss på vinsmaking i Frankrike, gjerne litt sørover da vi har et tomt "hull" i planleggeren her. Noen tips? Må dette forhåndsbestilles? Utenom dette tror jeg vi har en fin rute. Lurer dog på å kutte ut Andorra/Barcelona til fordel for litt mer Italia, selvom min bedre halvdel gjerne vil se Andorra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Mai 13, 2014 Share Skrevet Mai 13, 2014 Drar opp igjen denne litt jeg. Nærmer seg avreise med stormskritt. Avreise blir 20 Juni og vi har 2uker og 3 dager disponibelt. Har planlagt en del og satt av 2 dager i Paris for å kunne slappe av litt ekstra siden det blir mye kjøring denne turen. Har funnet et par restauranter vi vil på, samt noen aktiviteter. Dog trengs det litt flere tips til hva som er verdt å se og hva som ikke er verdt å se her. Vi har veldig lyst å prøve oss på vinsmaking i Frankrike, gjerne litt sørover da vi har et tomt "hull" i planleggeren her. Noen tips? Må dette forhåndsbestilles? Utenom dette tror jeg vi har en fin rute. Lurer dog på å kutte ut Andorra/Barcelona til fordel for litt mer Italia, selvom min bedre halvdel gjerne vil se Andorra Har vært mye på vinsmaking i Mosel og Rhein dalen, veldig morsomt. Men det ligger i Tyskland og jeg har aldri forhåndsbestilt. Bare funnet et sted, sagt jeg vil smake på vin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå