Gå til innhold

Innvendig motor rens - hvordan gjør de det?


John Kr
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har stort sett bare hatt nye biler og har ikke hatt behov for denne type vedlikehold, men jeg er fortsatt litt interressert i å høre fra dere hvordan en skikkelig innvendig motorvask/rens gjennomføres, helst punkt for punkt. Kunne samtidlig fått hørt hvilke erfaringer dere har etter denne vasken, her kan nevnes gange på motor og farge på den nye oljen osv. Nevn gjerne hvilke stoffer/produkter som blir brukt.

Spent... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt denne ved ett par anledninger http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr/ol ... motorrens/

fyllte på hele flasken i oljen, kjørte fint hjem, ca 15 min tur.

tappet av oljen

fyllte på ny billig olje

ny tur på 10 15 min

tappet av oljen

skiftet oljefilter

så fikk motor ny kvalitets olje.

oljen har vært gullendes rein i flere mnd og motor har tikket mindre/ tikking borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte noe på V70en jeg hadde, pga en stygg kakkelyd i toppen.

Var noe jeg kjøpte på nett, eller dvs jeg fikk gratis som prøve første gang.. :P

Dem reklamerte for at dem hadde brukt det på store skip, og spart mye drivstoff osv.

Sikkert bare BS.

Kakkelyden ble ikke borte, så det ble bytta motor i stedet.

Men, har hørt flere som har sagt at motorrens er bare tull, at du fjerner viktig oljefilm osv..

Vet ikke om det er sant men.

Frister og ta en rens på min også.. Har jo sikkert bare godt av det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste motorrens er ny olje av god kvalitet,har ingen tro på slike vidundermiddel som i verste fall fjerner sot og avleiringer som (skal)være i motoren.Mulig det virker på en gammel volvo som har slurva med oljeskift.

Ja ikke sant...

De nye syntetiske oljene har en meget effektiv renseevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Audi A6 med turbomotor som fikk det kjente problemet med koksing ved sugesil til oljepumpa for et par år siden.Var visst den fordømte langintervallen som hjalp godt til i følge andre.Førte til ny pumpe og sil,$$$$$...en kollega tipsa meg om AutoRX,har aldri hatt noe tru på slik guffe,men nu måtte noe gjøres for å renske opp i kanalene.Kjørte på sammen med halvsynt.olje etter anvisninger,og tikking som hadde irritert meg lenge forsvant faktisk.Samtidig som den olja jeg tappa av var utrolig grumsetet og svart.Flusha noen mil med samme type olje før den fikk Castrol igjen...Gjorde det også på en Audicoupe,nå står IXen for tur.Noen er sikkert skeptiske,men jeg har da erfart noe,10000km oljeintervall....Link: http://www.arxco.no/2/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flushe oljekjøper man på felleskjøpet;) 410kr for 10 liter:) vertfall det jeg gjør med min TDS :)

Hvilken type er det da? Full synt 5-30?

Eller kan man bruke annen type?

Beklager litt OT!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...