Gå til innhold

Innvendig motor rens - hvordan gjør de det?


John Kr
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Jeg har fått kalde føtter!

Ser mange sier man ikke bør flushe motorer som har gått langt, da dette kan føre til økt oljeforbruk osv.

Min bikker snart 250 000 km, og den bruker knapt olje.

Sist da den ble kjørt hele til indikatoren lyste gult (husker ikke hvor langt d var) så måtte jeg etterfylle en liter..

Og nå er jeg redd for at om jeg renser så vil all dritten som tetter gjøre at den begynner og bruke olje.

Er det noen som har gjort dette på biler med litt høy km? :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Omega 907 på min gamle 520 m50b20, den hadde gått rundt 260 000 på det tidspunktet og det var litt tikkelyder i motoren, samt at det kjentes ut som det var en "brems" på alt av lager inni motoren selv om jeg akkurat hadde byttet olje.

Så etter en omgang med Omega 907 og en ekstra oljeflush så forsvant nesten tikkelydene og motoren gikk lettere og jevnere.

Den brukte ikke olje etter at jeg tok en innvendig motorrens.

Jeg kjøpte det på mekonomen husker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Omega 907 på min gamle 520 m50b20, den hadde gått rundt 260 000 på det tidspunktet og det var litt tikkelyder i motoren, samt at det kjentes ut som det var en "brems" på alt av lager inni motoren selv om jeg akkurat hadde byttet olje.

Så etter en omgang med Omega 907 og en ekstra oljeflush så forsvant nesten tikkelydene og motoren gikk lettere og jevnere.

Den brukte ikke olje etter at jeg tok en innvendig motorrens.

Jeg kjøpte det på mekonomen husker jeg.

Mekonomen. Jobber der så kan bekrefte det :lol:

Det er faktisk helt riktig. Omega 907 har fått jævlig bra kritikk hos våre kunder, inkludert meg og kollegaene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips på gamle biler, noe eg selv har brukt på en e30 i flere år og forrige eier brukte det samme på den motoren før den ble satt inn i min bil er Diesel. Ta 2dl med diesel å fyll nedi oljelokket og la bilen gå på tomgang i 5-10 minutt uten og hverken kjøre eller flytte på den da dette tynner ut oljen en del.

Men det renser opp oljekanalene inne i motoren samtidig som diesel har en smørende effekt.

Til gamle motorer altså, ville ikke brukt dette på en ny eller en M motor da dei er mye mer kresen på olje med tanke på lagerklaringer og viskositet.

men vil påstå at en gammel motor, tar ihvertfall ikke skade av og prøve det, da min m20b25 har gått 800k og starter lett hver gang og går ganske godt enda.

Det er en billigere løsning ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips på gamle biler, noe eg selv har brukt på en e30 i flere år og forrige eier brukte det samme på den motoren før den ble satt inn i min bil er Diesel. Ta 2dl med diesel å fyll nedi oljelokket og la bilen gå på tomgang i 5-10 minutt uten og hverken kjøre eller flytte på den da dette tynner ut oljen en del.

Men det renser opp oljekanalene inne i motoren samtidig som diesel har en smørende effekt.

Til gamle motorer altså, ville ikke brukt dette på en ny eller en M motor da dei er mye mer kresen på olje med tanke på lagerklaringer og viskositet.

men vil påstå at en gammel motor, tar ihvertfall ikke skade av og prøve det, da min m20b25 har gått 800k og starter lett hver gang og går ganske godt enda.

Det er en billigere løsning ihvertfall :)

På en 240 kanskje.. kanskje. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips på gamle biler, noe eg selv har brukt på en e30 i flere år og forrige eier brukte det samme på den motoren før den ble satt inn i min bil er Diesel. Ta 2dl med diesel å fyll nedi oljelokket og la bilen gå på tomgang i 5-10 minutt uten og hverken kjøre eller flytte på den da dette tynner ut oljen en del.

Til gamle motorer altså, ville ikke brukt dette på en ny eller en M motor da dei er mye mer kresen på olje med tanke på lagerklaringer og viskositet.

men vil påstå at en gammel motor, tar ihvertfall ikke skade av og prøve det, da min m20b25 har gått 800k og starter lett hver gang og går ganske godt enda.

Det er en billigere løsning ihvertfall :)

På en 240 kanskje.. kanskje. :lol:

Jobber som maskinist og ville aldri ha brukt det om det var skadelig, karen som eide bilen motoren kommer ifra har hatt den siden den var ny og har jort dette på annenhvert oljeskift siden den var ny, han var også maskinist. Er jo en grunn til at man ofte bruker diesel til og vaske motordeler på verft og i offshoreindustrien.

Dieselen gjør jo akkurat det samme som rensen man kjøper, fjerner avleiringer, renser oljekanalene, har smørende effekt, fjerner sot og avleiringer på oljeringene på stempelene og generelt løser opp skitt i motoren.

vil påstå motoren hadde havarert for lenge siden om dette var skadelig ihvertfall.. når den er gått 800k km.

Flushet en gammel oljekjøler med diesel, koblet på en pumpe og lot det bare sirkulere, du vil ikke tro hvor mye dritt som kom ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...