Clevion Skrevet September 6, 2013 Share Skrevet September 6, 2013 Hvorfor godkjenner man felg og dekk dim i vognkortet? Er det ikke sånn at vis man holder seg innafor hva som er originalt og hva man setter på er innafor en prosent greie på 5% så er det tut og kjør? Det stemmer, om du har samme dekk dim fremme og bak. Med en gang du har forskjellig dim bak så må det godkjennes. Da må du ha felger med tuv papir som sier at denne bilen er godkjent med disse felgene og bestemte dekk dimmensjoner. Og at ET og alt det der stemmer, sporvidde og slikt. Okei, så jeg som har 8" felg foran med 235 og 9.5" bak med 265 burde få detta godkjent i vognkortet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 6, 2013 Share Skrevet September 6, 2013 Hvorfor godkjenner man felg og dekk dim i vognkortet? Er det ikke sånn at vis man holder seg innafor hva som er originalt og hva man setter på er innafor en prosent greie på 5% så er det tut og kjør? Det stemmer, om du har samme dekk dim fremme og bak. Med en gang du har forskjellig dim bak så må det godkjennes. Da må du ha felger med tuv papir som sier at denne bilen er godkjent med disse felgene og bestemte dekk dimmensjoner. Og at ET og alt det der stemmer, sporvidde og slikt. Okei, så jeg som har 8" felg foran med 235 og 9.5" bak med 265 burde få detta godkjent i vognkortet? Nei burde.. Vis du vil ha det lovelig så.. Vil vel sansyneligvis få mangellapp om du blir stoppet i teknisk kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet September 8, 2013 Forfatter Share Skrevet September 8, 2013 Venter ennå på svar fra BT, er tydligvis hard nøtt dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Desember 28, 2015 Share Skrevet Desember 28, 2015 gammel tråd men drar den opp igjen forde! de tuv papirene som blir linka her er jo til sedan? kan disse brukes på touring også? eller skal ikke dette spille noe rolle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mai 18, 2016 Share Skrevet Mai 18, 2016 Er det innafor reglene med 225/40R18 på 8,5 og 255/35R18 på 10? Skal godkjennes på sedan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 24, 2016 Share Skrevet Mai 24, 2016 On 18.5.2016 at 13.03, Gabz skrev: Er det innafor reglene med 225/40R18 på 8,5 og 255/35R18 på 10? Skal godkjennes på sedan. Ja, går bra det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Mai 27, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2016 Og min er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juni 2, 2016 Share Skrevet Juni 2, 2016 Må man søke godkjenning først eller er det bare å bestille time og vise TUV-papirer? Ikke noe annet jeg trenger da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 2, 2016 Share Skrevet Juni 2, 2016 25 minutter siden, Gabz skrev: Må man søke godkjenning først eller er det bare å bestille time og vise TUV-papirer? Ikke noe annet jeg trenger da? Det er bare å bestille time å ha med seg TUV papirer ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Juni 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2016 Hvis bil er senket, må man ha papirer på senkesett og ny hjulstillingskontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå