Daniel80 Skrevet Januar 24, 2014 Share Skrevet Januar 24, 2014 Hva er grunnen for at du har valgt 184Hk versjonen istedefor den nordiske strupete versjonen(163hk)? Selgeren la ut til meg i det vide og det brede om at det ikke var mulig å merke noe forskjell på de, men etter å ha prøvd begge motoralternativene merket jeg stor forkjell på at den strupete versjonen virket slitsom og stressende å kjøre i sammenligning med 184hesters versjonen.. Har ikke møtt andre som bekrefter min oppfatning enda da, så var derfor jeg lurte.. johnja reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 24, 2014 Share Skrevet Januar 24, 2014 Ser virkelig bra ut Johnja, er artig med de nye instrumentene Denne bør vel absolutt være tilstrekkelig som konebil Hva er grunnen for at du har valgt 184Hk versjonen istedefor den nordiske strupete versjonen(163hk)? Selgeren la ut til meg i det vide og det brede om at det ikke var mulig å merke noe forskjell på de, men etter å ha prøvd begge motoralternativene merket jeg stor forkjell på at den strupete versjonen virket slitsom og stressende å kjøre i sammenligning med 184hesters versjonen.. Har ikke møtt andre som bekrefter min oppfatning enda da, så var derfor jeg lurte.. Det der lurer jeg også på, hvorfor skal selgerne hele tiden forsøke å selge ned... Når jeg var å prøvde ny F30 så gjorde jeg det klinkende klart at det var 328I jeg var interessert i, likevel så skulle han selgeren på Bavaria ha meg ned på 320I. Trengte ikke så mye hester i Norge, prisforskjellen forsvarete ikke effekt forskjellen osv. Jeg ble faktisk irritert og spurte rett ut hvorfor han ikke ville selge meg en dyrere bil, han lo det bort og forklarte noe med behov og greier. Hva pokker vet han om mine behov.... johnja reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Januar 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2014 Bjørn, rattet er et sportsratti skinn, hendlene følger med automaten nå. Jeg valgte norsk versjon når jeg kjøpte min første x5 i 2009, det var en stor skuffelse, og jeg bestemte meg for at det ikke skulle skje igjen. Og jeg føler det er stor forskjell på 163 og 184hk, og det er heller ikke stor forskjell i pris lenger. Jeg har heldigvis en selger som vet hva jeg vil ha og hører på meg. Noe jeg var litt spent på, var at jeg bestilte denne uten M-pakke, ble ikke skuffet. Grunnen til det var at man ikke fikk webasto og M-pakke Daniel80 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Januar 24, 2014 Share Skrevet Januar 24, 2014 Liker! Er det ekstrautstyr å få sånn annet ratt? Og et nytt teit spørsmål, når det er girhendler på rattet betyr ikke det at man får sånn sportsgirspake…? Digger instrumentene!!! Må vel bytte inn mine nå… Tenker du på M-sport rattet? På faceliften så leveres ikke 518 og 520 med sportaut. lenger, men du kan få vanlig aut med girhendler, det er standard uten hendler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Januar 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2014 Tenker du på M-sport rattet? På faceliften så leveres ikke 518 og 520 med sportaut. lenger, men du kan få vanlig aut med girhendler, det er standard uten hendler. Det var det jeg mente, om enn noe uklart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LC 200 V8 Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Tenker du på M-sport rattet? På faceliften så leveres ikke 518 og 520 med sportaut. lenger, men du kan få vanlig aut med girhendler, det er standard uten hendler. Ahaa, da skjønner jeg… Liker M-sport rattet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Gratulerer med flott konebil, johnja. Hvordan synes du LED-lampene fungerer kontra xenon? Bare for å pirke. Rattet johnja har er vel strengt tatt et sportsratt. M-sport rattet ser slik ut på LCI: johnja reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Januar 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2014 Jeg har sportsratt ja, som jeg nevnte tidligere. Jeg kjørte bilen for første gang i mørket i går!!! Dette er konebil Men forskjellen på led kontra xenon er vel ikke så stor. Det er nok litt hvitere lys, men jeg tenker ikke at det er dårlige lys på x5'n når jeg tar den rett etterpå. Så at det er et "must" det er jeg ikke helt sikker på. Men det er en veldig alright bil, kompakt, stillegående, kjapp, og med ei fantastisk gearkasse. Vet ikke om det er gjort noe med den, men den fortjener betegnelsen silkemyk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Okei, så det er altså ikke så stor forskjell ved "første øyekast". Det estetiske derimot er jo grunn nok til å legge på en ekstra bunke med tusenlapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Januar 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2014 Okei, så det er altså ikke så stor forskjell ved "første øyekast". Det estetiske derimot er jo grunn nok til å legge på en ekstra bunke med tusenlapper. Det er helt klart at utseende er verdt mange penger. Møtte fruen i stad, må si at den ser slettes ikke værst ut uten M- pakke, hmmmm, og webasto var helt uaktuelt å kutte ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Fikk du vite hvorfor det ikke går an å kombinere webasto med M-pakke? PS! Du får lov til å ta flere bilder av skjønnheten(e) og spesielt lyssettingene på F11. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Januar 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2014 Nei, men vi sjekket også i Drammen der de ettermonterer på bla bmw, de var også klare på at det ikke går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 På faceliften så leveres ikke 518 og 520 med sportaut. lenger, men du kan få vanlig aut med girhendler, det er standard uten hendler. Hvorfor får man ikke sportautomat på 520 lengere? Meningen med facelift er jo å gjøre bilene bedre og mer attraktive da de drar på årene, da er det jo ikke akkurat noe sjakktrekk å ta bort Sportsautomaten fra 520en som er storselgeren i de fleste markeder i Europa. BMW gjør mye rart om dagen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Januar 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2014 Sportsautomat er overhodet ikke savnet på slik bil. Det er sikkert pga at denne ble satt opp som en komfort bil. Man har jo også muligheten til og endre motorkarakteristikk, så jeg tenker det holder. For å få sportsautomat så må man opp til 525, et alternativ jeg hadde for et par år siden, bortkastede penger i forhold til 520. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 25, 2014 Share Skrevet Januar 25, 2014 Sportsautomat er overhodet ikke savnet på slik bil. Det er sikkert pga at denne ble satt opp som en komfort bil. Man har jo også muligheten til og endre motorkarakteristikk, så jeg tenker det holder. For å få sportsautomat så må man opp til 525, et alternativ jeg hadde for et par år siden, bortkastede penger i forhold til 520. Jeg er enig i at Sportautomat ikke er nødvendig på 520d, men på mer motorsterke biler som 530d så ville jeg ikke vært uten. Har også kjørt sportautomat på 320d og den girkassen synes jeg er fantastisk, rett og slett. Men det er en smakssak Har du 335en ennå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå