Gå til innhold

Internett i 2011 F11 525d


 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har lyst å hive meg på denne. Jeg kjøpte nettopp en 520 F11 som ble produsert i februar 2012. Bilen har Internet, bmw assist, teleservice, aps osv. Fikk vite når jeg hentet bilen at den var tidligere tysk importert. Jeg får Internet og bmw live til å virke via bluetooth på mobilen og tethering uten problemer.

 

Jeg fant akuratt ut at jeg har Combox Telematic hvor det står et IMEI nummer på boksen, betyr dette at jeg har sim kort installert i bilen?

 

Jeg har kontaktet BMW som selvfølgelig sier at dette er noe de ikke kan gjøre noe med, men er det noen som har fått dette til å virke?

 

Ser også at det står et tysk nummer i connected drive så dette må vel kunne ordnes. Ser også at man kan logge inn på bmw online med brukernavn og passord men hvor får jeg det fra? (har opprettet en connected drive portal hvor jeg har min I3 registrert i og det fungerer fint.) Håper at det er noen som kan klarere noe av dette for meg?

Endret av aberg88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering.
 

Jeg har tidligere fått nettilgang til å fungere i min 2012 F11 via delt internett på mobilen. Da fungerer alt; streetview, apper, værmelding, nettleser osv.

Problemet er naturlig nok at dette ikke er en fullgod løsning og spesielt ønsker jeg meg muligheten til å bruke BMW Remote app (fjernstyring av dører, starte clima etc.)

Jeg har registrert meg på Tysk Connecteddrive portal for å forsøke å få dette til å fungere, og jeg forsøkte meg med en Spansk en og la inn en Tysk adresse.

Når jeg forsøker å registrere min VIN får jeg beskjed om at dette ikke er tilgjengelig til min bil. Den har alt som trengs installert så problemet ligger andre steder.

 

Så kontaktet jeg connecteddrive portal via e-post (fortsatt Tyskland) og fikk kjapt svar om at de hadde videresendt henvendelsen. Jeg antok da at de bare sendte det til sine Norske kollegaer og ventet egentlig bare på negativt svar derfra.

Svaret kom ikke på noen uker så jeg purret på. De svarte igjen raskt og ba meg ha tålmodighet mens de purret på internt. Jeg svarte da at dersom de videresendte dette til Norge vil de bare slå ut med armene og avvise mulighetene for å få dette til å fungere, samtidig som jeg minte de på at som BMW-eier har jeg strengt tatt rett til en slik tjeneste selv om min opprinnelig Tyske bil nå befinner seg i Norge.

 

Forleden dag ringte så en hyggelig saksbehandler fra Tyskland (not bad BMW) og sa at dette kunne være mulig å få til. Jeg fikk ikke med meg alle detaljer men jeg oppdattet det slik at det har vært noen endringer i systemet når det gjelder dette forholdet. De var veldig oppdaterte på at det finnes mange Tyske biler i andre land.
Han fikk noen detaljer av meg og skulle komme tilbake med detaljer. Han sa dette kunne ta noen dager.
 

Jeg øyner håp.

 

Kommer tilbake med detaljer så snart jeg får noe.

Endret av Erik BM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har streetview osv tilgjengelig i menyen? Jeg har i dag internett og får den til å fungere via delt internett på tlf.

Hvordan er det å få andre apper tilgjengelig i menyen?

Har apps tilvalget og går bare via menyen (BMW connected) og får opp standardappene; Yelp, wiki lokal, iSki etc. Og streetview funker helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har apps tilvalget og går bare via menyen (BMW connected) og får opp standardappene; Yelp, wiki lokal, iSki etc. Og streetview funker helt fint.

Noen apps må du kjøre via tlf (kablet), som digitalradio osv. Men du kan kontrollere det via iDrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok fylle ut et egenærklæringsskjema som sier at bilen er din + kopi av vognkort. Det gjorde jeg på min og da tok det 3-4 dager før alt var OK.

Tok evigheter å få svar før jeg sendte inn det skjema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok fylle ut et egenærklæringsskjema som sier at bilen er din + kopi av vognkort. Det gjorde jeg på min og da tok det 3-4 dager før alt var OK.

Tok evigheter å få svar før jeg sendte inn det skjema.

Det stemmer, godt at det lar seg ordne. Funker Remote app hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

 

Jeg gjorde samme prosedyre som deg Erik BM og Kjennern og fikk mail i forrige uke at bilen at var lagt til. Nå fungerer remote appen og jeg fikk en utvidet meny i bilen og alt fungerer igjennom "Sim" på bilen. Eneste som enda er et problem er at internet ikke fungerer "not available in your country" som forøvrig fungerer på min BMW I3.

Jeg har nå overført bilen på norske connected drive portalen så skal se ikveld om det går nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, noen som kunne ha laget en punkt for punkt liste hvordan man går frem (DIY) for å få remote app til å funke. På min bil virker internet med deling via mobil. 

Er ikke særlig skarp I tysk, så hva skriver dere I e-posten, og hvor sender dere den.

Dette egenerklæringsskjemaet for eierforhold, hvor finner man det?

Og hvilke detaljer må opplyses om?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, noen som kunne ha laget en punkt for punkt liste hvordan man går frem (DIY) for å få remote app til å funke. På min bil virker internet med deling via mobil. 

Er ikke særlig skarp I tysk, så hva skriver dere I e-posten, og hvor sender dere den.

Dette egenerklæringsskjemaet for eierforhold, hvor finner man det?

Og hvilke detaljer må opplyses om?

 

På forhånd takk

 

Først må du opprette en profil på den tyske connected drive portalen http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/connecteddrive/2013/customer_portal/index.html (velg land tyskland og tysk - engelsk). Skriv inn en tysk adresse i portalen veldig viktig. Prøv å legg til bilen din med de 7 siste sifferene i VIN/understells nummeret for bilen din. Då vil du mest sannsynligvis få beskjed om at bilen ikke kan legges til.

 

Når du får denne beskjeden er det to valg. Når beskjeden kommer opp kommer det en link til dette skjema som du må fylle ut å sende inn sammen med vognkort del 1.

 

Hvis du som meg ikke får denne linken så sender du en mail til bmw-connecteddrive@ bmw.de og fortell de at du ønsker å få bilen din lagt til i connected drive portalen, skriv på engelsk.

 

Då får du antakeligvis en telefon fra de hvor du får instruksjoner og at de sender en mail med ærklæringsskjemaet. fyll ut dette så går det cirka en uke så får du mail om at bilen din er lagt til. Når dette er gjort går du i bilen på connected drive og trykker options knappen på idrive hjulet og velg update services. Da vil bilen begynne å kommunisere via sim kortet istede for telefonen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg gjorde samme prosedyre som deg Erik BM og Kjennern og fikk mail i forrige uke at bilen at var lagt til. Nå fungerer remote appen og jeg fikk en utvidet meny i bilen og alt fungerer igjennom "Sim" på bilen. Eneste som enda er et problem er at internet ikke fungerer "not available in your country" som forøvrig fungerer på min BMW I3.

Jeg har nå overført bilen på norske connected drive portalen så skal se ikveld om det går nå

Må du abonnere på BMW Assist for å få Remote til å fungere?

Jeg kjøpte kun "BMW Internet" først (etter at bilen min omsider ble lagt til Tysk connecteddrive portal) for å teste, og da fungerer ikke remote.

Jeg har også samme problemet med "not available in your country" når jeg nå forsøker internet. Ett steg frem og to tilbake så langt for min del. Delt internett funker ikke lenger naturlig nok.

Endret av Erik BM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...