Gå til innhold

Kjøp & Salg - Forslagkasse


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

burde fjerne bildene,ser ut som et helvette da kun noen har bilde, dessuten er det jo gjerne flere bilder hvis det har blitt lagt ut(da er det lite vits å vise ett), hvorfor ikke ha pris og bilder inne på annonsen ? og hvorfor skal man ha forskjellig skrift farge på kjøpes/selges, hvorfor er det en filfeldig annonse på venstre siden,hvorfor er det flere skriftstørelser på selve annonsen før man klikker seg inn, og forskjellig nyanser på skriften ? det ser jo helt bedritent ut, jeg fatter ikke under noen omstedigheter åssen dere kom fra til at den løsning som er der nå ser fin ut... julebord ?.

Det du nevner er for det meste designjusteringer. Er enig i at designlayouten fortsatt kan bli bedre. Det var dog ikke pønsket ut på noe julebord. Dette er en 3.-partsløsning diskutert tidligere i denne tråden(før lansering) sammen med tilbakemeldingsfunksjonen ;-)

 

Tilfeldig annonse har vi sammen tidligere konkludert med at var meningsløs (standard fra leverandør) i denne tråden, og denne ble derfor fjernet for to dager siden. Ser du denne fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg endret innlegget mitt i stad ,les igjennom det igjen, la tilogmed til en gratulasjon

 

.

syns dere kunne hatt begge kjøp og salg trådene åpent jeg,så kunne man jo fort sett hvem som ville ha hva. så lagt ned den det var minst liv på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å rett meg hvis jeg tar feil, å nå skal jeg bare skrive akuratt det jeg mener,

men til tider så virker det som dere driter i stort sett alle meninger folk kommer med (er det gutteklubben navle lo som har tatt over?)

 

. å det at det suger på tlf jeg jo faktisk ganske krise og talenløst at dere ikke proriterer, å for meg så ser det ut som om det er veldig mye mindere liv på kjøp salg en det det var før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle forandringer er superlette å gjøre på stående fot. IP-board og hele pluginen er jo en programvare som ikke er selvutviklet så da er det noen begrensinger for hvor fort og faktisk hva man kan gjøre.

 

Det er ikke sån at man over natta ( eller i løpet av et par dager) kan gjøre hele greia tilpassa for mobil. Det er en litt større operasjon enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å rett meg hvis jeg tar feil, å nå skal jeg bare skrive akuratt det jeg mener,

men til tider så virker det som dere driter i stort sett alle meninger folk kommer med (er det gutteklubben navle lo som har tatt over?)

 

. å det at det suger på tlf jeg jo faktisk ganske krise og talenløst at dere ikke proriterer, å for meg så ser det ut som om det er veldig mye mindere liv på kjøp salg en det det var før?

Joda, vi hører på tilbakemeldinger. Nye Kjøp & Salg er gjennomgående diskutert i denne tråden før lansering. Det er også slik at vi må ta høyde for manges ulike meninger, og vi må gi endringer litt tid før man ser den fulle effekten av dem.

 

Beklager om vi har gitt deg inntrykk av at vi er talentløse, men vi må be om forståelse for at vi ikke har noen lønnede ansatte og at vi gjør en rekke justeringer hver dag som ikke nødvendigs syns på overflaten eller for alle brukere. Forumet har vært mer eller mindre uoppdatert siste 2 år, og det er fortsatt endel å ta tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser at dere gjør ting,blir jo litt forandringer i ny og ne, men jeg kan ikke fatte og begripe at å lage en ny kjøp og salg tråd var prioritert.

 

som sagt,noe feil må ha skjedd her,da dere har fått relativt skrikete tilbakemeldinger(fra bla sånne som meg) aldri før har jeg sett noen reagere inne på forumet her på denne måten, å ikke minst når noen drar av gårde for å starte et annet bmw forum (www.bimmeren.no) så må man vel skjønne at man har feilet skikkelig på et området eller to .

 

la begge kjøp/salg trådene stå oppe en mnd, å legg ned den med minst liv på, da finner dere ut om dere har laget en bra løsning eller ikke,

vil legge en knapp på at den gammle kjøp/salg delen vil bestå ...

 

Joda, vi hører på tilbakemeldinger. Nye Kjøp & Salg er gjennomgående diskutert i denne tråden før lansering. Det er også slik at vi må ta høyde for manges ulike meninger, og vi må gi endringer litt tid før man ser den fulle effekten av dem.

 

Beklager om vi har gitt deg inntrykk av at vi er talentløse, men vi må be om forståelse for at vi ikke har noen lønnede ansatte og at vi gjør en rekke justeringer hver dag som ikke nødvendigs syns på overflaten eller for alle brukere. Forumet har vært mer eller mindre uoppdatert siste 2 år, og det er fortsatt endel å ta tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessuten er det jo gjerne flere bilder hvis det har blitt lagt ut(da er det lite vits å vise ett)

Slik er det på finn og mange andre steder også. Det er greit å se et bilde av hva dette dreier seg om før man klikker seg inn og ser detaljene.

 

og hvorfor skal man ha forskjellig skrift farge på kjøpes/selges

Gjør det mye lettere å skille mellom ønskes kjøpt og selges når man skummer igjennom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er jeg positiv til nye kjøp salg, i allefall potensialet som ligger der.

 

Negativt med kjøp/salg:

1) Jeg tror det tar for lang tid å opprette en annonse (ikke at det tar lang tid, men for lang tid). Lista for å opprette en annonse er blitt noe høyere. Dersom man klarer å ha færre sider (er vel bare 2 nå) man må igjennom, og kanskje bedre struktur/ryddighet i feltene som skal fylles ut tror jeg det kan bli noe mer "effektivt".

 

2) Dersom det er blitt kommentert/stilt spørsmål i annonsen bør dette framkomme på førstesiden(i oversikten). "Antall komentarer/spørsmål" eller noe slik. Da tror jeg annonsene kan bli mer levende. En annonse med spørsmål i kan trigge andres nysgjerrighet til å se annonsen.

 

3) Sortering slik det er, med nye annonser øverst, men kanskje en boks ved siden av som viser de annonsene hvor det sist er stilt spørsmål evt besvart.

 

De to siste tror jeg kan bidra til mer levende annonseside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessuten er det jo gjerne flere bilder hvis det har blitt lagt ut(da er det lite vits å vise ett)

Slik er det på finn og mange andre steder også. Det er greit å se et bilde av hva dette dreier seg om før man klikker seg inn og ser detaljene.

 

og hvorfor skal man ha forskjellig skrift farge på kjøpes/selges

Gjør det mye lettere å skille mellom ønskes kjøpt og selges når man skummer igjennom

dette er ikke finn.no så enkelt er det, hva er vits med bare et bilde da folk OFTE selger mye mer en en ting, men ok ser hvor du skal hen, men hvis det står f,eks

"diff til e30 325iselges" i overskrift,

 

et så lite bilde av en møkkete diff er bra bortkasta,blir bare rot , er man interisert så kan man heller bare gå inn på annonsen, så små bilder er veldig lite vits da man ikke får noen særlig detaljer ut av det.

 

å hva angår farger,det burde vel ikke være sånn at man går inn på kjøp salg ,så popper alt opp,man burde velge ønskes kjøpt eller selges først , å da kunne man slippi og hatt klovnefarger i teksten,( å ikke minst at det er forskjellig nyanser i den svarte teksten ser også helt jalla jalla ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er dårligere og hva er det som er bedre med nye Kjøp & Salg? Om jeg forsøker å se objektivt på det ser min liste slik ut:

 

Negativt med nye Kjøp & Salg:

- Fungerer ikke med mobilappen Tapatalk.

- Ser (foreløpig) overhodet ikke bra ut på mobil.

- Har ikke opparbeidet seg en lang historikk enda.

- Enda litt uvant for endel brukere.

- Løsningen med faneark for å vise de obligatoriske annonsedetaljene(fantes ikke i det hele tatt i forumet) inne på hver annonse og evt. spørsmål og svar er muligens ikke den beste.

 

Positivt med nye Kjøp & Salg:

- Kategoriinndelingen gjør at det er mye lettere for en kjøper å finne delen han er ute etter (Sammelign for eksempel Deler selges i nye med Deler selges i forumet slik det var før).

- Påkrevde felter når man legger inn annonsen gjør at det er større sjanse for at annonsen gir deg den relevante informasjonen du trenger uten å måtte spørre i en tråd.

- Du ser prisen i opplistingssidene uten å måtte klikke deg inn på hver enkelt annonse.

- Du ser thumbnails i opplistingene for de som har lagt inn bilde. Mennesker er visuelle, og dette vil jeg mene er kun positivt.

- De 10 siste annonsene vises i sidebar på forsiden og i forumets hovedside på Bimmers.

- Tilbakemeldingsskjemaet vil over tid raskt vise om man har med en erfaren og redelig selger å gjøre. I gamle forumløsningen er det i for eksempel Deler selges en liste på 246 sider (3670 innlegg) over seriøse/useriøse selgere. Noe jeg skulle tro var ekstremt utfordrende å bruke for å orientere seg.

- Man ser fort hvilke andre annonser en selger har ute(listes opp i bunn av enhver annonse om det er noen).

- Man kan sortere annonser på pris.

- Vil på et senere tidspunkt muliggjøre endel skreddersøm for hver bruker, samt mulighet til å spre annonsene til andre flater på internett.

- Man kan abonnere på en type annonser. For eksempel få varsel straks det legges ut en ny M3 til salgs.

 

Er det noe jeg har glemt på disse to listene, foruten evt. designjusteringer?

 

 

Negativt med nye Kjøp & Salg:

- Fungerer ikke med mobilappen Tapatalk.

- Ser (foreløpig) overhodet ikke bra ut på mobil. -Det ser likt ut på mobil som på pc for meg.

- Har ikke opparbeidet seg en lang historikk enda.

- Enda litt uvant for endel brukere. -Man kan bli vant med å bo i en 18kvm leilighet også, det betyr ikke at det er det beste.

- Løsningen med faneark for å vise de obligatoriske annonsedetaljene(fantes ikke i det hele tatt i forumet) inne på hver annonse og evt. spørsmål og svar er muligens ikke den beste. -Korrekt. Det er veldig tungvindt.

- Større terskel for å kommentere/stille spørsmål. Tidligere var det bare å svare i en tråd. Nå føles det som en større og mer strikt prosess. Alle var "på samme nivå" slik det var, nå føles det jo som om man skal sende brev til kongen.

- Man må scrolle opp til topps når man leser i forumet, for å komme til Kjøp og Salg, der det tidligere var en del av forumet. Nå blir det nesten som å gå inn på to forskjellige nettsider.

 

Positivt med nye Kjøp & Salg:

- Kategoriinndelingen gjør at det er mye lettere for en kjøper å finne delen han er ute etter (Sammelign for eksempel Deler selges i nye med Deler selges i forumet slik det var før). -Jeg følte allikevel at jeg fant mer på gamle kjøp og salg. Jeg ser for all del fordelen med kategoriene, og det er fint at man kan velge å ikke kategorisere. Men det oppleves allikevel som mer tungvindt og lite oversiktelig.

- Påkrevde felter når man legger inn annonsen gjør at det er større sjanse for at annonsen gir deg den relevante informasjonen du trenger uten å måtte spørre i en tråd. -Helt enig med deg. Men skal man kjøre en budrunde eller selge flere deler, er det veldig vanskelig. Men det er veldig greit å slippe tråder med overskrift typisk "Felger selges" og når man trykker inn på tråden står det bare typisk "8000kr eller bud" og ingenting mer. Fra en bruker med lite poster og som ikke har fylt inn verken kjøretøy eller bosted.

- Du ser prisen i opplistingssidene uten å måtte klikke deg inn på hver enkelt annonse. -Absolutt en fordel, hvis man ikke selger flere ting i samme annonse. En bil i deler f.eks. Settes prisen til 0, lyser det GRATIS i listene. Det kan også være en ulempe med tanke på folk som ikke vet hva det de selger kan være verdt, og ønsker bud. Spesielt hvis den gamle forumdelen fjernes helt, vil det være et mareritt å sjekke ut hva lignende har blitt solgt for tidligere, og finne ut hvilken pris man kan legge ut ting til.

- Du ser thumbnails i opplistingene for de som har lagt inn bilde. Mennesker er visuelle, og dette vil jeg mene er kun positivt. -Kun tekst er mye ryddigere enn bilder og tekst i forskjellige størrelser og farger. De fleste mennesker liker ryddighet. Når det var en egen forumkategori, så det likt ut som resten av forumet. Det gjorde det ryddigere, mener jeg. Less is more.

- De 10 siste annonsene vises i sidebar på forsiden og i forumets hovedside på Bimmers.

- Tilbakemeldingsskjemaet vil over tid raskt vise om man har med en erfaren og redelig selger å gjøre. I gamle forumløsningen er det i for eksempel Deler selges en liste på 246 sider (3670 innlegg) over seriøse/useriøse selgere. Noe jeg skulle tro var ekstremt utfordrende å bruke for å orientere seg. -Listen er på første siden i egen tråd. Veldig vanskelig var det ikke å scrolle eller trykke Ctrl+F og legge inn brukernavnet. Ville man ha det detaljert, åpnet man den andre tråden og trykket inn på sidetallet som sto i listen. Jeg ser for all del fordelen med tilbakemeldingsgreiene på det nye, men blir de gamle tilbakemeldingene fra den andre løsningen lagt inn der? Selgere som har opparbeidet seg et veldig bra rykte, må jo nå begynne fra scratch igjen. Det gjelder også de med dårlig rykte.

- Man ser fort hvilke andre annonser en selger har ute(listes opp i bunn av enhver annonse om det er noen). -Enig i at det kan være praktisk.

- Man kan sortere annonser på pris. -Det har jeg ærlig talt aldri følt behovet for. Skal man ha noe, er prisen det prisen er. Og det ligger som oftest ikke så veldig mye av de samme artiklene til salgs samtidig. Prisene på bimmers på samme type deler, har som oftest vært ganske jevne. Billigere enn snittet har betydd dårligere, dyrere har betydd bedre. (Med unntak, selvfølgelig). Det kan være greit på biler selges da, der ser jeg at det med fordel kan brukes.

- Vil på et senere tidspunkt muliggjøre endel skreddersøm for hver bruker, samt mulighet til å spre annonsene til andre flater på internett. -Hæ?

- Man kan abonnere på en type annonser. For eksempel få varsel straks det legges ut en ny M3 til salgs. -Ingen tvil om at det er praktisk. Ser forresten at det ligger én M3 under M3, og 2stk under E36.

 

Det burde kanskje blitt satt opp en poll, der brukere kunne stemme over hvilken løsning de liker best. Med den nye forumløsningen er jeg ganske sikker på at Kjøp og Salg, slik det var i forumet, kan forbedres en hel del også. Slik jeg ser det, burde den løsningen kunne optimaliseres. Det perfekte hadde vært den gamle løsningen, med mange av egenskapene fra det nye.

Jeg er ikke kun negativ til alt som blir gjort, selv om det kanskje virker sånn.

 

 

Generelt er jeg positiv til nye kjøp salg, i allefall potensialet som ligger der.

 

Negativt med kjøp/salg:

1) Jeg tror det tar for lang tid å opprette en annonse (ikke at det tar lang tid, men for lang tid). Lista for å opprette en annonse er blitt noe høyere. Dersom man klarer å ha færre sider (er vel bare 2 nå) man må igjennom, og kanskje bedre struktur/ryddighet i feltene som skal fylles ut tror jeg det kan bli noe mer "effektivt".

 

2) Dersom det er blitt kommentert/stilt spørsmål i annonsen bør dette framkomme på førstesiden(i oversikten). "Antall komentarer/spørsmål" eller noe slik. Da tror jeg annonsene kan bli mer levende. En annonse med spørsmål i kan trigge andres nysgjerrighet til å se annonsen.

 

3) Sortering slik det er, med nye annonser øverst, men kanskje en boks ved siden av som viser de annonsene hvor det sist er stilt spørsmål evt besvart.

 

De to siste tror jeg kan bidra til mer levende annonseside.

Skal den nye løsningen beholdes, er jeg enig med deg på de tre punktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tok deg tid til en meget omfattende tilbakemelding, rolfi. Sånt er helt gull for oss!

Vi skal sette oss ned og se hva som kan og ikke kan gjøres framover, og se hvilke alternativer vi har for å bedre denne avdelingen for både selger og kjøper ut fra alle tilbakemeldingene vi har fått. En poll kan muligens være fornuftig, men da er det viktig at vi når alle brukerne med denne pollen slik at vi kan danne oss et reelt bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nevnt det tidligere, men er det mulig med en solgt-funksjon? Jeg solgte et sett med hjul (faktisk den første annonsen som ble lagt inn :D), og merket annonsen som steng. Nå er annonsen borte for meg, og jeg får ikke lagt inn noen kommentar/rating på kjøper.

 

Hadde vært mye bedre med en solgt-funksjon, og at dette gjorde at annonsen forsvant fra hovedoversikten etter at de hadde vært solgt i f.eks. 24 timer, men at den alltid lå under "andre annonser fra selger" eller hva det enn heter. Evt. under en egen fane med solgte artikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...