Gå til innhold

Kjøp & Salg - Forslagkasse


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Ok, var det jeg var redd for. Litt misvisende det "MKJ" skrev i denne tråden.

 

"Da Bimmers.no nå endelig har fått en egen seksjon for Kjøp & Salg, vil det ikke være mulig å legge inn nye annonser i dette forumet. 

 

Hele seksjonen vil stenges ca. 15.11.13. Vi ber og at de som har annonser direkte i forumet flytter disse så snart som mulig til den nye seksjonen for Kjøp & Salg her."

Beklager misforståelsen. K-E har rett i at innholdet i annonsene må flyttes manuelt, da dette er en helt nytt system. Det er også endel felter og valg som må gjøres når man legger inn annonser framover nå. Alt for at det skal bli bedre oversikt, bedre og mer standardiserte annonser som gjør det enklere for kjøpere å orientere seg og finne det de er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern tilfeldig annonse, da dette allerede er veldig rotete, gjør den tilfeldige annonsen det værre.

Istedenfor å ha tre faner for spørsmål, kan man ikke flytte detaljer til høyre for bildet (Det er jo et stort tomrom her), og fjerne "Spørsmål?" og istedenfor bare ha meldingskontakt til selger (Er jo dette som er helt normalt for alle annonsesider)

Og istedenfor å ha et utdrag av annonseteksten (Utdrag selger ikke, overskrift gjør, utdrag ser bare rart ut), så kan man fjerne utdraget, og heller ha pris der nede, i noe større skrift da denne er ganske minimal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske iriterende og ikke kunne gå inn og sette solgt på delene jeg har/hadde til salgs. Nå må jeg drive og svare på pm hele tiden.

Nå kommer det til og bli en oppsving på classic forumet igjenn, da vi som er av den eldre garden liker det enkle. Det nye er sikker flott for ungdomen som sitter med iphonen sin hele dagen og taster. Det og ha tidsbestemt tid på annonsene er noe dritt, noe av det flotte er jo og søke opp tidligere salgstråder for og få en priside på hva man må forvente og selge/kjøpe deler for.

Nå må vi ikke glemme hvorfor Bimmers ble startet" brøyt ut fra bmwccn".

Bare så historien ikke gjentar seg.

 

Hei! Da skal det være mulig å endre annonsen uansett hvor lang tid det tar :)

 

\\ Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern tilfeldig annonse, da dette allerede er veldig rotete, gjør den tilfeldige annonsen det værre.

Istedenfor å ha tre faner for spørsmål, kan man ikke flytte detaljer til høyre for bildet (Det er jo et stort tomrom her), og fjerne "Spørsmål?" og istedenfor bare ha meldingskontakt til selger (Er jo dette som er helt normalt for alle annonsesider)

Og istedenfor å ha et utdrag av annonseteksten (Utdrag selger ikke, overskrift gjør, utdrag ser bare rart ut), så kan man fjerne utdraget, og heller ha pris der nede, i noe større skrift da denne er ganske minimal.

Takk for tilbakemelding. Jeg tror vi må la løsningen "sette seg" noen dager før vi forsøker å gjøre flere endringer, men tar dine innspill med videre. Den tab-løsningen for info er noe av det vi er mindre fornøyd med ja. Dette er en 3. partsløsning, og noen justeringer framover skal vi forhåpentligvis få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det være mulig å søke i gamle salgstråder. Ikke fjern det gamle forumet helt!

Det kan ligge mye god hjelp og info i gamle salgstråder, og jeg har flere ganger hatt bruk for de selv.

Samme med annonsene på den nye delen, som tydeligvis har en tidsbegrensning på 60 dager. Gjerne lås de når de går ut eller delene/bilen har blitt solgt, men ikke slett de helt! La de være søkbare!

 

Jeg vil også virkelig anbefale å revurdere å ta penger for privatannonser på biler. Jeg har en E32 750i som har vært på og av til salgs de siste årene. En stund vil jeg selge, en stund vil jeg ha den selv. Hver gang jeg bestemte meg for å selge, kunne jeg bumpe tråden igjen, uten å legge inn ALT på nytt. Slik det er nå, må jeg altså betale 49kr hver gang jeg får lyst til å selge den, la annonsen låses fordi jeg ombestemmer meg, og betale 49kr når jeg bestemmer meg for å selge igjen?

Mange lufter også bilene for salg, selv om de ikke SKAL selge. "Kan selge til rett pris" osv.
Færre vil annonsere bilene sine for salg her, og forumet vil bli mye fattigere.

 

Det er ikke prisen som er problemet, det er prinsippet.

 

Slik jeg har forstått det, skal det komme mer reklame og mer firmaannonser I TILLEGG til at det skal koste penger å legge ut en bil til salgs?

 

Før autodb begynte å ta penger for annonser, lå det ofte endel gode kupp der. Grunnen til at de begynte å ta penger, forsto jeg var på grunn av mange useriøse annonser, a.la. "Selger lille broren min fordi han er en dritt unge som jeg ikke liker og han er stue ren og ikke gått mange kilo meter".

 

Og se på autodb nå..... Jeg er stygt redd for at det er den veien det kommer til å gå med Kjøp og Salg delen her også.

Ikke har vi spesielt useriøse annonser, så jeg (og flere med meg) ser rett og slett ikke grunnen til at det skal koste penger for annonsering av bil på et åpent entusiastforum, annet enn grådighet fra eierene sin side.

Spesielt når webshopen kommer opp, og det (som jeg har forstått) kommer mer reklame og annonser fra firmaer som gir penger i kassen.

 

Kjøp og Salg delen her har alltid vært en positiv opplevelse. Vær så snill, ikke kvel den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig enig i dette med salg av biler for private. "Alle" bruker finn, og veldig mange legger det inn her i tillegg. Må man betale for begge tror jeg de fleste velger kun et av stedene å annonsere på. Og da vil jeg tro nært opp mot 100% velger finn.no

 

Ellers er kjøpt/salg delen uvant, men jeg tror den er bra når jeg får brukt den litt. Som så mye annet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rolfi og GSS, jeg hører dere, og takker for deres tips og tilbakemeldinger! Justeringer basert på tilbakemeldinger kan og vil fortsatt komme slik at Bimmers.no får sjansen til å bli best mulig i, og for framtiden. Jeg har forståelse for at de fleste ikke ønsker å betale for annonser eller se reklame. Det blir dog veldig vanskelig å holde liv i forumet når medlemskapet er gratis, og kontoen etterhvert blir tom pga. løpende driftsutgifter  ^_^ Vi skal nok komme i mål på et vis, og jeg har jo for øvrig ikke fått noen rapporter om noen som har prøvd å selge lillebroren sin her på Bimmers enda  ;-)

 

Når det gjelder løpetid på annonser så er jeg litt usikker her. Først satt vi den til 30 dager, men så justerte vi den til 60 like før lansering. Jeg har brukt en god del tid på å bla opp og ned i salgstrådene i forumet(gamle løsningene) selv, da jeg er på utkikk etter ny bil og prøver å få en bred oversikt over hvordan Bimmers "fungerer". Noe av det som har irritert meg med salgsforumet slik det har vært, er nettopp gamle salgstråder hvor selger ikke merker gjenstand som solgt eller svarer på henvendelser lenger. Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forslag:

1 uke, 3 dager, eller 1 dag før annonsen går ut på dato så send en notification til bruker slik at han kan velge å fornye annonsen automatisk om den fortsatt er aktiv.

 

 

Forøvrig støtter jeg Rolfi's innlegg 1000% på de første to avsnittene.

 

.For all del ikke slett de gamle annonsene. Steng gjerne kategorien men hold den tilgjengelig og søkbar. Så kan vi evt finne en halvgammel annonse og sende vedkommende PM om varen enda er til salgs. Det ville være den største feilgrepet i bimmers historie å sperre denne! (Ingen overdrivelse, det mener jeg). Og ikke minst et skudd i foten på google-trafikk. Dette mener jeg både i forhold til å finne ting, finne personer, finne pris sjikte, og finne ut hvor sjeldne deler tok veien (hvem som kjøpte dem). Akkurat dette siste punktet har spart meg for hundre tusenvis av kroner de siste 10 årene. 

 

Bimmers er en gullgruve nettopp pga kjøp og salg, det er 90% av grunnen til at jeg er her hver dag

 

Gjerne, når man når et visst punkt i forhold til kompetanse og erfaring vil man bruke kjøp og salg mer konsekvent som et verktøy mer enn de vanlige kategoriene, siden de mest spesialiserte diskusjonene ofte går "bak kamera" mellom de dyktigste folka på bimmers innenfor diverse fagfelt og jeg vet hvilke jeg må sende en PM om det er et skikkelig vanskelig problem jeg har innenfor diverse områder. 

 

...og før jeg glemmer det  "Tuning" herunder overlading /kompressor/turbo burde bli en egen kategori (tror jeg har foreslått det i en annen tråd) både på kjøp og salg og under teknisk kategorien/eller som sidekategori. Da får vi som nevnt skilt OEM fra ettermarked, som gjør ting mye mer ryddig, ikke minst for de som er forvirret fra før. Det er kanskje den ene og alene som vil gjøre forumet mest ryddig i forhold til 1 kategori til. 

 

Og,

Jeg vil ihvertfall foreslå et gratis salgsforum for biler under 20 eller 10k. Biler som normalt ikke ville blitt bekostet med annonsering, ettersom de ofte er "selger om jeg får et bra bud" biler, og som er grunnen til at salgsforum på internet inneholder så mange kanonkjøp fra tid til annen. Jeg har selv endel slike biler, og om folk vet det er tilgjengelig så vil det omsider bli solgt. Men om man må annonsere et helt år for å finne rette kjøper er det litt ille å bruke 10% av en 10k bil på annonser.

Å ha en betaling for annonser, en slags "årsavgift" har jeg ingen problemer med, og foreslo også dette under Gunnar sitt eie. En 500 lapp i året er ingenting for meg om jeg får bruke salgsavdelingen (som nå vil bli et bedre produkt om dere gjennomfører alle forslagene som kommer og legger opp til individualisert oppsett). Det omsettes så mye deler her at det er helt latterlig rått. Skulle jeg kjøpt og solgt deler på Finn.no sine satser måtte jeg hatt et 100.000kr budsjett i året. 

 

Jeg var godt i gang å bygge min egen salgside for BMW deler i Norge, men dere fikser forhåpentligvis det, så da slipper jeg. Så viktig er det for meg å ha en bra kjøp og salg! :smile: Det forrige opplegget var et overfylt basseng i forhold.

 

Eneste ulempen nå er at det ser litt uryddig ut. 

Å få det effektiv og RASKT lesbart burde være en prioritet. Et effektivt salgsforum vil bli ofte besøkt!.

 

Det var den store fordelen med gamle forum layouten.

Ting var så (fra et leser perspektiv) ryddig og innepakket slik at øyene kunne gli nedover skjermen som i "seak and destroy mode" Ulempen var jo at det ikke var noe system på annonsene, annonseoverskrifter, eller annonsemal for tekst (dårlig forklaring, ingen bilde, ingen pris ide, ingen location etc).

Endret av oddis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forslag:

1 uke, 3 dager, eller 1 dag før annonsen går ut på dato så send en notification til bruker slik at han kan velge å fornye annonsen automatisk om den fortsatt er aktiv.

 

 

Forøvrig støtter jeg Rolfi's innlegg 1000% på de første to avsnittene.

 

.For all del ikke slett de gamle annonsene. Steng gjerne kategorien men hold den tilgjengelig og søkbar. Så kan vi evt finne en halvgammel annonse og sende vedkommende PM om varen enda er til salgs. Det ville være den største feilgrepet i bimmers historie å sperre denne! (Ingen overdrivelse, det mener jeg). Og ikke minst et skudd i foten på google-trafikk. Dette mener jeg både i forhold til å finne ting, finne personer, finne pris sjikte, og finne ut hvor sjeldne deler tok veien (hvem som kjøpte dem). Akkurat dette siste punktet har spart meg for hundre tusenvis av kroner de siste 10 årene. 

 

Bimmers er en gullgruve nettopp pga kjøp og salg, det er 90% av grunnen til at jeg er her hver dag

 

Gjerne, når man når et visst punkt i forhold til kompetanse og erfaring vil man bruke kjøp og salg mer konsekvent som et verktøy mer enn de vanlige kategoriene, siden de mest spesialiserte diskusjonene ofte går "bak kamera" mellom de dyktigste folka på bimmers innenfor diverse fagfelt og jeg vet hvilke jeg må sende en PM om det er et skikkelig vanskelig problem jeg har innenfor diverse områder. 

 

...og før jeg glemmer det  "Tuning" herunder overlading /kompressor/turbo burde bli en egen kategori (tror jeg har foreslått det i en annen tråd) både på kjøp og salg og under teknisk kategorien/eller som sidekategori. Da får vi som nevnt skilt OEM fra ettermarked, som gjør ting mye mer ryddig, ikke minst for de som er forvirret fra før. Det er kanskje den ene og alene som vil gjøre forumet mest ryddig i forhold til 1 kategori til. 

 

Og,

Jeg vil ihvertfall foreslå et gratis salgsforum for biler under 20 eller 10k. Biler som normalt ikke ville blitt bekostet med annonsering, ettersom de ofte er "selger om jeg får et bra bud" biler, og som er grunnen til at salgsforum på internet inneholder så mange kanonkjøp fra tid til annen.

Tar mye av poengene her! Takker  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...