Gå til innhold

Motordefekt, noen som har diagnosesystem og kan ta en rask test over min motor for å finne feil? E46, Drammen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Motoren min går rundt men jeg klarer ikke å få start på den, tror motoren er i nødmodus og kanskje bare så enkelt som å bare slette noen feilkoder... men tror jeg har bensin tett muligens! 

Trenger hjelp 

 

Ola

Skrevet

Har du noe mere beskrivelse av problemet. Stoppet motoren under kjøring? Eller plutselig en morgen? Sveiver den rundt lettere enn normalt?...om du har lagt merke til noe... Flyttet du bilen med kald motor i noen sekunder og stoppet den?

 

Ellers gjelder det å få lest elektronikken. Å slette feilkoder hjelper sjeldent. Årsaken til feilkoden må også rettes.

Skrevet

Det som skjedde: Jeg kjørte, merket at bilen virket litt dau så jeg testet den med å gi bånn kule i andre gir. Når den kom over 5000 omdreininger døde plutselig motor og startet og døde igjen (startet igjen sikkert pga girstart/bakkestart ish). Det kom ikke noe knekk lyder / hard tiking eller lignende. (stussa litt når jeg lukket opp oljelukket og den damper, så hadde nok lite olje)

-Rett før dette skjedde skrallet katalysatoren min noe jævlig, var nok løs innmat, men det skal vist ikke ha noe betydning av at motoren tar selvmord.

-Den er heller ikke tett etter jeg har kjent at eksos kommer når jeg prøver å starte motor.

- Deretter prøvde jeg koble av batteriet og la det hvile over natten, funket ikke.

-Når jeg prøver å starte motoren går den rundt, men starter ikke. 

-Prøvde og taue den bortover, da får jeg start på motoren, men den har ikke noe funksjon når jeg gir gass, og det tikker fra MANGE relèer når motor var igang, motor døde når bilen stanset.

 

Kan det ligge en feil ved gasspjelet? eller noe lignende hos bensin systemet som dyser osv?

Skrevet

Høres ut som den er i seriøst nødmodus ja.

Hadde en nesten lignende sak på min 318. (N42 motor)

Da jeg ga den en del turtall opp en bakke så plutselig lugget den ganske mye og begynte å fuske og dra meget dårlig. Hørtes ut som den gikk på 3 sylindre. Fikk også motorlampe.

Jeg har en sånn Bluetooth dings koblet til diagnoseuttaket så jeg svingte av veien, så med motoren i gang (måtte holde den på gassen) koblet jeg opp telefonen (Samsung S3) og fikk resatt en masse feilmeldinger som hadde dukket opp.

Vet at en av meldingene var syl 3 missfire i allefall.

Etter det så har den gått like fint.

Få tatt diagnose og prøv å resette feilmeldingene.

 

Tror denne er nyeste versjon av disse adapterne. Er jo nesten gratis, men så bør du ha en Android telefon også

http://www.ebay.com/itm/ELM327-v1-5-Bluetooth-Mini-Small-Interface-OBD2-Scanner-Adapter-TORQUE-ANDROID-/400496352264

Skrevet

Det er vel 2 utakk for diagnose på disse bilene.. Mener du skal ha et utakk under ved rattstammen også?

Rett meg om jeg har feil.

Skrevet

Om du har to uttak, så tror eg ikkje at du får kontakt med motorhjernen fra OBD2 kontakten, kun fra den runde i motorrommet. I følge din forklaring, så kan det være at bensinpumpa har tatt kvelden. Den tror eg ikkje at du vil få feilkode på, men du vil kunne få mange andre "følgefeilkoder"

Skrevet

På Carsoft og Bmw 1.4.0 som er di mest vanlige diagnoseprogrammene får enn hvertfall ikkje målt bensintrykk. Må i så fall bruke eit mer avansert program.

Skrevet

Okei det kan godt henne.. Veit at det skal gå ann å måle hvor mye bar pumpa gir. Dette ble gjort noen år tilbake på min bmw e36 værtfall :) Kan ikke skjønne noe annet at det skal være noe vanskligere på e46 men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...