Gå til innhold

Min 123d Performance (Nürburgring reisebrev s29)


Papperboy
 Share

Anbefalte innlegg

etter et vel overstått banetreff ble Beste rundetid på rudskogen 1:51.**

loggingen fungerte veldig bra helt til vi skulle bruke den i -Martin- sin..

da fikk jeg ikke lagt inn punktene på rudkogen.. jaja har jo rådataen så får se om jeg får fiksa det..

men tipper martin var 1-2 sekunder raskere enn meg pga av camberplatene han har montert da bilen hans hadde hakket bedre grep forran..

men det var temmelig dødt løp tokk meg bare noen meter per runde

bilder/film kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst camberplatene skal være årsaken, så skal du ha vesentlig slitasje i ytterkant av framhjulene :) 

 

Andre faktorer kan være forskjell i vekt, samt bensinmotoren er mer fleksibel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved ett tidspunkt på søndag var jeg passasjer i en bil som lå bak både Martin og Fredrik. Bilene lå tett på rekke ned Angsten. I midten av angsten, når man er sånn cirka mellom bremsing og pådrag, så var det helt tydelig å se at begge bilene understyrte en del. Og dette var mer uttalt på Fredrik sin bil, som ikke har camberplater.

 

Nå var jeg kun passasjer hos Martin på søndag, men det er jo tydelig å se at det er litt ulik kjørestil også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja martin har et par fordeler på meg med camberplatene M3 stabstag, m3 travers foringer, quaifediff og en smoothere momentkurve..

men jeg kommer meg sakte men sikkert ditover jeg også ;) så får vi se hvordan det blir om noen treff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge kjørte med Pirelli P-zero rosso asymetrico.. martin har jo også en del flere runder på rudskogen enn hva jeg har da.. dette er jo første ordentlig trackday'en min på rudskogen mens martin har 3 eller 4 der.. så mulig han har litt sporvalg på meg også.. blir spennende å se hvordan det blir på ringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var banebilprosjektet solgt så da har det satt litt kjøpekraft inn i bimmer'n. Og da er det quaife diff som står på tur. prøver å finne ut smarteste måten å gjøre dette på da jeg mest sansynlig har sveisen kron/planet hjul som gjør hele affæren ganske dyr.. så lurer på om jeg skal bruke noen kontakter å kanskje få tak i nytt ferdig borret kron/planethjul eventuelt fra en 123d med automat så jeg kan installere diffen selv :) skal sende noen mail i morgen.. har også fått fortgang i noen carbon deler rundt om.. håper bare jeg får det før ringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...