andreaskarm Skrevet Januar 6, 2014 Share Skrevet Januar 6, 2014 hehe... Ja, var faktisk å kikket på samme opplegget. Men de andre var ikke så gira. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Januar 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2014 å prøve å få ut noen diesel injectorer er ikke lett så jeg ringte Bmw for å høre hva de skulle ha for å nappe ut 4 injectorer... da forklarte jeg at motoren var tatt ut og det var ingenting som måtte gjøres før de skulle taes ut.... etter kundebehandleren som helt klart ikke hviste i det heletatt hva det var snakk om snakka med mekanikeren kom de frem til at de måtte ta 1.5time betalt for jobben.. og det som ble den nette sum av 2500kr uvillig til å bli flådd av bmw tittet jeg rundt for å finne dette verktøyet de bruker som kostet.. jo akkurat 2500kr.. da tenkte jeg først at jeg heller ville kjøpe verktøyet istedefor så har jeg ihvertfall noe igjen for denne unødvendige utgiften.. MEN etter å ha googla rundt i hytt å gevær og sett litt ordentlig på hvordan dette verktøyet faktisk fungerte.. så fikk jeg en ide.. så jeg ringte mekanikeren å spurte om gjengesnittet på injectorene som var M14x1.5.. så sjekka jeg biltema.. de hadde ikke noe muttere i den størrelsen.. men etter litt googling fant jeg ut at porche og vw transporter T5 har M14x1.5 i gjengesnitt på hjulmuttrene så da ringte jeg litt rundt på steder som selger dekk og møller bil.. og fant til slutt på euromaster på berger (gammle sharif) og da fikk jeg faktisk en.. som vi lagde dette fantastike verktøyet av... så da var det bare å nappe ut injectorene med en "ronker" vi festa på verktøyet mitt.. hele seansen med å lage verktøyet og forske på det samt å dra ut injectorene tokk oss en tid på ca 40min.. så jeg er veldig glad for at ikke jeg lot Bmw flå meg.. når den første injectoren var ute ble jeg så glad at jeg tokk et bilde av det så skrudde vi av toppdekselet for å se hvordan det så ut under.. planene for hva som skal gjøres mens motoren er ute er også klare.. det blir nemmelig EGR blockoff og DPF delete.. samt chip som støtter under dette.. chippingen gjør jeg selvfølgerlig hos http://www.chipsenter.no/ i dag er domme dagen.. da vi skal ta av toppen og endelig får se hva som har hendt under der.. og om motoren kan reddes.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Ser bra ut dette. Kjekt å ha gode lokaler å skru i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Januar 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2014 i dag skrudde vi av toppen noe som gikk veldig greit... ingen store overaskelser.. med det.. men det var jo nå dommen skulle komme.. og jeg skulle finne ut hvor ille dette faktisk var.. og jo det var faktisk VELDIG mye bedre enn forventetser ut som ting har gått veldig bra.. var noen spor etter noen ventiler på stempel 1 og 4 men ventilene ser ikke bøyd ut engang... men sender inn toppen uansett så jeg vet den er 100% her er litt bilder her har jeg akkurat tatt av toppen så tokk jeg ut alle løfterene og "pusherene" viktig å holde orden på de så de blir satt der de satt så da gjorde jeg sånn: når det var ute kjørte jeg den i delevaskeren: og da ble den så fin så da er toppen klar til levering som skjer i morgen.. så håper jeg å få det i stand igjen så fort så mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Januar 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2014 hvis du ser på den nermeste stemplet ser du merke etter der stempelet har truffet ventilen.. men det var ikke noe hakk.. virka nesten som det bare har hvert borti å ikke kræsja helt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Januar 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2014 da var toppen levert inn hos motorteknikk i oslo Benjamin Kristiansen og Andy520iA reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Januar 9, 2014 Share Skrevet Januar 9, 2014 Flinke gutter:).Fant du ut hva som har sviktet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Januar 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2014 forlebig så så det ut som det hadde gått eksepsjonellt bra.. kunne ikke se noen skader på ventilene i det heletatt.. kan jo være at det var de hydreuliske ventilløfterene som har tatt smellen.. men dette finner vi jo fort ut av når de ringer meg etter å ha sett på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Noe nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2014 ikke enda, venter på telefon ifra motorteknikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2014 selger performance felgene mine til høyeste bud.. de passer vel også e36 og e46 om jeg ikke tar feil dette er da hel bilder OG bilde av alle skavanker da dette ikke er nye felger lengere personlig synes jeg de er i veldig god stand.. dekkene er så som så ikke billig dekk men slitt innerst går en halv til hel sesong til men det kommer litt ann på camber.. kule felger i orginal kvalitet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNJ Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Fine felger! Hvilke dekk sitter på felgene? Datokode? Dimensjon? Hvor holder du til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Er de felgene 7.5x18 ET49 og 8.5X18 ET52? Det er vel det som er til 1 serien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2014 det er de som er til 1 serien ja.. mener det er 255/3518 bak og 215 40 18 forran... men er ikke helt sikker.. det er kumo dekk så jeg på bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2014 holder til i oslo området.. nermere bestemt skedsmokorset har også et stående bud på 5000,- som jeg kanskje synes er litt lite så derfor jeg la det ut her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå