Tonio Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Hei. Jeg er litt usikker på hva jeg skal legge ut BMW'en min for, ettersom 535IA E39 er en relativt sjelden bil og det ligger lite jeg kan sammenligne med. Så det jeg lurer på er hva dere ville gitt for bilen, og hvilken pris som kan være reel for meg å legge den ut til. Info: - 1998 BMW 535IA E39 - Kilometerstand ca. 220 000km - V8 - uten ulyder, bruker ikke olje - 98% rustfri - Grålilla, med brunlilla skinninteriør (SOM NYTT!) - 1 eier på 50 før meg - Kvitteringer på nærmere 100 000kr de siste to årene - Fullt servicehefte - EU-ok til slutten av 2014 - To felgsett til sommer, et til vinter (nesten nye piggdekk) - Original Setter stor pris på svar! Med vennlig hilsen Anton Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Jeg solgte min tidligere 1998 535iA med full dokumentasjon og servicehistorikk for 155.000kr for to år siden. Bilen var gått 182.000km og hadde etter mitt syn en vesentlig bedre fargesammensetning enn din bil (og i en mer påkostet versjon som sådan). No offence, men lilla interiør appelerer dessverre ikke til folk flest. Den uoriginale spilleren du har montert gjør helhetsinntrykket av bilen dårligere og trekker svært mye ned. Nå er det jo kjent at prisene på E39 har rast og jeg vil derfor tro at en reell salgspris ligger et sted mellom 70-100.000kr for ditt eksemplar. Jeg mins å huske at det lå tilsvarende modeller på finn i dette prisleiet for kort tid siden og disse er solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 For det første så var det en nydelig original bil estetisk sett Men som det nevnes over her så trekker fargen på interiøret ned og særlig den ettermontert spilleren gir ett dårlig inntrykk, men du har igjen ryddig eier historikk, god dokumentasjon på vedlikehold og en bil som ser velholdt ut Prisene på E39 med V8er har sunket drastisk de siste årene og man kan i noen tilfeller få mye bil for pengene, 535I er også en modell som havner litt i skyggen av 540I som de fleste foretrekker da den ikke ligger så langt unna i pris. Mye av de 535I som har vært til salgs har vært biler med uorginal M-sport plast, lang kilometerstand og generelt slitene ungdomskjørte utgaver. Din bil er en ryddig originalbil og bør derfor ha enkelte fordeler prismessig Etter hva som ligger ute til salgs nå så ville jeg prøvd meg på 100 000-110 000 kr så kan du heller ha litt prutningsmon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Prisene på E39 med V8er har sunket drastisk de siste årene og man kan i noen tilfeller få mye bil for pengene, Din bil er en ryddig originalbil og bør derfor ha enkelte fordeler prismessig Etter hva som ligger ute til salgs nå så ville jeg prøvd meg på 100 000-110 000 kr så kan du heller ha litt prutningsmon. Egentlig stemmer ikke det helt. E39 540 har holdt seg meget godt i pris i 10 år, spesielt touring/varebil har kostet 120-150k i årevis.Men resten av bilene har rast i kjelleren. For et par mnd siden ble det solgt en 535ia i Moss for 45 000kr... Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg lagt den ut på finn for 70 000 kr. Er man en av disse som har Finn.no som hobby, så kan man jo alltids legge den ut for 20k til, og slite i månedsvis med pruting, prisnedsettelser og obskure innbytteforslag. Milfhuntern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Egentlig stemmer ikke det helt. E39 540 har holdt seg meget godt i pris i 10 år, spesielt touring/varebil har kostet 120-150k i årevis.Men resten av bilene har rast i kjelleren. For et par mnd siden ble det solgt en 535ia i Moss for 45 000kr... Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg lagt den ut på finn for 70 000 kr. Er man en av disse som har Finn.no som hobby, så kan man jo alltids legge den ut for 20k til, og slite i månedsvis med pruting, prisnedsettelser og obskure innbytteforslag. Ja de har alltid ligget stabilt i pris inntil nå nylig, det er jeg helt enig med deg i. Men i det siste så ha jeg sett flere 540I som som har kostet under 120 000 kr, nå nylig en 2002 modell 540I til 135 000 kr. En annen ting jeg føler er at prisene på disse bilene varierer veldig etter hvor mange som ligger ute, for antallet E39 med V8er til salgs varierer veldig og går i perioder føler jeg. I perioder så kan de ligge helt opp i mot 8-10 stk 540I og da er det klart prisene på disse presses, og særlig på 535I som er en mindre modell.Per dags dato så ligger det kun to 540I og en 535I til salgs, med så få biler til salgs så kan nesten selgerne bestemme prisnivået selv. Ene 540en koster 135 000 kr og er i grei stand, men alt for dyr (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44524082) Den andre som er en Touring koster 99 000 og ser veldig sliten ut. Her mistenker jeg også kilometerjuks da den ser alt for sliten ut i interiøret til å ha gått 181 000 km (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44345800 ) Eneste 535en ligger alt for høyt i pris og jeg synes også der er rart at det ikke er noen interiørbilder, på grunnlag av denne så mener jeg at det er fornuftig å legge ut trådstarter sin bil til rundt 100 000 kr. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44276033 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ess Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 I vår var det en rimelig strøken 535iA '99-modell kjørt 160.000 til salgs hos Bavaria på Bryne. Den hadde sportsinteriør og sportsunderstell, samt tre måneders garanti fra Bavaria. Salgsprisen var satt til 89.000, men jeg antar at den ble solgt mye rimeligere etter rundt en måned. Jeg skulle i hvert fall få den for 82.000 da jeg var og prøvekjørte den noen uker tidligere. Jeg synes Werthers prisforslag virker fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Parts24 Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Har solgt en del biler selv, både for meg selv, venner og kjente osv. Jeg pleier alltid å si at jeg selger bilen din kun visst jeg får bestemme prisen - høres sikkert flåsete ut, men problemet er at 90% av alle annonser på finn er feilpriset, dvs de kommer ikke til å selge. Skal du selge bilen, eller skal du støtte finn med 489,- kroner? Såklart, er du forhandler har du litt mer pondus til å få igjennom et salg til en høy pris, men på privatmarkedet er det knallhardt. Å legge bilen til riktig pris med en gang gjør at alle ser annonsen din og blir interessert tidlig - dermed får du raskt mange henvendelser og kan selge bilen uten noe særlig pruting. Om du legger den for å høyt får du lite henvendelser og mye useriøs pruting. Pris for denne bilen.. tja.. 70 er kanskje i billigste laget, men setene trekker ned altså... kanskje legge den ut for 69 eller 79 da. Har selv en 01 E39 520d stv som jeg skal selge snart, den er ganske bra - tenker å slenge den ut til 59.000,- Litt OT deler av tråden, men dere skjønner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonio Skrevet Oktober 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2013 Tusen takk for alle svar! Gir meg ihvertfall et hint om hva jeg kan legge den ut til. Hverken fargen på bilen eller interiøret er særlig fint, og det skjønner jeg godt gjør bilen mindre attraktiv. Samme gjelder spilleren, den ødelegger mye av helhetsinntrykket. Men bilen har blitt brukt til et par langturer til Danmark og Sverige, og derav endte det opp med at jeg kjøpte en uoriginal spiller i Sverige for å slippe radiomusikken hele tiden. Burde nok kanskje montert den originale igjen før salg. Ut fra svarene jeg har fått her og på Bimmeren.no, så virker det som rundt 80-90 virker som en fornuftig prisklasse. 89 000kr var det jeg i utgangspunktet hadde tenkt selv, så tror jeg går for det. Blir den ikke solgt for den prisen, så får jeg prøve meg lenger ned. Selv om jeg ikke liker tanken av å støtte finn.no med nesten 500kr... Jobber som MC-mekaniker, så har bra tilbud på skadede sykler. Har fikset opp, brukt dem litt, lagt dem ut for salg og solgt dem på dagen nesten. Ingen tvil om at bilmarkedet er mye hardere enn MC-markedet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå