Jump to content

Motortrimming punkt på EU kontroll 2014?


Erikyog
 Share

Recommended Posts

Om jeg har forstått det riktig så må det en Dyno rulle til for å måle bilers effekt, det er vel en betydelig utgift for diverse verksteder som vil være sertifisert for EU kontroller. Ergo noe som med liten sannsynlighet vil bli gjennomført.

Link to comment
Share on other sites

Skal man tas for trimming må motoren ut av bilen og sendes på labratorium, der den kjøres med rette forhold osv.
Og vil tro det skal RIMELIG mye til for at man går så drastisk til verks. :P

 

Men det er vel kanskje enkelt og se på motorstyringen at den er tuklet med, med tanke på chip osv?
Eller må ikke man ha spesilt utstyr for slikt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte mer på SVV, om dem oppdager trimming osv.
Leste for en stund siden at skulle dem ta noen for trim, måtte motoren sendes på lab for grundig testing osv for og kunne bevise nok til og gi bot. :)
Og det skjer nok aldri uansett. :P

 

Men jer er litt mer skeptisk til dette med at dem kan se i motorstyringa om den er trimmet, er dette faktisk mulig?
I såfall må man til med sånn boks du kan laste inn og ut programmet før og etter EU. :)

Link to comment
Share on other sites

Det finnes en boks for det meste ;-)

Hvis en må inn med originalfil hvert annet år for EU så er det ingen problem. Men tror ærlig talt ikke at det blir nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes en boks for det meste ;-)

Hvis en må inn med originalfil hvert annet år for EU så er det ingen problem. Men tror ærlig talt ikke at det blir nødvendig.

 

Neida, det er ikke noe problem, om bilen din støtter sånn PPC/Iflash greier. :)

Ellers så må man vel til og operere med flere hjerner.. :P

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt at dette kan bli noe problem.

 

Enten så monterer de inn diagnose på ECU, eller bare kikker i dashbordet etter feilkoder. Og feilkoder blir jo meldt uansett.

Det blir det også om de mener motoren er uorginal.

Som sagt, jeg ser ingen forskjeller, bortsett fra teksten på punktet.

 

Begynner EU folka å være urimelige så er det bare å true med at det blir siste kontrollen der, så blir de automatisk mer medgjørlige. Enhver kontrollør med kompetanse vet hvor mye ekstraarbeid dette er for kunden, og at BT ikke kan bevise noe, så de lar sånne ting bare være. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...