Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg har forstått det riktig så må det en Dyno rulle til for å måle bilers effekt, det er vel en betydelig utgift for diverse verksteder som vil være sertifisert for EU kontroller. Ergo noe som med liten sannsynlighet vil bli gjennomført.

Skrevet

En dynorulle vil "aldri" kunne stadfeste nøyaktig effekt i motoren, dermed kan man heller ikke taes for trimming på denne måten. :) Ingen fare enda :)

Skrevet

Skal man tas for trimming må motoren ut av bilen og sendes på labratorium, der den kjøres med rette forhold osv.
Og vil tro det skal RIMELIG mye til for at man går så drastisk til verks. :P

 

Men det er vel kanskje enkelt og se på motorstyringen at den er tuklet med, med tanke på chip osv?
Eller må ikke man ha spesilt utstyr for slikt?

Skrevet

Det har dem ikke lov til nei, blir vel det samme som at jeg skulle tatt med et verktøyskap eller et par muttertrekkere hehe :)

Skrevet

Jeg tenkte mer på SVV, om dem oppdager trimming osv.
Leste for en stund siden at skulle dem ta noen for trim, måtte motoren sendes på lab for grundig testing osv for og kunne bevise nok til og gi bot. :)
Og det skjer nok aldri uansett. :P

 

Men jer er litt mer skeptisk til dette med at dem kan se i motorstyringa om den er trimmet, er dette faktisk mulig?
I såfall må man til med sånn boks du kan laste inn og ut programmet før og etter EU. :)

Skrevet

Det finnes en boks for det meste ;-)

Hvis en må inn med originalfil hvert annet år for EU så er det ingen problem. Men tror ærlig talt ikke at det blir nødvendig.

Skrevet

Det finnes en boks for det meste ;-)

Hvis en må inn med originalfil hvert annet år for EU så er det ingen problem. Men tror ærlig talt ikke at det blir nødvendig.

 

Neida, det er ikke noe problem, om bilen din støtter sånn PPC/Iflash greier. :)

Ellers så må man vel til og operere med flere hjerner.. :P

Skrevet

Nei det er jo ikke alle som kjører E39 hehe. Flere hjerner hadde jo vært praktisk på flere måter :-D

Skrevet

Hva hvis man har montert større, "blank" eller annen type uoriginal turbo, intercooler, men kjøreturen ikke beviser noe annet? Baseres dette kun på utseende i motoren?

Skrevet

Ser ikke helt at dette kan bli noe problem.

 

Enten så monterer de inn diagnose på ECU, eller bare kikker i dashbordet etter feilkoder. Og feilkoder blir jo meldt uansett.

Det blir det også om de mener motoren er uorginal.

Som sagt, jeg ser ingen forskjeller, bortsett fra teksten på punktet.

 

Begynner EU folka å være urimelige så er det bare å true med at det blir siste kontrollen der, så blir de automatisk mer medgjørlige. Enhver kontrollør med kompetanse vet hvor mye ekstraarbeid dette er for kunden, og at BT ikke kan bevise noe, så de lar sånne ting bare være. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...