SigurdE36 Skrevet November 1, 2013 Share Skrevet November 1, 2013 Leste denne artikkelen forrige uke, som sikkert flere andre. Her står det at AM-Car klubben jobber med å få i gang "Hobbykjøring registrering". Noen som har hørt noe om dette? Er jo veldig interessant om dette er noe som er mulig å få til. Er jo ekstremt frustrerende å måtte betale flere hundretusener i avgift for hobbybiler, som bare blir brukt lite om sommeren. http://www.tv2.no/underholdning/broom/volvo-240-anders-takket-nei-til-en-million-for-den-gamle-volvoen-4146828.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 1, 2013 Share Skrevet November 1, 2013 Amcar som bilorganisasjon gjør en sykt bra jobb for oss bilentusiaster så det skulle ikke forundre meg at de har noe slikt på trappene. NAF og KNA går bare rundt og godsnakker med polikerene, hvor mye har de fått igjennom for oss bilentusiaster? For Amcar kan vi takke 30 års reglen for veteran, alternativ avgifts beregning, og diverse unntaksregler og mye mer evi og hsd reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet November 1, 2013 Share Skrevet November 1, 2013 Kanskje man burde melde seg ut av Naf og inn i amcar? Aldri sett Naf gjøre noe annet enn å prate om ting som ikke blir endret og selge varer som egentlig ikke er billig selvom man er medlem! I norge har to motor organisasjoner jobbet for oss bil eller mc folk. Det er Amcar og NMCU! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet November 1, 2013 Share Skrevet November 1, 2013 Virker som NAF er mer en organisasjon for den gjennomsnittelige nordmann der bil er kun et transportmiddel, mens amcar er for 'oss' bilinteresserte. Støtter de fullt ut i det meste de gjør, i motsetning til NAF.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 1, 2013 Share Skrevet November 1, 2013 Kanskje man burde melde seg ut av Naf og inn i amcar? Aldri sett Naf gjøre noe annet enn å prate om ting som ikke blir endret og selge varer som egentlig ikke er billig selvom man er medlem! I norge har to motor organisasjoner jobbet for oss bil eller mc folk. Det er Amcar og NMCU! Det har jeg gjort, delvis fordi jeg også liker Amcars og abonnerer på bladet men også for å støtte en organisasjon som faktisk gjør noe nyttig for oss Jeg kunne ikke se noen fordeler med å være NAF medlem, gidder ikke å støtte en organisasjon som bare jatter med. Hadde det ikke vært for amcar så hadde vi hatt enda jævligere avgifter enn vi har nå. Når CO2 komponenten ble tatt i bruk for fullt i 2007 så fikk de igjennom at motorvolum avgiften falt bort og de fikk redusert vektavgiften drastisk, disse avgiftene ville politikerene beholde i tillegg til den nye CO2 avgiften. Sånn sett så ville en ny E60 M5 den gang ha kostet tett på 2,5 mill i stede for 1,7 som den gjorde da, bare for å ta ett eksempel Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 2, 2013 Share Skrevet November 2, 2013 +1 på Naf. Tok selv den store kjøpstesten til ca 2000,- når jeg kjøpte bilen min og selv om de fant feil så overså de grove feil som alvorlig rust. I tillegg hadde de ikke diagnoseapparat som tok 20pins Bmw pluggen og fikk ikke tatt den heller. Tidligere synes jeg Motor var litt interessant å lese men nå består det kun av "Reisemagasinet" og "bobilnytt" og diverse dekktester. Gørrkjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet November 2, 2013 Forfatter Share Skrevet November 2, 2013 NAF er kanskje ikke helt beste organisasjonen, har bra erfaring med EU-godkjenning på Ulven i Oslo hvertfall. Ingen som har hørt noe om denne hobbykjøringen AM-car visstnok jobber med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå