LarsBMW Skrevet November 2, 2013 Share Skrevet November 2, 2013 Noen som vet om det gjør noe å skifte fra orginal grønn bmw frostvæske til blå fra blåtind? Uten å ha spylt gjennom. Tappet blokka via bolten under eksosmanifolden og gjennom tappeskruen på radiator. Denne blå fra blåtind skal være godkjent for alutopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 2, 2013 Share Skrevet November 2, 2013 Ja tror blå og grønn er ganske det samme bortsett fra at den grønne varer vel i 5 år mens den blå skal skiftes tidligere. Jeg kjører på denne fra Mobil 1 og den er klassifisert som Blå/Grønn. http://www.mobil.com/Russia-English/Lubes/PDS/GLXXENANCMOMobil_Antifreeze_Extra.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet November 2, 2013 Share Skrevet November 2, 2013 Det tror jeg også. Er vel rød og gul du ikke bør blande med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 2, 2013 Share Skrevet November 2, 2013 Jeg har også gått fra grønn til blå (på Mazda) uten noe som helst problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet November 2, 2013 Share Skrevet November 2, 2013 Det finnes tre forskjellige typer, det er blå, grønn og rød. Blå og grønn går det an og blande om værandre, men blå eller grønn blande med rød, det er fyfy. Rød brukes på motorer med stålblokk tror jeg, og blå, grønn brukes på aluminiumsblokker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet November 2, 2013 Share Skrevet November 2, 2013 Er vell blå som er for stål? Mener å huske at den gule går til absolutt alt, ganske allright Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 2, 2013 Share Skrevet November 2, 2013 Jeg hadde grønn. Etter vannlekasjen min foret par uker siden ble det gul. Har blitt blandet litt gul og grønn siden systemet ikke var helt tomt. Ingen problem med det hvertfal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Blå og grønn kan blandes om en annen ja, gul kan blandes med alle kjølevæsker, rød skal ikke blandes med blå eller grønn. Forøvrig så har man mange farger, men de vanligste er blå,grønn og rød, i tilegg er det gul, lilla og rosa. Rød er en longlife kjølevæske som man kan kjøre med i ca 5 år før den skiftes ut, noe hyppigere intervall på blå/grønn ca hvert andre år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Når du først skal skifte så anbefaler jeg at du spyler gjennom,samler seg en del rusk fra kjølesystemet på ett par år,tar jo bare noen minutter med en hageslange,ventet hele 3 år før jeg skiftet på min forrige E39 og der var det mye dritt i kjølevæska. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet November 4, 2013 Forfatter Share Skrevet November 4, 2013 Har alltid hørt at blå og grønn kan blandes, men når jeg leser på nett er det så mye meninger. Noen som finner noe sted på nett om blåtind fra europris er ok på motorer med alutopp? Finner ingen blåtind hjemmeisde feks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 4, 2013 Share Skrevet November 4, 2013 bare piss folkens,man skal ikke blande farger pga fargen sier hvilke tilsetningstoffer som er i frostvæska (blandng kan da medfør koagulering/gjørme ) de som kan blandes står det spesifikt på flaska om den er blandbar eller ei, eneste som alltid stor sett er "universal" er gul frostvæske og alle farger kan man faktisk få i longlife. men så folk ikke skal bli nervevrak veldig ofte så går det fint uansett om man blander men som sagt det KAN koagulere å bli en sånn flott gjørme grøt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå