Gå til innhold

Blande blå og grønn frostvæske

LarsBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det gjør noe å skifte fra orginal grønn bmw frostvæske til blå fra blåtind? Uten å ha spylt gjennom. Tappet blokka via bolten under eksosmanifolden og gjennom tappeskruen på radiator.

Denne blå fra blåtind skal være godkjent for alutopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes tre forskjellige typer, det er blå, grønn og rød. Blå og grønn går det an og blande om værandre, men blå eller grønn blande med rød, det er fyfy. Rød brukes på motorer med stålblokk tror jeg, og blå, grønn brukes på aluminiumsblokker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå og grønn kan blandes om en annen ja, gul kan blandes med alle kjølevæsker, rød skal ikke blandes med blå eller grønn.

Forøvrig så har man mange farger, men de vanligste er blå,grønn og rød, i tilegg er det gul, lilla og rosa.

Rød er en longlife kjølevæske som man kan kjøre med i ca 5 år før den skiftes ut, noe hyppigere intervall på blå/grønn ca hvert andre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når  du først skal skifte så anbefaler jeg at du spyler gjennom,samler seg en del rusk fra kjølesystemet på ett par år,tar jo bare noen minutter med en hageslange,ventet hele 3 år før jeg skiftet på min forrige E39 og der var det mye dritt i kjølevæska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare piss folkens,man skal ikke blande farger pga fargen sier hvilke tilsetningstoffer som er i frostvæska (blandng kan da medfør koagulering/gjørme )

de som kan blandes står det spesifikt på flaska om den er blandbar eller ei, eneste som alltid stor sett er "universal" er gul frostvæske

og alle farger kan man faktisk få i longlife.

men så folk ikke skal bli nervevrak veldig ofte så går det fint uansett om man blander men som sagt det KAN koagulere å bli en sånn flott gjørme grøt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...