Tronstad Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Jeg fikk for en måneds tid siden installert en Quaifè sperre diff ( 25% ) på bilen min, Jobben ble gjort på Arctic Trucks i drammen, veldig fornøyd med arbeidet og folka som jobbet der, så det kan anbefales ! Tror det hele kom på sånn ca 20 tusen ferdig montert, stiv pris men det er absolutt verdt det i mine øyne, fit and forget oppgradering ! Så nå går jeg bare og gleder meg til snøen kommer ! Har jo fått lekt litt på våt asfalt og litt grusveier og det funker veldig bra ! ikke noe trøbbel med antispinn eller lignende, om noe har det bare blitt bedre i den forstand at den slår inn litt sjeldnere nå. Dette er en oppgradering jeg anbefaler alle som er glad i og kjøre litt aktivt og skaffe seg, det er vel VERDT DET ! Bestilte diffen fra Birds auto i england for de som skulle lure (http://www.birdsauto.com/) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Jeg tror på det. Miataen min har Torsen diffbrems, og er meget effektiv ut av svingene. E46en spinner ofte vekk effekten på innerhjulet, med mindre man har veldig god fart inn i sving slik at man kan legge bilen i sladd med g-kreftene i ryggen. Min er også senket med stive fjærer, så tror ikke grepet på bakhjulene er særlig bra. Bilen din vil nok ha en fordel i bruktmarkedet når du skal selge - folk som ser etter en slik type bil vil sette pris på det utstyret. Så det er jo ikke bortkastede penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Jeg har lenge vurdert Quaife diff til E90en, med 265 hk og 560 nm så er det håpløst å unngå hjulspinn ved kjapp i gangsetting eller ut av sving. Hjelper med 275 bakdekka men likevel så spinnes mesteparten av først og andre gir bort hvis man ikke har på antispinn. Men med en kostnad på 20 000 så vet jeg jammen ikke om det er verdt det, er jo mer en halvveis på vei til en bil med X drive :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Kjører man mye aktivt så vil jeg si at det er verdt det. Men driver man bare med hverdagskjøring er det lite vits, da man uansett ikke merker forskjell på sperrediff og åpen til daglig. Men et tips Fredrik - hvis du sliter med mye innerhjulsspinning ut av sving så har du nok litt lav utgangshastighet...Med høyere inngangshastighet inn i (og ut av)sving eliminerer du noe av det "problemet". Nå kjører du kanskje ikke så stygt på landevei men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Kjører man mye aktivt så vil jeg si at det er verdt det. Men driver man bare med hverdagskjøring er det lite vits, da man uansett ikke merker forskjell på sperrediff og åpen til daglig. Men et tips Fredrik - hvis du sliter med mye innerhjulsspinning ut av sving så har du nok litt lav utgangshastighet...Med høyere inngangshastighet inn i (og ut av)sving eliminerer du noe av det "problemet". Nå kjører du kanskje ikke så stygt på landevei men... Ja jeg kjører jo ikke mye aktiv jeg vet du, får noen sånne kick av og til på flotte veistrekker men det er heller svært sjeldent. Men har meg jo årlig tur til Nurburgring og det er mest her jeg merker jeg gjerne kunne hatt litt ekstra tak ut av svinger ved pådarg, ikke alle svingene der der lar seg gjør å ha høy fart inn i dessverre Gustav C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Jeg tenkte på samme type diff pga vinterføre, men det er kanskje ikke så mye vits mht antispinn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Jeg har lenge vurdert Quaife diff til E90en, med 265 hk og 560 nm så er det håpløst å unngå hjulspinn ved kjapp i gangsetting eller ut av sving. Hjelper med 275 bakdekka men likevel så spinnes mesteparten av først og andre gir bort hvis man ikke har på antispinn. Men med en kostnad på 20 000 så vet jeg jammen ikke om det er verdt det, er jo mer en halvveis på vei til en bil med X drive :-/ Læra deg å kjøra då! Du har ikkje ein bil med 1000hk som du trur. Det er langt ifra håplaust å unngå hjulspinn viss du kan kjøre bilen! Virker jo som du har 1000hk og 1100nm. Morty999 og Diiesel reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet Januar 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2014 nå er vinteren endelig kommet litt her på østlandet, og jeg har klokket maaange timer på avsideliggende snødekkede veier, og herregud jeg er glad i bilen min igjen ! angrer ikke ett sekund på kronene som er investert, var forøvrig en tur på hemsedal rett før nyttår hvor jeg måtte trekke opp en splitter ny 3 serie en liten bakke ! da koste jeg meg greit ! løp og kjøp sier nå jeg til alle som har vurdert dette ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 17, 2014 Share Skrevet Januar 17, 2014 Jeg har lenge vurdert Quaife diff til E90en, med 265 hk og 560 nm så er det håpløst å unngå hjulspinn ved kjapp i gangsetting eller ut av sving. Hjelper med 275 bakdekka men likevel så spinnes mesteparten av først og andre gir bort hvis man ikke har på antispinn. Men med en kostnad på 20 000 så vet jeg jammen ikke om det er verdt det, er jo mer en halvveis på vei til en bil med X drive :-/ Tror det kommer litt an på åssen du kjører. Bilen din er liksom ikke sånn ekstrem på noen måte. Merkelig rart at det gikk bra for meg, som hadde 215 hester på litt over 1000kg, og attpåtil fremhjulstrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Januar 17, 2014 Share Skrevet Januar 17, 2014 Så i en tråd her at noen hadde fått qualife montert hos en Bilia forhandler i nærheten av Oslo. Grunnen til at jeg merket innlegget var at totalprisen kom på under 10.000, mener jeg å huske. Dessverre fant jeg ikke igjen den tråden nå.. Edit: Fant den, husket litt feil, men her er den: http://bimmers.no/topic/776053-installere-quaife-lsd-p%C3%A5-e92-i-oslo-omr%C3%A5det/ Hadde jævlig lyst på qualife på 1-serien da jeg hadde den. Et hjul som spinner alene ikke er morro, men kunne fortsatt tenkt meg det med tanke på fremkommeligheten på 5-ern nå.. Jeg mener lsd skulle vært et mulig tilvalg på utstyrlisten på alle nyere BMW med mer enn 200 hk og bakhjulstrekk, men nå kommer det performance diff til 4-serien. Så det er vel på vei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 17, 2014 Share Skrevet Januar 17, 2014 Læra deg å kjøra då! Du har ikkje ein bil med 1000hk som du trur. Det er langt ifra håplaust å unngå hjulspinn viss du kan kjøre bilen! Virker jo som du har 1000hk og 1100nm. Javel.... Tror det kommer litt an på åssen du kjører. Bilen din er liksom ikke sånn ekstrem på noen måte. Merkelig rart at det gikk bra for meg, som hadde 215 hester på litt over 1000kg, og attpåtil fremhjulstrekk. Kommer nok veldig an på bil også vil jeg tro, går jo selvsagt fint men antispinn lampa blinker bra ved pådrag. Har liksom aldri påstått at bilen min er ekstrem på noen måte, hvor tar du det tullet ifra? Men får se hva det blir til etterhvert, Quaife diff har står lenge på ønskelista minim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 20, 2014 Share Skrevet Januar 20, 2014 savna sperrediff på min standard 120D hele tiden når jeg hadde den. Var som regel helt ok når det var tørt, bortsett fra når jeg lekte meg, men vått føre, snø osv, skal ikke mye til å spinne opp innerhjulet (nei er ikke vanskelig å unngå det, bortsett fra på snø). En sperrediff gjør bilen så mye kvikkere i svinge, igangsetting, og den blir så mye mer forutsigbar på glatt føre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet Januar 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2014 Så i en tråd her at noen hadde fått qualife montert hos en Bilia forhandler i nærheten av Oslo. Grunnen til at jeg merket innlegget var at totalprisen kom på under 10.000, mener jeg å huske. Dessverre fant jeg ikke igjen den tråden nå.. Edit: Fant den, husket litt feil, men her er den: http://bimmers.no/topic/776053-installere-quaife-lsd-p%C3%A5-e92-i-oslo-omr%C3%A5det/ Hadde jævlig lyst på qualife på 1-serien da jeg hadde den. Et hjul som spinner alene ikke er morro, men kunne fortsatt tenkt meg det med tanke på fremkommeligheten på 5-ern nå.. Jeg mener lsd skulle vært et mulig tilvalg på utstyrlisten på alle nyere BMW med mer enn 200 hk og bakhjulstrekk, men nå kommer det performance diff til 4-serien. Så det er vel på vei.. ser ut som de kom til omtrent samme prisen som meg der gitt samme verksted og samme diff så kanskje ikke så rart ! fremkommeligheten med denne herlige delen er ihvertfall helt super i forhold til standard, så hvis du har råd mener jeg at det bare er og bestille så fort som overhode mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet September 10, 2016 Forfatter Share Skrevet September 10, 2016 Noen bilder av lekebilen ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet September 12, 2016 Share Skrevet September 12, 2016 En bakhjulstrekk bil uten diffbrems/sperre er som sukkerfri brus , femi ....... Morty999 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå