The Kid Skrevet November 8, 2013 Skrevet November 8, 2013 Hallo. Har en 06' E60 535d som er tunet. Gamle eier sier 345hk og 720Nm. Er dette reelt og er det fare for motor/gir?
CrZyWiz Skrevet November 9, 2013 Skrevet November 9, 2013 Hallo. Har en 06' E60 535d som er tunet. Gamle eier sier 345hk og 720Nm. Er dette reelt og er det fare for motor/gir? Tviler på at det stemmer, det tallet er noe høyt. Det er mange "skrytkuka" rundt omkring, så ville spurt om navn på tuneren. ESS henter til gjengjeld ut 333hk og 630NM.
vegard89 Skrevet November 9, 2013 Skrevet November 9, 2013 UItimo klarer å gi 347 hk og 710nm ved datatuning Så da er faktisk ikke dette umulig. om det er 286 hk orginalt? Eller er det nyere årsmoddelen som kom med 286hk? Rett meg om jeg har feil.
Hpi Skrevet November 9, 2013 Skrevet November 9, 2013 Tror ikke det er slik at jo mer de klarer jo flinkere er de, de seriøse stopper på et holdbart oppsett men alle som driver med dette kan tøye strikken slik at både ladetrykk og eksostemperatur blir ufornuftig høyt og med større fare for å kjøre ting ihjel. Det er derfor bl.a TRF stopper på et visst oppsett og ikke går høyere uten f.eks å fjerne katalysator og DPF og sette inn større IC og dyser og Turbo. Så det kan godt hende at tallene du har fått oppgitt stemmer men om det er et holdbart oppsett er et annet spørsmål som andre må svare på.
CrZyWiz Skrevet November 9, 2013 Skrevet November 9, 2013 UItimo klarer å gi 347 hk og 710nm ved datatuning Så da er faktisk ikke dette umulig. om det er 286 hk orginalt? Eller er det nyere årsmoddelen som kom med 286hk? Rett meg om jeg har feil. TS har den gamle utgaven med 272hk. Tror ikke det er slik at jo mer de klarer jo flinkere er de, de seriøse stopper på et holdbart oppsett men alle som driver med dette kan tøye strikken slik at både ladetrykk og eksostemperatur blir ufornuftig høyt og med større fare for å kjøre ting ihjel. Det er derfor bl.a TRF stopper på et visst oppsett og ikke går høyere uten f.eks å fjerne katalysator og DPF og sette inn større IC og dyser og Turbo. Så det kan godt hende at tallene du har fått oppgitt stemmer men om det er et holdbart oppsett er et annet spørsmål som andre må svare på. Det stemmer nok også, men i dette tilfellet tipper jeg at en fjær har blitt til fire høns Hpi reagerte på dette 1
Bmwrob Skrevet November 9, 2013 Skrevet November 9, 2013 Personlig så kjøper jeg aldri chippa eller tunede biler... Innbiller meg at slike biler er mer slitt?
Hpi Skrevet November 9, 2013 Skrevet November 9, 2013 Ja det kan vel hende men det kommer jo helt ann på hvordan sjåføren har behandla bilen. En bil kan være ihjelkjørt både med og uten tuning. Tror det er viktigere å unnå biler som har gått for lut og kaldt vann eller som er ihjellskrudde av folk som tror de kan skru.
Hpi Skrevet November 9, 2013 Skrevet November 9, 2013 Det stemmer nok også, men i dette tilfellet tipper jeg at en fjær har blitt til fire høns Hmm, føler jeg har opplevd det noen ganger her inne på¨Bimmers ja, ei fjør blir fort fire høns ja
vegard89 Skrevet November 10, 2013 Skrevet November 10, 2013 Vet også at ultimo er seriøse. Så di vet nok hva di driver med der å
CrZyWiz Skrevet November 10, 2013 Skrevet November 10, 2013 Vet også at ultimo er seriøse. Så di vet nok hva di driver med der å Det kan så være, med ser ingen grunn til at de som leverer "hipp som haps". Skal være bedre på BMW, en de som spesialiserer seg på BMW...
vegard89 Skrevet November 10, 2013 Skrevet November 10, 2013 Godt mulig. Hvem er det som da spesialiserer seg for bmw innen for tuning?
CrZyWiz Skrevet November 11, 2013 Skrevet November 11, 2013 i Norge har vi TRF her på forumet, og ESS tuning i Aremark. http://www.esstuning.com/
vegard89 Skrevet November 11, 2013 Skrevet November 11, 2013 Ja du mener di er mere spesialister på bmw enn mange andre? Ikke missforstå men jeg spørr bare av ren nysgjerrighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå