Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Vi venter en liten krabat her i hus, og da er det på sin plass med stasjonsvogn, og jeg kan ikke tenke meg å kjøre noe annet enn bmw.

Men det jeg lurer på er, om det er mulig og få ei grei bmw vogn til rundt 30.000?

Jeg har ikke 100% stilling for øyeblikket, så derfor er lån uaktuelt.

Tror dere det er mulig og få feks en e46 stv til rundt den prisen? eller er det kanskje litt optimistisk?

Tar gjerne i mot tips, råd og salgsannonser :)

Skrevet

Ville kanskje gått opp litt i pris og kjøpt en e39, e46 blir litt liten når du skal ha bakovervendt barnesete, med e39 så har du god plass og god bil:)

Ok, hva ligger prisen på på de ca? Om du vet det?

Skrevet

Er egentlig bare å reise inn på finn og se! Vanskelig å vite helt hva du vil ha i en bil.

http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_MODEL/MAKE=749&CAR_MODEL/MODEL=2131&YEAR_MODEL_FROM=1996&YEAR_MODEL_TO=2003&BODY_TYPE=4&sort=2

Vært inne og kikka litt nå, men syns det var så høy km stand på bilene på finn. Er helst ute etter noe som er eu-godkjent og med lavest mulig km stand.

Skrevet

Da er du fryktelig dårlig å lete :) Men for bare 30 000kr er det ganske usannsynlig ja. Da er det ganske vanskelig å finne E46 med lav km stand, og i god stand.

Skrevet

Ikke kjøp E46 eller E39 til 30 000,- iallfall ikke om du vil ha en problemfri familiebil. I denne prisklassen har disse bilene ofte mye rust, tvilsom service historikk og ellers mye feil og mangler. Kan ikke risikere å bli stående med unger en kald vintermorgen med en bil som ikke starter, ha bilen stående på verksted i flere uker og med dertil høye regninger er heller ikke så morro når man ikke har fast jobb. Skal du ha disse modellene så må du minst opp i 50 000 kr og oppover, da er det selvsagt bedre og mer driftsikre biler som er godt egnet til familiebil bruk.

Mitt råd til deg i denne prisklassen er en E34 Touring, gjerne en 520I. Da har du en meget god bil for 30 000,- som er kjempe pålitelig og solid med den plassen du trenger til barnevogn. Har hatt E34 520 i straks to år nå og den har kostet meg 3000,- i reprasjoner og slitedeler, bare går og går  :)

Skrevet

Helt ærlig hadde jeg kjøpt noe annet enn BMW i denne prisklassen. Utrolig mye møl i den prisklassen, samt at du får ikke "mye" for pengene akkurat. 

Hadde heller kjøpt noe kjedelig og oppgradert senere til noe dyrere. 

Skrevet

Helt ærlig hadde jeg kjøpt noe annet enn BMW i denne prisklassen. Utrolig mye møl i den prisklassen, samt at du får ikke "mye" for pengene akkurat. 

Som jeg har gjort :)

Opel Vectra stasjonsvogn, kjøpt året første krabaten kom, kjedelig, slapp etc men her er det bare å trille vogna inn i bagasjerommet uten å tenke på plass. Hjul og alt går rett inn. Supert! :)

Og nei, sier det ikke fordi det står at jeg selger en i signaturen, den er solgt, bare glemt å fjerne :P

Skrevet

Hadde ikke vært i tvil.

"kan selges billigere ved rask handel"

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45011692

Husk at for M54 motorene som sitter i linket bil er km.stand bare et tall.

Mye bil for pengene dette, men den later til å være sliten teknisk og det er heller ikke noen bilder av interiør som gjør meg skeptisk med hensyn til tilstand. Kan også ligge noen rust overraskelser så fort man leiter litt.

Men som billigbil så bør det jo holde bra, M54 er jo skuddsikre motorer som tåler mye :)

Skrevet

Jeg er helt enig i denne konklusjonen. Personlig ville jeg ha prøvd å finne en pent brukt fransk familiebil i denne prisklassen (type: Peugeot 406 eller Citroën Xantia). Dette er vesentlig bedre biler enn alt for mange tror og er derfor jevnt over prisgunstige... man får mye bil for pengene. Alternativt ville jeg ha siktet meg inn på tyske bilmodeller a la Ford Mondeo eller Opel Vectra. En outsider kan være f.eks Honda Accord eller Civic Mrk.VII (2001-06). Honda er kjent for gode motorer og bra driftssikkerhet. Tyske premiummerker i denne prisklassen (Mercedes-Benz, BMW og Audi) er stort sett nesten alltid ferdig uttjente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...